Translate

3 Mart 2012 Cumartesi

696.bölüm..



zuhal ayağa kalkınca.. 
zi--- nereye zuhal.. 
zu--- babam geliyor..  tek yakalamışken,tarihi söyleyeceğim..
zuhal eniştemi,bahçe kapısında karşılayıp.. koluna girdi.. konuşuyor,eniştem de dinliyor... 
figen de,bardakları tepsiye koydu... 
fi--- çay içermisiniz..
er--- valla bacı..çay değil de.. yaparsan.. kahve içerim, ben.. 
herkes kahve isteyince.. bende gittim, mutfağa... beraber.. yapıyoruz... 
figenin de, eli çok yatkın... cezveleri ,ocağa koydu hemen.. bende filcanları hazırladım... 
ir--- baban gelmemiş,figen.. hasta mı.. 
fi--- yok,irem.. aslında,biz beraber gelecektik babamla.... 
öğlenden sonra..,çat kapı...yasin geldi.. babamla,konuşmak istemiş.. 
o anlattı,babam dinledi..
 sonra beni çağırdı... 
" kızım ,hayatı paylaşacak olan sizlersiniz.. istiyorsan,kabulümdür.. yasini sevdim.. istemiyorsan
açıkça belirt ki.. iki taraf ta,üzülmesin.. gidin ,konuşun "dedi.. bizde Adanaya gidip,yemek yedik.. konuştuk..
ir--- ..................
fi--- yarın akşam, annesi ve muazzez hanımla..tanıştıracak beni...
ir--- aaa..sahi mi..  sen sen.. evet mi , dedin yani.. 
 gülerek.. başını salladı... 
ir--- (kollarımı açtım..) figeenn... çok sevindim.. kutlarım.. 
(sarıldık)... niye söylemiyorsunuz ,yaa.. yasin de,birşey demedi.. 
fi--- sürpriz yapacaktık da, ben dayanamadım.. ilk sen duydun,yok ama anneme söyledim önce.. 
ir--- hayırlısı olsun.. kahve taşıyoorr.. 
gülerek.. kahveyi koyduk filcanlara... 
ir--- ay figenn.. n'olur yasinin filcanına, biber at.. 
fi--- hah hah hah.. nereden geldi ,aklına... şok olur.. 
ir--- söylemeniz , kolaylaşır işte... 
fi--- iyi öyle olsun.. atalım bari.. 
****
gülerek.. elimizde tepsiler.. bizimkilerin yanına geldik... 
zuhal de, oturuyor.. eniştem yok... 
ben verip oturdum..  
figen son iki filcanı ,yasinle ziyaya veriyor..
ziya, elini yasinin kahvesine uzatınca... 
fi--- ziya, diğeri senin.. 
zi--- niye.. 
fi--- yasine, özel yapıldı da.. 
zi--- allah allah... 
neyse diğerini aldı... 
yasinde,figene bakarak kendi filcanını... aldı..tepsiden..
ziya sigara verdi.. içiyoruz.. 
zi--- yasin..kahveyi iç de, özelliği neymiş söyle.. merak ettim... 
figen su dolu bardakları da.. getirip.. oturdu... 
er--- elinize sağlık.. 
ir--fi--- afiyet olsun... 
yasin koca bir yudum alınca.. yüzünün ifadesi, değişti..
zi--- yasin , iyi misin.. 
 yutmak zorunda kaldı,mecburen...ardından,su içip... bize baktı... güldüm tabi..
tu--- neler oluyor.. biz de öğrenelim... 
ya---  sen de..biberli kahveyi içersin, inşallah diye... kim demişti..
zu--- ben dedim..
ya--- ziya ,iğrençliği konusunda haklıymışsın... kahve  biberliymiş..ve ben az önce içtim.. 
zuhal ,madem dileklerin  böyle çabuk oluyor.. 
bir dilek daha istiyorum senden.. mutluluk dile..bizim için..
zu--- biz kim?
zi--- nasıl yani..şimdi sizz.. aman aman ,kutlarız...efendim.. 
 balık, akrebi razı etmiş..sonunda... 
hepimiz ayağa kalktık.. yasinle figeni ... tebrik edip, iyi dileklerimizi söylüyoruz... 
er--- yasinn..bu ne çabukluk böyle.. 
ya--- ne çabuğu ergün.. 7 gün,7 yıl gibi geldi bana.. 
zi--- küçük damat..adayı, sesini çıkarma...  bana,acelen ne diyordun değil mi.. 
ya--- tamam sustum, ziya... 
al---(gülerek...) zuhale sesim çıkmadı ama figeni ,vermem abi.. 
tu--- figene sordun mu, ali... ben,zuhalin ne dediğini hatırlıyorum.. sesin ,ondan çıkmamıştı...
zi--- zuhalll.. ne demiştin.. 
zu---  söylemeyim ya... 
ya--- alii,ne diyorsun sen... 
al--- okuyor abi.. olmaz... 
zi--- zuhall.. söylee.. 
zu--- şiişşş ..yavaş olalımm.. sesimiz çok çıkıyor...
tu--- nasılsa,hepimiz gideceğiz.. Adanada konuşalım... öyleyse.. 
er--- tamam.. bize gideriz.. 
zi--- bize gidelim... 
ir--- .. büroya davet ediyorum sizi... en uygun yer orası,bence.. 
sesimizden, kimse rahatsız olmaz.. 
aceleyle filcanları kaldırıp, yıkadık.. sonra içeri girip.. büyüklerin ..figenin annesinin ,eniştemin
nenenin eli öpüldü...
yasin ilk defa görüyor, safiye halayı.. 
enişteme de.. söylenmiş demek ki... 
"hayırlısı olsun,oğlum... allah utandırmasın dedi"
"amin"dedik hepimiz..
vedalaşıp... çıktık evden... 
***
 Adanaya geldiğimizde,saat bir olmuştu... yani "5 mart" artık.. 
dört araba arka arkaya...
büronun önünde durduğumuzda.. 
vahide hanımdan,
istediklerimi hatırladım ama... çok geçti tabi.. söylemiş bulundum ,çünkü... 
yasinle figeni duyunca.... 
aklımdan ,uçup gitti.
uykusuzum,çok yorgunum ama 
tunama ,canım feda.. 
.
mecburen , yukarı çıkacağız da.. tunaya anahtarı ,evde bırakmışım dedim.. 
o gidince de... 
ir--- bir dakikanızı alabilir miyim.. 
zi--- verdim.. 
ir--- (gülerek... ) bugün, tunanın doğum günü..anahtarı unutmadım.. 
yukarı da,size ve ona  kutlama yapacağız.. 
hadi buyrun.. 
ya--- irem,çok sağol da.. uygun olur mu,biz gelmeseydik.. 
ir--- olur, yasin... konuşmayın, hadi hadi.. sürpriz bu.. 

Hiç yorum yok: