Translate

3 Mart 2012 Cumartesi

690.bölüm..


kurstan çıkıp.. galip beyin bürosuna gittim.. 
 
çarşı içinde,küçük bir büro.. 
beş masa da.. on beş kişi,arı gibi çalışıyor. 
 
hepsi üniversite öğrencisi.. onlar deneyim kazanıyorlar... galip beyde, iş gücünden faydalanıyor.. 
 
merhabalaşıp, yerime oturdum.. 
 
beni ,daha önceden tanıdıkları için.. hemen getirdiler,zorlandıkları konuları..
yardımcı olmak için epeyce uğraştım... 
teslim edilecek evrakları da,kontrol ettim..eksikleri tamamladık.. daktiloda tekrar yazdım..
saat dört gibi..aradım tunayı.. "işim bitti,gel"dedim.. 
 
varol bey,aramış
o sırada... bana bağladılar.. 
 
ir--- buyrun,ben irem kara.. 
va--- irem hanım.. ben.. galip beyle ,görüşmek istemiştim ama..
ir--- galip bey, acil bir durum için.. şehir dışında.. vekaleten buradayım.. varol bey.. ben de sizi arayıp, evrakları nereye getireyim.. diyecektim.. dosyalar hazır.. 
 
va---  yerine sizi mi, bıraktı galip bey...hayret.. diplomanız bile yok.. eşinize gösterseydiniz keşke..
  gelip ,ben alacaktım.. hemen göndermem gerekliydi..
galip beyin,aciliyeti neymiş ki..
böyle önemli bir konuyu .. bir acemiye teslim etmiş... 
 
derin nefesler alıp.. "sakin konuşmam lazım "diye, kendime telkinde bulunarak...
ir--- acemi olduğum konular,tabi ki vardır.. varol bey..ama galip bey bana güvenip.. 
diplomasızlığımı, sorun etmediyse..bir bildiği vardır.. mutlaka.. 
buyrun,bekliyorum.. hata,eksik
bulursanız.. sorumluluğu alırım.. 
 
va---  hıh,ben inceledikten sonra..  neyse..bari siz, çayı hazırlayın.. gece uzun olacak.. anlaşılan... 
ir--- ................ 
 
kapattı terbiyesiizz... 
çay yapacakmışım, ukalaya.. 
 
başımı kaldırıp.. gençlere baktım.. 
ir--- arkadaşlar.. beni dinler misiniz... 
 
baktılar bana.. 
ir--- varol bey ,buraya geliyor.. dosyalarda, hata bulmak için.. inceleyecekmiş.. çay ocağına
haber verip.. hepiniz ,evinize gidin.. size sataşmasını istemiyorum.. 
 
---- sizi yalnız mı bırakalım,yani.. adam dekan diye, dünyayı kendisinin yarattığını sanıyor... ben
gitmiyorum.. okulda değiliz.. sataşırsa cevabını da alır... 
 
ir--- (gülerek.. )adın,tamerdi değil mi..
--- evet.. 
ir--- bak tamer,galip bey için.. buradayım ben..
varol beyin ,öğrencisi değilim...bağımsızım.. ama siz ,ona bir süre daha katlanmak zorundasınız.. 
geleceğiniz söz konusu... 
 yalnız olmayacağım,eşim geliyor.. gidin dedim,çünkü.. bana laf diyemeyeyince.. 
acısını sizden çıkarmak isteyebilir..  
o zaman, onunla benim aramda.. kavga çıkar ki.. eşimi ve  galip beyi..üzmeyi istemem.. galip bey zor da kalır.. 
anladın mı beni.. 
 
--- anladım da.. eşiniz ,size arka çıkmaz mı..  iki yumruk atsa da.. oh desek.. 
 
ir--- hah hah hah..yumrukdan daha etkili yöntemler var..inan bana.. oh demek ,istiyorsanız.. çalışıp.. dereceye girin.. varol beyi,siz yenin..
 
--- diğer arkadaşlarım.. gidebilirler, ben eşinizin gelmesini bekleyeceğim... 
ir--- peki tamer.. 
 
montunu alan,"iyi akşamlar"diyip..çıktı ,bürodan...
tamer masaların üstündeki belgeleri.. toplayıp.. dosyaladı.. 
 
bende ,tekrar gözden geçiriyorum ..
yazıları.. 
--- çayı biz burada yapıyoruz... galip beye ,masraf olmasın diye.. yeni demlemiştim.. içer misiniz.
 
ir--- olur,tamer..içerim...galip bey,baba gibidir..bizde kıyamayız... 
---- biz?
ir--- eşimle ben.. şimdi, tanışırsın.. 
 
lafımı bitirmiştim ki.. tuna cam kapıyı..açtı.. 
duş alıp,giyinmiş.. siyahlarını.. 
dinlendiği, belli..
 
tu--- kolay gelsin.. 
ir--- sağol,hoşgeldin.. tuna.. 
tu--- hoşbulduk.. 
 
--- merhaba efendim.. ben tamer.. 
tu--- (tokalaştılar.. )ben de.. tuna.. memnun oldum ,tamer.. 
 
--- ben de,efendim.. irem hanımın,eşisiniz dimi.. 
tu--- evet...bir sorun mu var.. 
 
ir--- yok tuna.. gençleri ,evlerine gönderdim.. tamer sen gelinceye kadar, beklemek istedi de.. 
tu--- hımm.. sağol tamer.. 
--- rica ederim.. çay içer misiniz.. 
 
tu--- içerdim de..varol beyle buluşacağız.. gecikmeyelim..
ir--- buraya geliyor.. otur tuna... tamer ,iki çay alırız... 
 
tamer "tamam" dedi... 
tuna oturunca, dosyaları uzatıp.. 
kısık sesle... 
ir--- şunlara ,çabucak bir göz gezdir.. varol bey,hatamı bulmaya geliyor.. gece uzun olacakmış.. 
acemiymişim.. diplomam bile yokmuş.. galip bey, nasıl bırakıp gitmiş..
eşim, kontrol etseymiş keşke..
 delirtti beni.. nasıl sustuğumu ,bilmiyorum... 
 
tuna gülerek.. okuyor.. sayfaları.. 
tu--- aferin.. aferin.. ilerleme kaydediyorsun..
 
tamer çayı getirdiğinde.. dosyaları kapatıp, masaya bıraktı.. 
 
tu--- zahmet oldu, sana..
--- rica ederim.. afiyet olsun.. 
 
ir--- evet tuna?
tu--- (gülerek..)olması gerektiği gibi.. irem..  galip bey,işini biliyor.. yanılmamış.. 
tamer bekle,varol beyin... beş dakika da gideceğine
eminim..
 
ir---  (güldüm.. )arkadaşlar adına.. teşekkür ederim..
--- sağolun da.. siz, hemen okudunuz mu.. yani.. 
tu--- evet ... ben,ingilizce öğretmeniyim.. 
---- güzelll.. bir ödevim var, yardım ederseniz sevinirim.. 
 
tu-- ir-- hah hah hah.. 
 
tu--- peki,tamer.. ireme söyleseydin.. o da ,yardım ederdi.. 
---- çalışıyor diye biliyorum.. birde benimle uğraşsın,istememiştim.. 
 
ir--- elimizden geleni yaparız, tamer.. 
--- sağolun..  varol bey,teşrif ediyor.. arabasını tanıdım,size kolay gelsin.. 
 
ir--- dediğimi unutma ,tamer..tuna da, dekan.. 
varol beyle ,karşı karşıya gelmemeliler.. anladın mı.. 
 
---- şimdi anladıımm.. ben , dekana ödevime yardım et mi ..dedim yani.. 
tu--- (gülerek.. ) hiç sorun değil,tamer.. yardımcı olurum..öğretmek için ,çalışıyoruz 
nasılsa..
----.................... 
 
varol bey.. içeri girince... ayağa kalktık.. 
 
tu--- hoşgeldiniz.. varol bey.. 
va--- hoşbulduk ..ertuna bey... 
tokalaştılar.. bende ,başımla selam verdim.. 
 
ir--- buyrun lütfen.. oturun... çay hazırlamamı emretmiştiniz..  hemen mi,alırsınız..
 
oturur oturmaz,kızardı ... 
dakika bir,gol bir.

Hiç yorum yok: