Translate

3 Mart 2012 Cumartesi

695.bölüm..


masanın etrafına oturmuştuk ki.. eniştem evden dışarı çıktı... 
yasini görünce..geldi yanımıza.. "hoşgeldin .. yemek hazırlasınlar,"dedi.. 
 
yasin de.. "sağolun, sizleri görmek için geldim ben.. "diyince.. teşekkür etti eniştem.. 
er--- baba,nereye gidiyorsun..götüreyim mi seni.. 
os---yok oğlum... camiye gidiyorum.. 
 
 
bahçeden çıkınca... tuna sigara uzattı..aldık.. 
abimde yaktı.. 
ir--- ee yasin..nasılsın.. görüşmeyeli.. 
ya--- bildiğin gibi,irem.. 
 
ali ,ergünle başbaşa vermişler.. kısık sesle konuşuyorlardı.. 
 
tuna da.. yasine,eğilip.. 
tu--- figenle, beraber geldiğinizi gördük yasin.. haberin olsun da..
ya--- hadi ya.. güya geride.. durdum..başka kim gördü.. 
 
tu--- ali,ergün ..ben..ziya..gördük de.. başkası varsa,bilemem.. 
ya--- tamam.. ertuna,sağol.. yemeğe çıkmıştık da..oradan geliyoruz.. 
tu--- anlatırsan,dinleriz de..açıklama yapmak zorunda değilsin,yasin.. 
 
zu--- çaylar geldii.. 
tepsiyi koydu masaya.. 
zi--- şeker de geldi.. 
 
aldık çayları.. ziyada oturdu.. 
ir--- e bir bardak fazla .. 
zi--- kısmetlisi gelir,diye koyduk..irem.. 
 
konuşurken.. figenin geldiğini görmemişiz... 
fi--- merhabalaar... 
"merhaba "dedik... 
yasine bakmamaya çalışması ,dikkatimi çekti .. yasinde ilgilenmiyor gibi...
 
ne oldu,ki... koklaşamadılar mı acaba.. bizim karşımızda, ne kadar rahatlardı oysa... 
 
zi--- geldi,bak... 
figen de.. oturup.. çayını aldı... 
zu-- hoşgeldin, beni arıyormuşsun.. buyur.. 
fi--- hoşbuldum..yarın için.. birşey soracaktım da.. konuşuruz sonra... 
zu--- tamam.. 
 
ir--- ziya,düğün salonu buldun mu.. 
zi--- hımm,anlaşmıştık.. zaten..tarihi de,bugün söyledim.. 
ya---  belli oldu mu.. ziya.. 
,
zi--- evet, 26 haziran da.. bekleriz.. 
ya--- inşallah geliriz.. 
fi---   gül de, aynı gün evleniyor.. tesadüfe bak.. inanamıyorum..
 
zu--- aa ,gül evleniyor mu.. kimle.. nerede..
fi--- evet..Karsta,İzmirli bir doktorla tanışmış... bu da demek oluyor ki, ben gelemiyorum... 
zu--- kısmet bu.. figen.. hayırlı olsun.. 
fi--- sağol.
 
zi--- dün bülente acıdım.. şimdi sizinkiler de. nerede kalacaklarını bilmiyorlardır.. değil mi..
fi--- haklısın.. gülün atamasının, nereye çıkacağı belli değil.. eş durumundan faydalanmaya çalışacaklar..işte..
 
zu--- aynı yerde çalışsalar bile.. kadının işi daha zor.. 
 
zi--- erkeğin işi ,kolay mı.. sanki.. 
zu--- sen ,beni niye yanlış anlıyorsun..kolay dedim mi.. 
 
er--- bacım ne diyorsa.. haklıdır....  
al--- bence de.. 
güldük.. 
zi--- ohoo.. sizin yanınızda da,konuşulmuyor.. 
al--- hep de.. öyle olacak.. ziya.. 
******
er---konuyu değiştireyim.. tuna,araç telefonları geldi..
 müsait olduğunuzda,getirin de.. yerleştireyim.. 
tu--- sağol ergün.. getiririm.. 
 
ir--- ziya,senin vites başlığından istiyorum ben..nerede yaptırdın.. 
zi--- nerede olacak..irem...dahi ,mucidimiz burada.. elinden,her iş geliyor... maşallah... 
 
er--- yaparım bacım..canın sağolsun...
ir--- sağol,becerikli abim.. çocukken de..öyleydi..ziya..
 
fi--- bende hatırlıyorum.. kendi emeği ile..uzaktan kumandalı ,araba yapmıştı.. 
al--- hala, durur o araba.. çocuğuna ,hediye edeceğiz.. 
zi--- daha o evlenene kadar.. önce,bizim çocuklar oynar ... aa,çocuklar dedim.. 
 
zu--- dereyi görmeden,paçaları sıvamak ..buna deniyor herhalde.. 
güldük... 
 
ya--- vitesi,merak ettim.. ziya.. 
zi---gel,göstereyim yasin..
tu--- ben de,bakayım.. 
onlar kalktılar...
 
er--- bende ,spotları çıkarayım..
al--- bırak ya.. gece gece..direğe mi çıkacaksın.. pazar günü geldiğimizde.. çıkarırsın...
tehlikeli.. elektrikle uğraşma..şimdi.. 
er--- birşey olmaaz.. önlemimi alırım.. babam yapmaya kalkar diye ,korkuyorum... 
 
zu--- abii.. lütfen... babam, direğe çıkamaz nasılsa.. aşağıdan ,kabloyu kesiver..
 
zuhalin yanağından,makas aldı... 
er--- peki.. bacım.. dediğin gibi olsun... 
 
zuhale yaklaştım.. kısık sesle.. 
ir--- zuhal, teyzem ziyayla gezdiğinizi biliyor mu.. hani ,figenin annesi söylerse diye dedim.. 
 
zu--- bilmez mi canım.. söyledim. "tamam mı" demesi o yüzdendi.. 
niye benim kızımı,damadımı  gönderiyorsun.. diye..halama da, kızmış..
 
ir---  ama kız ,saf tecrübesiz ..yaşamamış.... yasinin tatlı diline ,kapılıp.. dağılmıştı..
 yemekten geliyorlarmış.. 
 
zu---- ne yaparlarsa yapsınlar... ilgili değilim.. irem.. 
 
erkekler gelince.. sustuk... oturdular ..
ya--- ergün,çok beğendik.. biz de,istiyoruz.. 
er--- (gülerek) tamam.. yaparım..
ir--- nasıl ,güzel dimi.. 
tu--- çok güzelmiş.. sahiden..

Hiç yorum yok: