Translate

2 Mart 2012 Cuma

654.bölüm..


 
hepimiz kalktık... 
tuna,yasin ve ergün abi..masaları çektiler.. sandalyeleri diziyorlar kenarlara... 
 
 ziya ,alışık hareketlerle.. çömleği çıkarıp.. dışındaki kumları temizledi.... 
 
bende cezveyi aldım ateşten..  iki filcana koydum... şimdilik.. 
 
fi--- hadi buyrun oturun.. 
 
 çay bardaklarını yerleştirdi... petekli balı, iki tabağa koymuş.. tereyağı da halis.. 
köy ekmeğini de sulamış.. 
 
ziya da.. kaşıkla çömlek peynirini doldurmuş tabağa .. bana bakarak... bıraktı.. 
zeytinleri ve minik domatesleri de.. zuhal  getiriyordu..tepsiyle.. tuna aldı..yerleştirdi.. masaya... 
 
oturduk... yerken.. sevim teyzem çıktı..evden..... 
se-- afiyet olsun.. 
hepimiz sağol dedik..
 
zi---  anacığım.. buyur.. 
se--- sağol oğlum.. ben hava almaya çıktım.. 
zu--- annee.. size de.. getireceğiz şimdi.. 
se--- yok yavrum..  buraya gelip,yerler.. 
yumurta da.. alsaydınız.. kümesten. 
 
er--- ses olmasın diye almadım,anne... alırım şimdi.. 
zu--- tuna,yasin.. yumurta ister misiniz.. 
 
tu-- yok zuhal.. 
ya--- yumurtada olmayıversin zuhal.. dert etme..
zu--- peki.. ziya sen..seversin.. yapayım mı.. 
zi--- yapma canım.. boşver.. 
zu--- abii?
al--- ye zuhal.. derdimiz yumurta mı.. 
zu--- olsun,sorayım da ben.. irem, figen...siz.. 
 
istemiyoruz dedik.. 
ama ergün abim.. kümesten.. çıkıp..elinde tuttuğu, sepetteki yumurtaları gösterince... 
 
zi--- tava nerede,zuhal.. ama sen otur..ben yapacağım.. çok yoruldun ,birtanem.. 
er--- getiriyorum.. bekle.. 
 
ziya da,çok güzel omlet yapıyormuş.. test etmiş olduk.. ateşin üstünde, pişirdi hemde... 
hepimiz beğendik... 
 
************
 
kaç parti.. masa hazırlandı,toplandı.. insanlar geldikçe.. sayamadım... 
çaydanlıkların birisi gidiyor, birisi geliyor... kahvaltılıklar yenileniyor devamlı...
 
mutfağı ,yönetenler .. zuhal ve ziyaydı.. haklarını vermek lazım.. hiç aksatmadılar.. 
figen,fadime ve kuzenler de.. bulaşıkları yıkayıp.. 
kuruladılar...
 gelen sıkmanın ,haddi hesabı yok.. 
 
ergün abim,yasin ..tuna..  çeşmeden içme suyu taşıdılar.. 
sabah ezanı okunmadan ,herkesin karnı doydu... 
 
erkekler, kadınlar.. akın akın geliyor.. gözler şiş.. herkes üzgün,ağlamaklı... 
bizde,diğer kuzenlerle..pervane olduk.. etraflarında.. hizmet ettik.. 
osman eniştem.. bitikti ya.. 
 
dayım geldiğinde.. ben karşıladım.. kutu kutu,lokum..halka tatlı getirmiş.. 
selamlaştılar..eniştemle.. 
 
mutfağa götürdük.. 
.. arkaları dönük, çalışıyorlardı ikisi de... 
 
ero--- kolay gelsin, gençler.. 
zu--- sağol dayı.. 
zi--- hoşgeldiniz.. çay, kahve.. meyve suyu.. kola,votka ..rakı.. 
sıkmanın yanında,ne ikram edelim size.. 
 
buzdolabının üstüne koyduk.. kutuları.. 
zuhalle sarıldılar... 
ero--- (gülümsedi) iş, sana mı düştü.. ziya... son dediklerini ,tercih ederim ama eniştem vurur beni.. 
zi---onu bilmem,ben sordum..  zuhal,çok yoruldu da.. yardım ediyorum.. dayı.. 
 
ero--- iyi yapıyorsun.. tabi.. zahmet olmazsa.. 
zu--- kahve içersin.. sen.. mırra mı, normal mi.. 
 
ero-- (gülerek,zuhale baktı.. ) mırrayı,ziyadan mı.. öğrendin.. 
zu--- biliyordum ama ondan öğrendiğim şeylerden de,memnunum.. dayı.. 
 
 lafı oturttu zuhal.. birşey de, diyemedim.. çıktım ,mutfaktan... 
 
güneş doğuyor.. artık.. bahçe yine, kadınlı erkekli müthiş kalabalık.. oldu..
kapı dışında da.. insanlar guruplar halinde.. ayakta konuşuyorlar.. çoğu Adanadan gelmiş.. 
yanlarından geçip,çeşmeye doğru.. yürüdüm..
 
tuna ve yasin.. su dolarken, sigara içiyorlardı... 
yüzümü yıkadım ,buz gibi suyla.. 
mendilimle de,kuruladım.. 
 
gittim yanlarına.. 
ir--- bana da verir misin,tuna.. 
tu--- paket bitti,irem.. bakkal nerede bilmiyorum.. alırım,şimdi.. bunu vereyim mi..
ir--- yok tamam, kalsın.. 
ya--- ziya ,tekel malzemesi var diyordu.. sigara da vardır..ondan alalım.. 
ir--- istemem yasin.. mutfakta onlar.. 
ya-- ergün geliyor...
 
er--- tuna, yasin.. camiye gidiyoruz.. hadi.. 
tu--- tamam.. ergün.. sigara nereden alabilirim..
 
abim cebinden çıkarıp uzattı.. paketi. 
er--- burada filitreli bulamazsın..bunu al.. 
ir--- ben bir tane istemiştim abi.. (içinden aldım bir tane..)sağol..sonra yakarım..
 
cami de.. görülüyor zaten... 
 
ir--- biz de.. gelecekmiyiz .. 
er--- yok bacım.. erkekler gidecekler.. 
 
yürüdük eve doğru.. 
tu--- lütfen.. evde kal.. tamam mı.. 
ir-- hımm.. 

Hiç yorum yok: