Translate

3 Mart 2012 Cumartesi

694.bölüm..


tuna gitti,ziyayla kaldık.. 
zi---  kendine güvenmiyorsan.. giderek.. 
henüz sağladığın,huzurunu feda etme.. 
insanların acısı var.. büyükleri ölmüş.. evin içinde,nasıl bir ortam olduğunu biliyorsun... 
 bende niye konuşuyorsam.. kocanı dinlemiyorsun,beni mi dinleyeceksin.. 
 
kalkıp, o da gitti.. ergünlerin yanına... 
 
********
 
bende.. eve girdim.. bütün kadınlar oturuyorlar..annemle,nenenin yanına gidip.. diz çöktüm.. 
kadıncağız daha da,küçülmüş sanki..sildi gözlerini.. bana bakarak..
 
--- kuzumm.. yavrım.. niye geldin,sen.. 
ir--- seni görmeye geldim. nazile nene... allah başka acı göstermesin.. 
---- amiinn.. ben ne acılar gördüm..bir bilsen.. yüreğime taş bastıydım.. bu en kötüsüymüş.. 
ir--- allah sabır versin, nenem.. 
ne--- irem.. biz gideceğiz,birazdan.. siz oturuyormusunuz.. 
ir--- bizde gideriz herhalde..
ne--- (kısık sesle )giden varsa götürelim diye ,teklif et.. 
ir--- hımm.. 
 
ir--- nenem.. zuhale yardım edeyim.. çay veriyordu.. 
--- tamam kızım.. zuhalimden de,diğerlerinden de.. allah razı olsun.. bahtlarından güldürsün allah.. 
 
ben çıktım.. odadan.. 
 
sofada figenle karşılaştık birden.. 
 şaşkın ve heyecanlı gibi geldi bana.."merhaba "...dedik birbirimize...
 
o içeri girdi.. ben de.. zuhalin yanına gittim.. 
mutfak yine curcuna... 
teyzemle konuşuyordu... bir kenarda..
 
zu--- anne,sen bari gel ya.. valla hasta olacaksın..bir gün dinlendirirdim seni..  
 
se--- böyle günde,yorulunur. elimizden geleni ,esirgeyecek değiliz ya. babanı bırakırsam.. o hasta olur.. perişan zaten... pazar günü döneceğiz.. 
kızkardeşleriyle konuşmuş.. bir evladı yanında kalacak şekilde..ayarlamışlar.. 
biz Ankaraya gittiğimizde,yine gelecek baban... 
 
zu--- Ankara dedin de.. suzan hanımla,suat bey.. kaç kere aradılar..selamları vardı.. 
baş sağlığı dilediler.. yapacağımız birşey var mı ,diye sordular..
yıldız teyzemlerde,neşe abla da aradı...unutmadan söyleyim de.. 
 
se--- sağolsunlar.. kendine ve abilerine dikkat et.. tamam mı.. 
 
zu--- irem,"tamam mı" derken vurguyu duydun dimi.. 
ir-- duymam mıı.. 
 
se--- öf zuhal.. sen beni anladın,nasılsa.. başka söyleyecek ,birşeyim yok.. kızım.
allaha emanet olun..
 
zu--- peki annem.. sen de, kendine dikkat et..yarın ertanın yaşgününe gideceğim..  gece de..
saadet teyzem yemeğe çağırdı.. gelemeyiz dedim ama.. çok ısrar etti.. abimler de..olur, dediler..
 
se--- üç kardeş gidin.. sen teyzeni,biliyorsun..ona,göre konuş.
zu--- peki anne.. peki.. sen düşünme bizi.. 
 
teyzem,mütemadiyen ağlıyor zaten.. zuhal desen,annesine kıyamıyor.. 
ikisi,sarılınca.. benim de, gözlerim doldu.. 
 
ir--- yaa.. tuna yine mi,ağladın diyecek.. yapmayın böyle.. 
zu--- konuşma kız.. çok,özledim annemi.. 
se--- uhuuu.. 
zu--- annemm.. canımm..
ir--- haydaa.. bu teyzeme,denecek şey mi.. 
 
ne--- ablaa.. ne oldu.. 
ir--- ana kız,özlemişler birbirlerini.. 
ne--- allah ayırmasın.. ağlayınca, korktum.. biz gidiyoruz,abla.. evde has misafirim ,var ya.. 
 
se--- tamam nermin.. ayaklarınıza sağlık.. allah, oğluna hayırlı ömür versin... yuvanız şen olsun..
ne--- amiinn.. 
ir--- annee.. ertanın pastasını,ben alırım.. tabi sen daha gel,demedin ama.. 
 
ne--- davet mi bekliyorsun,irem.. ben her şeyimi yaptım,hazırladım.. sen kocana al ,pastayı.. 
zu--- yaşa teyzem.. 
 
çıktık mutfaktan... 
 
erkekler ayakta bekliyorlardı... tuna bana.. ziya da ,zuhale bakıyor.. 
vedalaştık.. babamlarla... 
 
..biz gençler ,arabalarının yanına kadar.. topluca..yürüyüp. onları  gönderdik.. 
fatmayla,hüseyin de gitmişler... 
 
herkes ,yavaş yavaş dağılıyor... bahçede ,çok kimse kalmadı sayılır.. 
tu--- irem?
ir--- birşeyim yok..teyzemle,zuhale duygulandım..
 
zi--- bende dedim ki..zuhalime,ne oldu.. 
zu--- biz annemle, üçüncü kez ayrı kalıyoruz..dokunuyor haliyle... 
tu--- dördüncü ayrılığa ,alıştırma oluyordur işte.. 
 
zuhal güldü... 
zi--- abi, içimi okudun.. ben diyememiştim.. 
er--- zuhal.. figen seni soruyordu.. 
zu--- figen mi.. geldi.. 
er--- evet.. 
zu--- nasıl araba bulabilmiş ki..saat on..
 
tu---  yasin getirdi..
bizde.. çeşmenin orada,sigara içiyorduk ... geride  durdu ama gördük..
tabi onlar, bilmiyorlar..
 
zu--- bak sen.. yasin nerede ,peki..
 
zi--- zulada bekliyordur, bahse girerim.. 
nasıl biliyorum yaa...işte geldiii.. 
 
zu-- ee,tecrübe tabi.. 
ir--- bak bunu da, ben diyememiştim zuhalim.. 
 
arabasını park edip,indi.. yeni geliyormuşcasına.. 
ya--- iyi akşamlar... 
"sana da"dedik.. 
 
tu--- nerede kaldın..yasin.. 
ya--- son anda müşteri geldi,tuna.. çıkamadım.. 
er--- açmısın,yasin..  birşeyler hazırlayalım sana.. 
ya--- sağol ergün..tokum.. geç oldu ama.. gideyim dedim..
er--- sağol,iyi yaptın.. 
 
bahçeden içeri girdik... 

Hiç yorum yok: