Translate

2 Mart 2012 Cuma

655.bölüm..


tüm erkekler gittiler.. 
kadınlar bahçede toplanmışlardı..  saadet teyzem ,ertanı avutuyor.. ben de yanına oturdum..
annem amca hanımları ,bahçede yaktığımız ateşi canlandırıp.. kazanı koymuşlar üstüne.. 
helva kavuracaklarmış..hazırlıyorlar ..  
zuhal ve kuzenleri de.. şekeri karıştırıyorlar... bir hengame ki.. sormayın... 
halalar,nazile nene ve teyzem.. bir tarafta.. 
ay daha fazla anlatamayacağım...  
camiden gelen "hakkınızı helal ediyormusunuz " sesini duyduğumda.. 
ben,teyzemin üstüne yığılmışım.. zaten.. gerisini hatırlamıyorum... 
 
*****
 
fadimenin evine nasıl getirdilerse beni.. onu da bilmiyorum.. 
annem ve zuhal başımdaydı,gözümü açtığımda... kolonya koklatıp ,duruyorlar... 
 
zu--- iremm.. konuş.. 
ir--- özür dilerim.. 
zu--- iyi, aklı başında teyze.. ben gidiyorum.. tamam mı.. 
ne--- tamam kuzum.. sağol.. bu niye, özür diliyor.. senden.. 
 
zu--- kendisi anlatır.. sana.. 
teyzee.. irem, huy olarak.. hiç size benzemiyor.. çok patavatsız..
anlayışsız..  kime çekmiş acaba.. biliyor musun..
 
ne--- hee densiz.. kime olacak.. halasına çekmiştir.. yine ne yaptı.. 
ir--- bende buradayım ya... duyuyorum.. 
 
ne--- sus,konuşma.. şımarık.. hep ahmet yaptı.. bunu böyle.. 
ir--- babama ve halama kızarsın öyleyse...genler anneciğim.. ben ne yapabilirim ki... 
 
oturdum yavaşça... 
 
zu--- böyle de, uyanık güyaa.. suç ,hiç senin değil..tabi.. 
 
ir--- zuhall.. ziyaya ,ne dedin kız.. azarladı beni.. 
ne--- ziyaya ,niye bulaştın anam.. el oğlu ,zuhale laf gelir.. düşünemiyor musun sen..
 
zu--- yok,düşünemiyor.. teyze.. 
ben sadece.. "iremle, bir daha uğraşma..şaka bile yapma..yasin de, kocaman adam.. 
karışma .. figeni yakıştırmışız gibi,yanlış anlaşılmanı istemiyorum.. sana mı kaldı, ortam yaratıp.. onları konuşturmak.. bırak ne hali varsa görsün.. " dedim.. 
"peki "dedi...bu kadar biliyor.. cıvık dediğini söylemedim yani.. duysaydı, burada kalamazdın çünkü.. 
ama azarladığına göre.. anlayacağını, anlamış.. demek ki... . 
benden sana tavsiye.. asla ,ziyayla diyaloğa girme.. paspasa ,çevirir seni.. 
ağzını bile açamazsın..
 tuna ,üzülüp.. kırılır.. 
tunanın ,teyzemin.. eniştemin hatırı olmasa.. bende konuşmazdım seninle... 
beğenmek zorunda değilsin ama ziya ,eşim olacak... ona göre davranırsan.. sevinirim.. 
mesafeli olalım, bundan sonra...
teyzem..kusuruma bakma.. olur mu... 
 
çıkıp gitti, odadan.. 
annem, neredeyse dövecek beni.. öyle kötü ,bakıyor ki.. 
epeydir, çimdiklenmemiştim.. bacağımı bir kıvırdı ki... kopardı sandım...
 
ir--- .. annee..ne yapıyorsun yaa... 
ne--- allah ,akıl fikir versin.. e mi.. bu ne kız.. ziyayla ,ne alıp veremediğin var...aslan gibi çocuk..
zuhalin peşinde ,deli divane oluyor.. 
aferin zuhale,ziyaya toz kondurmuyor o da... 
sana ne oluyor,peki.. 
tuna duysa ,ne der ha.. 
dilini tutmayı ,öğren artık.. 
 
ir--- (bacağımı ovuşturuyorum...) duydu ve diyeceğini de dedi,merak etme...  morarttın yaa..
 
ne--- dilini koparmak lazım.. senin..kalk kalk.. bayılmanda numaradır senin.. yürüü.. 
kızını dövmeyen dizini döver lafı.. doğru herhalde..keşke, önceden babanı dinlemeseydim... 
 
ir--- aşkolsun annee.. 
 
ittirerek,odadan  çıkardı beni...
 
fadime de.. geldi o sırada.. 
fa--- geçmiş olsun,irem.. iyi misin.. 
ir--- iyiyim fadime.. sağol.. 
ne--- sağol kızım.. evini açtın.. 
fa--- ne demek,nermin teyzem.. başım üstüne... 
 
ne--- gidelim,erkekler gelmişlerdir... 
fa--- hee geldiler.. helva dağıtılıyordu.. ahmet amca, sizi sordu da.. bakmaya geldiydim..
ir--- bayıldı demeseydin,fadime.. 
fa---  demedim.. zuhal biraz dinleniyor ,dedi.. 
ir--- tamam.. 
 
***
üçümüz fadimenin evinden çıktık.. az ilerideymiş zaten.. hava güneşli, sıcacık.. 
bahçeye girdiğimizde ki, kalabalığı anlatamam size..
helva dağıtılıyor.. masalar kurulmuş yine... 
 
annem usulca.. 
ne--- biz ,babanla kalacağız  üç gün.. teyzenleri yalnız bırakmayalım ,dedik.. 
nasıl yaparsın.. bilmem.. zuhalden özür dile.. paralarım seni..anladın mı.. 
ir--- hımm.. 
 
babam geldi yanımıza.. 
ah--- ne..
 
annem sözünü keserek.. 
ne--- birşeyi yok.. ahmet,uzatma.. 
enişteme ,bak sen.. ayakta duramıyor, yığılacak sanki.. 
ertan nerede...
ah--- .............. saadet baldızdaydı.. 
 
annem ,yürüyüp içeri girdi... 
babamla ,yalnız kalınca... 
 
ir--- tuna nerede.. baba.. arabayı da göremedim... 
 
ah--- tuna buradaydı..da.. yasin bir yere gitti..
tuna çok üzgün ve dalgın.. sordum ama konuşmuyor.. 
camiden döndüğümüzde..
ertan kucağına, gitmek istedi... almadı.. neler oluyor,irem..  
 
ir--- .............................
ah--- senn.. alma mı,dedin.. yoksa.. 
ir--- babaa.. 
 
ah--- bak,tuna ziyanın yanında.. 
bence.. bir an önce gidin.. yoksa, elimden bir kaza çıkacak.. sen, bir daha buraya da gelme.. hatta epeyce bir süre gözüme görünme... 
 
 osman eniştemin yanına gidip.. onu oturttu, su verdi falan
..öylece kalakaldım..
babam da haşladı.. 
 
herkes yanımdan geçiyor.. cenaze evi oldu ,tam anlamıyla.. yada ben yeni idrak ediyorum... 
kuran okunurken... bende bir yer bulup,oturdum... hafız abi.. duasını yaptırdı..
herkes baş sağlığı diliyor 
enişteme.. Adanaya dönecekler gidiyor..  çok kalabalık çok..
 
"irem, sigara aldım.. " denilince..
arkama döndüm, yasin ziya tuna bana bakıyorlar.. 
 
ir--- sağol yasin.. zahmet oldu sana... 
zi--- sen onun için mi gittin,yasin.. ben verirdim.söyleseydin ya.. 
tu--- aklımıza gelmedi ziya.. 
 


Hiç yorum yok: