Translate

2 Mart 2012 Cuma

678.bölüm..


annemlerin ,evinin önünde durunca... 
tu--- anahtarı ver ,bana..
ir--- (uzattım) tunaa.. babamm.. 
tu--- ne olmuş babana.. 
ir--- köyde bana çok kızdı.. ertanı almamışsın ya...tahmin etmiş.. 
şimdi al da, yanlış anlamış gibi olsun.. tamam mı.. 
 
içini çekerek.. 
tu--- kusura bakma..canım, alamam... 
bir daha, hiçbir çocuğu kucağımda görmeyeceksin..  istiyorsan ,anahtarı sen ver.. 
ir--- ........................
 
birşey demeden aldım ve indim arabadan... ağır ağır yürüyüp.. bahçeden geçtim.. 
zile dokunurken.. kapı açıldı... 
 
ne--- merhabaa.. 
ir--- merhaba annem.. (öptüm yanaklarını.. )
ne--- gelmiyor musunuz... böyle kapıda öpüyorsun... 
 
ir--- yasin yemeğe çağırmış da.. anahtarınızı ,vermeye geldim.. babam yok mu.. 
ne--- yok..ergünlere yemek gönderdim.. 
ir--- ertan ?
 
ne--- o da gitti.. siz nasılsınız.. 
ir--- iyi olacağız, anne..  biraz daha.. zaman gerekiyor.. 
ne--- bacağın morardı mı.. 
ir--- (gülerek.. ) annenin çimdirdiği yer,morarır mı..hiç..
 
ne--- hadi kocanı bekletme.. güle güle.. gidin.. 
 
ir--- sağol anne.. selam söyle.. 
ne--- as.. ama baban çok ,sinirlenmiş.. sana.. 
ir---- ........................... 
ne--- gönlünü al.. 
ir--- çalışırım.. by.. 
 
el sallayıp.. arabaya doğru yürüdüm... 
 
***********
 
neredeyse hiç konuşmadan ,otele gittik.. 
yasinle figen,gelmişlerdi.. bizi görünce.. kalktılar.. tokalaştık... 
ikisi de, çok şık.. 
figen yine makyajsız.. bende yapmadım.. ama 
o ,bir ruj sürer diyordum.. doğrusu.. 
 
oturduk.. hoşgeldiniz nasılsınız.. faslını geçiyorum.. 
yemekleri ,içecekleri söyledik.. garsona.. 
şarap kadehleri doldu.. biz figenle konuşurken.. 
 
ir--- kardeşlerin, kuzenlerin gittiler mi figen.. 
fi--- gittiler,irem.. Kars'a giden hariç ,hepsi ulaşmış.. haberlerini aldım.. 
 
tu--- Kars mı.. kim okuyor orada.. 
fi--- kızkardeşim.. gül.. bu yıl,bitiriyor.. edebiyat öğretmeni olacak..
tu--- allah kolaylık versin.. babana da, kardeşine de.. 
 
fi--- amin.. 
ya--- kardeşim olmadığı için.. nasıl bir duygu ,bilmiyorum ama  dün imrendim size.. 
 
fi--- bende kardeşsiz nasıl olunur,onu bilmiyorum... 
çok çocuk, çok kardeş iyi de.. her birisine yetişmek ,takip etmek zor oluyor.. 
mesela gül,bu bahaneyle.. nikah davetiyesini , elden getirmiş bize.. evleniyorum dedi.. hepimiz,şok olduk.. 
köydeki halimiz ,birazda bu yüzden.. garipti.. yani.. 
 
ir--- gül,aceleciymiş.. babanın, sıkıntısı görülüyordu zaten.. 
fi--- evet.. sürpriz yaptı.. konuştum ama sorumluluk ve hayat benim.. diyince
..bende, hayırlı olsun öyleyse dedim.. 
 
tu--- kısmet bu,bilemiyorsun.. baban ,itiraz eder mi.. yada sonuç değişir mi..
 
fi--- etmez,etmedi de zaten.. ben ,sınavı kazanıp..İstanbula giderken.. hepimizi toplayıp.. 
"sizi size ve allaha emanet ediyorum.. öğrendikleriniz, rehberiniz olsun..
yanlış yapan,bedelini öder.. kapım hepinize açıktır ama babaaa ,affet diye gelmeyin sakın"dedi.. 
gül de.. risk aldı.. sonucunu göreceğiz.. hep beraber... 
 
yemeklerimiz geldi...yerken.. 
ir--- iyi olur,inşallah.. 
fi--- inşallah.. sizin de ,içinizi kararttım ama yasin bey için..düşünmeliyim ,dememin sebebini
 açıkladım sanırım..
ya--- evet ,açıkladın... ama düşünme süresi bile vermedin.. 
hem nasıl tanıyacaksın ki,beni.. gidiyorsun.. 
 
fi--- bende o yüzden.. bir süre veremedim ya..boşuna umut vermektense.. vermemek ,daha iyi diye düşündüm.. 
benim ,çizdiğim bir yol var önümde.. 
hedefime  doğru,giderken.. sizi, bana bağımlı kılmak istemiyorum.. hemen olamayacağı için,
ikimizden de,beklemekten sıkılabiliriz.. 
ya---.....................
 
tunayla, göz göze gelince.. sessizce anlaştık.. 
tu--- bize müsade, siz konuşun.. birazdan geliriz... 
 
kalkıp, çıktık yemek salonundan... 

Hiç yorum yok: