Translate

3 Mart 2012 Cumartesi

705.bölüm..



bir saat sonra.. 
misafirlerimiz büronun önünde duran, arabalarına geçtiler..
çok memnunlardı.. numunelerini aldılar tabi..
otellerine gidip.. dinlenecekler,saat sekizde..gideceğiz yemeğe... 
burhan ,benim arabayı park edip.. anahtarı verdi.. teşekkür ettik.. o,büroya çıktı.. 
bizde annemlere mi,yasinlere mi gidelim diye konuşuyoruz... tunanın arabasında.. 
ir--- halam varsa.. girmeyelim... ben sorup,gelirim.. 
tu--- halan gitmediyse.. gelmiyoruz demen..ayıp olmaz mı.. babana...
 bence.. hiç uğramadan.. 
firuze hanıma, gidelim... halam mutlaka,sorguya çekiyordur.. figeni... 
yasin de.. gerilmiştir.. ortamı yumuşatırdık.. ne  dersin.. 
ir--- hımm.. peki.. senin ,gidelim diyeceğini hiç düşünmemiştim de..
tu--- bende düşünmüyordum da.. niyeyse ,yasinin yardıma ihtiyacı varmış gibi hissediyorum..
gülümsedim.. 
ir--- bir buçuk, saatimiz var.. pavyonların önünden geç de..  kimin proğramı varmış,öğrenelim..... fikrin olsun..
harteket etti, gülerek... 
tu--- iremm.. ben tipik Adanalı olabilirim,kıskançlıktan saçmaladığımı da ..kabul ediyorum  ama 
karımı bırakıp ,oraya gidecek kadar ..akılsız değilim.. özür diledim.. ya.. 
ir--- tunaa.. iyi ki,seni tanıyorum.. iyi ki.. sen beni çok affettin de, borçlu hissediyorum kendimi.. 
yoksa, yüzüne bile bakmazdım..inan bana.. 
tu---............................ 
****
firuze hanımların.. zilini çalarken.... 
ir--- offf,heyecanlandım.. ya.. 
tu--- (gülerek.. ) evimize gidelim ,öyleyse... 
ir--- hayırrr.. cezalısınn..
tu--- şımarma hakkımı, kullanmak istiyorum..sabah ki,az geldi.. 
ir--- hah hah hah... 
kapıyı yasin açtı... 
ya--- (seviçle bakıyor...)hoşgeldinizz,sizi gördüğüme öyle çok..sevindim kiii... 
içeri girdik.. mantomu çıkarırken... 
ir--- ne oldu,yasin.. 
tu--- içime doğmuştu zaten.. sorun,halam mı.. 
ya--- ikisi de... 
alıp,astı mantomu... 
tu--- figen den hoşlanmadılar mı.. yoksa.. 
ya--- yok yok,aksine.. hemen nikah kıyalım.. beraber gidin ,diyorlar... 
o da,henüz erken..birbirimizi tanıyalım önce, diyor.. ısrardan bunaldı,vazgeçecek neredeyse... 
ne dediysek,dinletemiyoruz.. 
tu--- anladım..babası iki kızını birden.. evlendirmeye yanaşmaz.. henüz istemedik bile ,diyelim...
ya--- ne diyorsun ertuna.. adı konsunmuş..annem istemeyi beklemeden,yüzük bile taktı..şok oldum.. 
 babamın hediyesiymiş.. hemde.. hiç bilmiyordum..
 gelinimiz diye, yere göğe koyamıyorlar.. çıldırmış gibiler...
meğerse,evlenmemi..ne çok istiyorlarmış..aklım durdu,aklım..
ir---  hadi.. zamanımız az.. ne yapabileceğimize bakalım..  destekleyin beni..
üçümüz ,geniş salona girdik... 
halayla,firuze hanım...üçlü koltukta, kızı aralarına almışlar.. konuşup, duruyorlar... 
ir--- biz geldikkk.. 
mu-- iremm.. tunaa.. hoşgeldiniz... 
tu--ir--- hoşbulduk... 
fi--- bu ne güzel, sürpriz böyle... buyrun yavrum.. 
gidip ,ellerini öptük... 
figenle de, tokalaşırken.. elmas yüzüğüne ,bakıp.. gülümsedim...
"kayın babama baakk.. karısına bile yüzük almamıştır. (...............) "dedim.. itiraf ediyorum..
öpüşürken kulağına...
ir--- hayırlı olsunn.. 
fi--- sağoll.. yardım ett.. 
ir--- peki... 
tuna ve yasin oturdular... koltuklara..
ir--- halaa... firuze hanım.. figeni görünce.. beni ,çabuk unutmuşsunuz bakıyorum.. hıı..
fi--- o nasıl, söz kızım... 
mu--- ilk gelinimizsin ,sen.. gel ,bu yanıma otur.. 
ir---  ben aranıza oturacağım..bana ne, çok kıskandım..figen.. sen, yasinin yanına geç..
figen gülerek.. yer verdi bana.. 
ikisinin, arasına oturup... ellerini de ,tuttum.. 
ir--- işte böylee..yerimi,kimseye vermem..
mu--- fi-- hah hah hah... 
yasin de,figen de nefes almışlardır.. tuna da,gülüyor.. 
tunaya bana ,hal hatır sordular..çay içiyorlardı.. bize de..geldi.. pastayla beraber... 
ir--- siz,nasılsınız hanımlar.. 
mu--- iyiyiz,şükür.. iki gelinimiz olacak.. bundan güzel, birşey olabilir mi.. 
fi--- yasinimi de.. mutlu gördüm ya.. bir de,hemen yuvasını kurarsam.. hayırlısıyla..
figeni de,çok sevdik...
ir--- ikiniz de..çok haklısınız.. evlenmelerini istemek kadar ,doğal birşey olamaz herhalde.. 
mu--- evett..bizde onu diyoruz ya.. 
fi--- hatta ,yaban ellere..beraber gitsinler,bile dedik..kızım.. birde sen söylesen.. 
ir--- tabi,söylerim de.. ikisi de..kocaman insan...kararı onlar verebilirler.. 
 hem unuttuğunuz birşey var.. tanışalı..daha ,sekiz
gün oluyor.. dedesi vefat etti kızın... bu ne acele demez mi,annesi babası..
 yangından, mal kaçırır gibi.. 
hem de..sözün,nişanın
 güzelliğini .. birbirlerini tanırlarken..
o halleri, yaşamaya ..onların .. hakkı yok mu,sizce..
mu---..................
fi----............... 
tu--- irem doğru söylüyor.. hiç tanımadan,nikahlanırlarsa.. sonradan, sorunlar çıkabilir.. 
o zaman,onlar da.. sizler de.. biz de..çok üzülürüz.. 
sebep olduk ... ısrara engel olmalıydık,deriz.. değil mi.. 
mu---........................ 
ya---  lütfen,öyle durmayın.. hemen evlenmeyi bende,çok istiyorum.. ama mantıklı düşününce.. 
figene de,hak veriyorum... önce,mutlaka okulunun bitmesi gerekiyor.. 
fi--- ah oğul.. gözümüz açıkken.. gelinimle ..yuvanda mutlu olduğunu,görmek istiyoruz.. 
ısrarımız onun içindir.. gözümden sakınırken,
senin gitmeni ,istermiyim yoksa.. 
ya--- allah esirgesin, anne... inşallah ,yine göreceksiniz.. okul mevzusunu, kapatalım da... olur mu.. 
fi--- ................
mu---ben bir şartla, kabul ederim.. 
ya--- nedir.. muazzez hanım.. yapılacak birşeyse.. tabi ki.. kırmam sizi..
mu--- okul bitsin.. evlenip.. gidin.. ameriko mudur,neyse.. işte oraya.. 
amaaa  döndüğünüzde.. Adana da 
oturacaksınız.. 
ir--- ama hala.. 
mu--- gelin,sus.. 
ir---..................... 
ya--- master sonrasından..bahsediyorsunuz.. ben nasıl,söz vereyim ki.. şimdiden.. 
yalancı konumuna ,düşmek istemem...
tu--- şöyle diyelim,ilk tercihiniz Adana olsun.. tamam mı... 
ya--- tamam.. 
tu--- figen?
fig--- peki... 
tu--- anlaştık mı.. hanımlar.. 
mu--- firuze?
fi---- ne diyelim.. peki.. öyle olsun.. 
mu--- yarın akşam..gidip,isteyelim.. figeni... 
ya--- figeni götürdüğümde.. söylerim ,geleceğimizi... 
mu--- söyle.. hep beraber,gidelim.. 
fi---- ertuna oğlum..sizin de gelmenizi,istiyoruz.. 
mu--- tabi gelecekler firuze.. değil mi,gelin... 
ir----  sen sus dedin ya,hala... nasıl cevap vereyim ki..
ya--- tu-- fi-- mu-- fig--hah hah hah... 
ya--- gelirseniz memnun oluruz..ertuna,irem.. etkiniz büyük..bizi dinlemediler bile..
tu--- inan ki.. isterdik ,yasin..
fi--- oğlumm.. büyük gelinle,abi.. olmadan.. kız istenir mi,yavrum.. 
kaç kişiyiz ki,şurada... yasinimin,kimi var başka...
ir--- (tunaya baktım önce,sonra da.. gülümsedim,firuze hanıma)...
peki,firuze hanım... geliriz.. hiç merak etmeyin..
abi de,gelin de.. yanınızda olacaklar...

fi--- yavrumm.. sağolasınız..
ir--- yalnız bir önerim var.. kabul ederseniz ,tabi..
ya--- söyle irem..

ir--- yasinin yaş gününde.. gidelim.. hem anısı olur..hemde ,figenin annesi dinlenir,hazırlanır..
çünkü.. çağıracakları akrabaları olacaktır.. onlar köydeler hala..
mu--- iyi düşündün.. kızım..

fi--- aklınla bin yaşa.. yavrum.. çok iyi olur..
tu---- ayın yedisin de.. akşam görüşmek üzere, diyip.. izin isteyelim biz...
misafirlerimizi bekletmeyelim...

kalktık.. öptük ellerini..
hala ve firuze hanım,tunayı tebrik ederken... çok duygulandılar..
figenin,yasinin ve firuze hanımın ..bana bakışları müthişti.. nedenleri farklı da olsa..
minnet ifadesi vardı ,yüzlerinde..

halayla da..sarıldık..

Hiç yorum yok: