Translate

2 Mart 2012 Cuma

669.bölüm..


de--- benim her türlü,şiddete karşı alerjim var.. 
babam ,annemi döverdi.. gizli,aleni.. 
aşağılayıp.. kötü sözler söylerdi ,kadıncağıza.. 
dün ,sizin aranızda da.. öyle birşey oldu sandım.. 
siz susturmasanız..işimden olma pahasına.. 
babama diyemediklerimi..eşinize söyleyecektim.. karşımda ,onu gördüm sanki.. 
 
ir--- halinden bir travma geçirdiğin..belliydi canım.. tunadan yana, müsterih ol.. 
bizde, asla öyle bir olay olmaz.. annen baban..şimdi nasıllar.. 
 
derya kalkıp ,çay doldurdu hepimize...
 songül de.. masaların tozunu almaya gitti.... 
 
de--- bir sigara içelim.. efkarlandım... 
 
hepimiz yaktık.. 
de--- babam kumarbazdı.. annemin çalışmasıyla ,karnımızı doyururduk.. 
kadının maaşını da, elinden alırdı. tabi..
altı yaşındaydım ama gayet iyi hatırlıyorum.. hergün aynı şeyleri yaşayınca.. zihnine kazınıyor o görüntüler.. 
 
 bir sabah,babam eve gelince.. annem beni,öptü öptü.. sonrada.. bisikletine bin hadi, diyip.. dışarı gönderdi..
bir süre sonra,sokağımıza polisler geldi..
 bizim evin önünde ...toplanmış insanları.. görünce..
bende merak edip.. gittim yanlarına.. 
eve girdirmediler beni.. 
annem babamı, öldürmüş..
 
ir--- hiiii... 
va--- vah yavrum vah... 
de--- (içini çekerek..) sonra da..kendisini , öldürmüş.. 
 
ir--- neeee... ay deryaa.. 
va--- ................... 
 
de--- bana da.. kimliğimi,bir mektup.. bir kaç lira.. iki altın bilezik.. bırakmış.. garibim..
çocuk esirgeme kurumunda ,büyüdüm yani.. 
 
ir--- peki.. kimin kimsen yok mu.. şimdi nerede kalıyorsun..
de--- annemin yazdığına göre.. hiç kimsem yokmuş.. 
iki odalı, bir evim var.. karşıyaka tarafında... orada oturuyorum..
 
ir--- kira mı..
de--- evet.. 
ir--- vahide hanım... gerekeni yaparsın ,tamam mı.. 
va--- tamam... 
 
de--- irem hanım,yanlış anlamayın.. anlattım ama... sizden istediğim ,hiç birşey yok.. ben,kendime yetiyorum.. 
 
ir--- biliyorum derya..  karşıyaka buraya uzak..
 o yüzden, yakına gelirsen..
kira da vermezsen.. daha rahat yaşarsın.. diyorum.. 
o kadar, acıdan sonra.. 
bu da ,senin hakkın.. 
seni baskı altına aldığımı falan da, düşünmeni istemem..yine özgürsün.. ..
ayrıca ayakta kalmayı başardığın, için de .. canı gönülden ..tebrik ederim seni.. 
 
de---sağolun.. 
va--- derya.. karşı komşum ,olmak istermisin..annem ve ilkokula giden ,kızımla beraber yaşıyorum..
 
derya gülümsedi.. 
de--- anne mi ?  isterim ,vahide hanım..erkek olmasın da.. 
ir--- hah hah hah... 
 
****
 
akşama kadar.. gelen gidenin ,çokluğundan başım döndü.. 
o kadar çok konuştum ki.. telefonun, bir ara kulağıma yapışacağını düşünmeye başlamıştım.. 
 
vahide hanım bankalarda,ödemeler
peşindeydi.. tahsilatlar.. hayır işleri ile ilgili ,paralarla uğraştı... 
bütçe azaldı dedi..kaynak aktarmaları için.. banka müdürleriyle ,konuştum bende.. 
 
defterdarlıktan aradılar.. ödeyeceğim vergiyle,Adana ili   birincisi olduğumu beyan edip..tebrik ettiler.. 
martın onbeşinde, plaket vereceklermiş..
 
nedim bey,kemal bey.. işlerle alakalı bilgi verdiler bana... benzinliğe müşteri varmış.. dün
söylemişler tunaya.. bugün ,o yüzden gitti demek ki... 
 
saat altıda.. odadan çıkıp... 
ir--- songül ,bir kahve istiyorum... vahide hanım,kimseyi içeri alma artık.. çok yoruldum... 
deryaa ,
de--- efendim.. 
 
ir--- evine git... hava karardı..yarında taşın.. vahide hanım,sana yol gösterir.. 
de--- peki.. 
 
kapının zili çalınca.. birbirimize baktık.. 
ellerimi kaldırıp..fısıldadım"ben yokum"
odama girdim... 
 
vahide hanım ,kapıyı açtı... duyuyorum seslerini..
 
va--- buyrun efendim... 
tu--- iyi akşamlar... 
va--- size de.. 
tu--- dün,size bağırdığım  için.. özür dilerim...vahide hanım..
va--- önemli değil.. efendim..
 
odamın kapısını ,açtım... gülerek..
 
ir--- hoşgeldin.. 
tu-- hoşbuldum.. 
 
derya koridorda ,görününce...
tu--- derya hanım... 
de--- buyrun.. 
tu--- bir özür dilersiniz, herhalde... 
de--- ben ben... 
ir--- tuna ,derya özür  diledi... gerekçeleriyle hemde...
tu-- hımm.. 
de--- bir erkekten özür dilemek, çok ağırıma ..gitse de.. afedersiniz ertuna bey.. yanlış anlamışım.. 
 
tu--- peki.. 
de---irem hanım sağolun.. gidebilir miyim...
ir--- rica ederim.. iyi akşamlar derya.. vahide hanım.. 
beraber gidin isterseniz.. 
va--- tamam... 
 
tunayla odaya girereken... 
ir--- kahve içer misin.. songül bana  yapıyordu... 
tu--- yok.. çok içtim.. 
 
kapıyı kapatıp...
tu---derya ya ,niye arka çıktın.. hem ,ne demek istedi o... erkek düşmanlığı mı var..
ir--- evet, gerekiyordu.. ama konuşmayalım.. çok yoruldum.. bir nefes almam lazım... 
 
gidip pencereyi açtım... toprak kokusunu,derinnn derin içime çektim .... yağmur hala yağıyor... 
 
ir--- tuh ya... köyde.. o kadar insan, nereye sığacaklar..geniş, kapalı yer de yok.. 
 
 
tu--- rahmet bu.. engel olamıyorsun...bir yol bulmuşlardır.. mutlaka..
 bizde ekinlere cansuyu olduğundan.. yağmur yağsın, diye bekliyorduk.. 
 
kapadım pencereyi... yerime otururken.. 
 
ir--- nasıl geçti, görüşmen... 


Hiç yorum yok: