Translate

2 Mart 2012 Cuma

670.bölüm..


tu--- (gülerek.. ) ne görüşmesi... sen beni..duymamıştın hani.. 
ir---  duymadım canım.. nedim bey, söyledi bana...
tu---hıı.. öyle mi.. iyi gibiydi.. 
songül kahveyi getirdi...
 
ir--- sağol songül.. çıkabilirsin sende.. 
--- peki, iyi akşamlar.. 
ir--- sana da... 
 
kapıyı arkasından kapattı... bende sigara yaktım ..
tu--- fatmayla konuştun mu.. ben, sadece hüseyini gördüm..
 
ir--- hımm,köye gidecektin... ne oldu.. 
 
tu--- gideceğim canım.. seni halama götüreyim de.. ..yasini de,alacağım.. 
uğradım mağazaya..
evdeymiş.. tuna ,mutlaka beni alsın demiş.. 
 
ir--- köye şu halimde,gidemem zaten...ama halana da gitmem... çok ağrım var.. evimde
yatmak istiyorum.. 
tu--- ciddi misin..sen.. 
 
ir--- hımm.. halana haber vermedin, değil mi.. 
tu---yok da.. bende gitmeyim ,öyleyse... 
ir--- git git.. valla.. özgürsün..hem,yasine ayıp olur.. 
 
tu--- bana bak, bu havada arkamdan gelirsen..çok kızarım ,haberin olsun...
ir--- hah hah hah.. 
tu--- iremm.. 
ir--- araba yok ki,nereye geliyorum... 
tu--- unuttum onu.. yasini arayayım da..o gelsin öyleyse...
ir---- iyi.. ara.. 
 
yasin gelinceye kadar.. işlerden konuştuk..epeyce..
tuna kendisine bir bira almak için, mutfağa gitti... 
 
" pazartesi okul açılıyor.. çarşamba günü ayın beşi.. 
ne yapabiliriz "diye düşünürken..
 
tunanın sesiyle, başımı kaldırdım... 
tu--- evimizde olalım.. 
ir--- hı..ne.. 
 
gülerek..oturdu... 
tu--- ertanın yaş gününü ,düşünmüyor muydun... 
ir--- hah hah hah.. 
tu--- bildim dimi.. 
ir--- evettt.. tek düşüncem oydu.. zaten.. 
tu--- iyi işte.. evimize geliriz,oradan.. 
ir---- ...................... 
 
****
 zil çalınca..tuna kapıyı,açtı...
 
ya--- gecikmedim ,değil mi.. 
tu--- yok yok.. buyur.. hoşgeldin.. 
ya--- hoşbulduk da..girmeseydim.. 
tu---  .. gel.. yasin, ne bu halin..biraz sakinleş..birşey mi oldu... annen?
ya---- uffffff..yok yok.. annem iyi...
 
içeri girdiler.. yasin çok şık.. ama spor bir şıklık içinde.. eli ayağına dolaşıyor gibi geldi ,bana da..
tokalaştık.. oturdu... 
 
tu--- alkolle aran ,nasıl.. bira vereyim mi.. içince dağıtanlardan mısın..
ya--- hiç dağıtmadım da,içmeyeyim tuna.. ne olur ,ne olmaz..
tu--- çok heyecanlısın.. dünkü yasinle ,şimdikinin arasında çok fark var.. ne oldu sana.. 
ya--- bir bilsem..ilk kez böyle oluyorum..ertuna.. dalga geçme de ,figen geldi....mağazaya..
sonrasını sorma... 
 
ir--- oooo... 
tu--- bak seennn... bira getireyim ,en iyisi.. 
 
tuna iki bira getirip, birisini bana verdi...
yasin lıkır lıkır içip.. bardağı yarıladı bile.. 
 
ya---  zuhalin işi vardır,ziya orada mı onu da bilmiyorum..
irem..geliyorsun, değil mi.. köye..
yardım lazım... 
 
tu--- aslında... 
 
tunaya bir bakış attım... 
ir--- tabi geliyorum..yasin.. ama benden nasıl bir yardım beklediğini.. bilsem,daha iyi olur.. 
 figen gelip.. ne dedi de.. sorma diyorsun.. 
 
ya--- sabah sabah, hesaplarla ilgilenirken..
.. hiç ,o geceki kızla alakası olmayan birisini.. karşımda görünce..şaşırdım..
 "yasin bey.. merhaba " dedi ..
makyajlı falan değildi ama.. 
kıyafet ve saç müthiş değiştirmiş.. 
şapşal gibi bakıyordum ,demek ki.."tanıyamadınız sanırım,ben figen "bile dedi... 
 
tu---hah hah hah... ziya duymasın sakın... 
 
ya--- duydu..yani duymuştur..mutlaka.. 
köye, ziyayla zuhalle döneceğini söyledi..çünkü..
thy bürosu karşımızda ya..biletini alıp.. uğramış..bir kahve içtik.. o kadar.. 
 teyzenizin evine bırakmayı ,teklif ettim ama.. kabul etmedi, tabi.. 
taksiye binip, gitti..
bende,ruh gibi dolaştım akşama kadar.. 
 
ir--- yasinn.. bak...anne tarafından,o da murtçu ... sende,ziya gibi şikayet etmeyesin..
hem figenin ,master için.. amerikaya gideceğini biliyorsun değil mi.. tanıdığım kadarıyla,çok idaalistdir.. vazgeçmez yani... 
anne ve babasının.. çok karışacağını sanmıyorum da.. 
figenin sana karşı.. hisleri nedir..sen böyle ,kendini kaptırmadan önce.. onu öğrenelim.. olur mu..
acı çekmeni istemem.. 
 
ya--- amerikayı duydum da.. ne yapayım,bende giderim.. 
tu--- hah hah hah... Adanayı anında terk edeceksin.. demek.. bunu da mı,duyacaktım.. 
ya,annen ... 
 
ya--- bilmiyorum.. ertuna.. bilmiyorum.. onu da, götürürüm.. 
zaten, eve gittiğimde... peşimde dolaşıp " senin neyin var.. anlat "dedi..durdu..
 
tu--- vay vicdansız ..kadıncağız,evinden çıkmıyor.. anılarım diye..şehrini,ülkesini mi değiştireceksin... 
ben ilgilenirim.. firuze hanımla... sen,figeninin yanına gidebilirsin... 
 
ir--- (gülerek)  heyt be.. aslan kocacığım...
aklın burada kalmayacak, yasin... 
 
ya--- sağolun,teşekkür ederim.. 
.. her ne kadar.. sersemlemiş de ,olsam.. 
buna"dereyi görmeden paçaları sıvamak"dendiğini biliyorum.... gitsek de.. 
amerika vizesine ,gerek olup olmadığını anlasam... ne dersiniz... 
 
 
tu---ir--- hah hah hah... 
 
bürodan çıkıp.. aşağıya indik... yağmur hala yağıyor... 
ya--- ertuna arabada tatlı var.. benim arabayla gidelim...
tu--- köy yolu çamur olmuştur,yasin... bir kere daha ,yolda kalamam..  bizim arabaya gel... bende de.. portakal var... 
 
ir--- molaaa... benim eve çıkmam gerekiyor.. on dakika sonra.. gelirim... 
tu--- tamam..irem.. kalın giyin.. 
 

Hiç yorum yok: