Translate

2 Mart 2012 Cuma

671.bölüm..


saat dokuz da.. 
 yasinin ,oflayıp puflamaları arasında... bizim arabayla ..köye girdik.. 
 
ir--- ziyanın, ahı mı tuttu acaba... seni de görürüz ,demişti ya...
 
tu--- ya--- hah hah hah.
 
bahçeyi bomboş görünce.. sakinlik ,hiç hoşuma gitmedi.. ışıklar yanıyor da,kimsecikler görünmüyor... 
 
ir--- tunaa.. nerede bizimkiler..
tu--- bilmem..
ir--- o kadar insan..evin içine sığamazlar ki.. 
tu--- sorarız.. 
 
tuna arabayı durdurunca.. ben inip.. eve doğru koştum... 
kapıyı ittim... 
 
annem,babam.. teyzemler..eniştelerim.. nazile nene.. 
halalar eşleri ve birçok akrabaları oturuyorlar,kenardaki divanlarda.. yer minderlerinde.. 
... ertan yok..uyumuş herhalde...  şaşırdılar,onlar bana bakıyor ben onlara... 
ayaklarım çamur olunca, giremedim tabi... 
 
ir---- iyi akşamlar.. 
babam  hala kızgın bana..kıpırdamadığı gibi,sertçe sordu.. 
 
ah--- ne işin var ,burada.. 
os--- ahmettt... irem yavrum.. hoşgeldin.. buyur... 
 
ir--- hoşbuldum enişte.. çamur oldu ayaklarım.. giremiyorum.. kusura bakmayın.. 
na--- kuzummm.. gelmesin ,dediydim.. ben..
ir--- duydum nene.. nasıl gelmem ki.. 
 
ne--- yağmur yağınca.. yemek, kahvede yenildi.. irem.. gençler hala oradalar.. 
se-- irem,sen tek mi geldin.. tuna yok mu..
ir---- olmaz mı,teyzem.. beraberiz.. yasin de var.. ben sormak için,koştum..
 
ce--- ben götüreyim sizi... 
os--- bulurlardı ama.. götür madem.. 
 
cemil enişte kalkınca... 
ir---  görüşürüz.. şimdilik hoşçakalın.. 
 
****
 
cemil enişte ile arabaya doğru yürüyoruz... 
ir---sağol ,cemil enişte..
ce--- aslında.. bir avuç yer..bulamayacağınızdan değil de.. hava alayım istedim.. 
ir--- sıkıntılı gibisin.. 
ce--- eh biraz,öyleyim... 
 
yaklaşınca.. 
tuna da..indi, yasinde.. 
 
ce--- iyi akşamlar.. hoşgeldiniz.. 
tu--ya-- hoşbulduk... 
 
ce--- tuna,şu yoldan gidince.. akarcanın kıyısında ,kahve var..görürsün..  gençler orada.. biz de.. az önce 
döndük.. 
tu--- kahve mi.. 
ce--- kahve dediysem..işleten de, akraba .. kapalı büyük mekan olarak ,orayı münasip gördük.. 
yemek orada ,yenildi yani.. 
 
tu--- anladım.. şu portakalları indirelim de.. öyle gideriz.. irem otur sen.. 
 
enişte,yasin.. tuna.. kasa kasa portakalları mutfağa taşıdılar.. ben bekledim.. onlarda benim gibi.. girmeden evdekilere merhaba diyip.. geldiler.. 
 
**** 
kahveyi elimizle koymuş gibi ,bulduk tabi.. 
içerisi kalabalık..camdan görülüyor.. 
park edip..indik.. 
 
tu---yasiinn.. oğlum,sakinleş..  
 
yasin tatlı paketini aldı.. 
ya--- irem.. tuna nasıldı.. sakin miydi mesela...
ir--- ( gülümsedim ) şimdi,hiç karıştırma oraları.. 
 
****
içeriye girdik... 
 
yaşı ,otuzdan aşağı olan herkes orada..merhabalaştık.. 
 
yemek faslı bitmiş.. çay,tatlı meyve var masalarda.. 
yasin de, tatlıyı verdi abime...
 
bizi de.. yanlarına aldılar.. yerleşildi falan... uzunn uzun masalarda oturuluyor... birleştirmişler..
 
figen arka masadaydı.. gördüm..selamlaştık da..gelmedi yanımıza... kardeşleriyle ,kuzenleriyle konuşuyordu...
 
zuhal,ziyayla mutfak kısmındaymış.. 
abim, bizim geldiğimizi haber vermiş demek ki.. 
 
üç tepsiye, yemekleri salataları ..vs.. koymuşlar.. ikisini ziya taşıyordu.. ali aldı elinden... 
yanımıza gelip, hoşgeldiniz diyerek.. 
tepsileri koydular.. 
 
zi---ellerimle yaptım..desem de,inanmayın.. afiyet olsun.. 
 
konuşarak yedik artık.. nefis olmuştu.. gerçekten.. 
çaylar geldi,sigaralar yakıldı..
 
ali başta..ziya ..yasin.. tuna 
karşılarında da..ergün zuhal ben oturuyoruz.. masadan ,kalkanlar oldu.. bizbize kaldık..
 
zu---ee nasılsınız.. 
tu--- iyiyiz zuhal.. ya sen .. 
 

Hiç yorum yok: