Translate

2 Mart 2012 Cuma

652.bölüm..


oturduğumuz yere beton dökülmüş.. ama ocağın olduğu bölüm toprak.. orada ateş yakıldığı için..
 
abim aklımı okudu sanki.. arka taraftaki odunluktan.. odun getiriyor... 
ziya ve yasin de.. yardım ettiler... odunların üstüne zeytin dalları ve saman yığıp..çakmakla yaktı... 
 
er--- yaklaşın da ısınalım... 
 
ateşe yaklaştırdık..sandalyeleri... dışarıdaki spot ışıklar yanıyor da.. 
bizim üstümüzda yananı ,kapatınca... iyi oldu...
 
koca bahçede.. ateşin aydınlığı var ,sadece... 
çıtır çıtır yanıyor odunlar... ısındık valla... 
ali,figen..tuna ..ben..zuhal, ziya ve ergün konuşuyoruz  kısık sesle..yasin dinliyor..
geç oldu..saat ikiymiş.... 
 
 zuhal mutfaktan.. poaçaları koyduğu, saklama kabıyla gelince... 
acıktığımı anladım..
peçeteleri de, ziya verdi.. aldık hepimiz.. çayları da, ergün abim doldurdu...
 
ir--- zuhal, nefis olmuş.. 
zu--- afiyet olsun.. buraya kısmet oldu.. 
zi--- tarifini vereyim mi,irem.. yaparken,gördüm de..hani, lazım olabilir diye dedim... 
ir--- ziyaaa... 
tu--- zuhal çok güzel olmuş.. eline sağlık... 
zi---  abi.. ye allahaşkına..sen mahrumsun.. 
 
güldüler kıs kıs... ziya tekrar verdi.. herkese...
 
ir--- zuhal.. nişanlını sustur.. uğraşmasın benimle.. 
zu--- ziya... iremde güzel yapar.. pastayı.. didişmeyin lütfen.. 
zi--- olabilir de.. ben ,dün yediğim poaça müsveddesini... baz alıyorum..
onu da sen verdiğin için,yutabildim.. 
 
ir--- hiii..iftiracıı.. tunaa ,sen söylesene ya.. bülent olsaydı keşke.. 
 
tu--- evet.. bir zamanlar.. çok güzel ,pastalar börekler yiyebiliyordum... 
ama şimdi zaman olmadığından ,yapamıyorsun hayatım.. 
 
zi--- adamcağız ne desin.. tabi böyle diyecek.. bülent olsa ,ona da baskı yapardın sen... 
yasine soralım.. en iyisi.. 
 
ya--- ziya , ben yemedim  ama.. güzel yapacağına eminim... 
ir--- sağol yasin.. en kısa zamanda.. yapıp..yedireceğim.. söz.. 
 
ziya ,zuhalin arkasından.. bana doğru eğilip.. kısık sesle... 
 
zi-- irem.. ben, boşuna mı konuşuyorum.. 
figeni de çağırsana.. en azından teklif et.. 
gözü açık ,geçinirsin birde.. figen de.. ilgili gibi.. yasine bırakırsak.. daha çokk bekleriz.. konuşturalım şunları.. hadii hadiii... 
ir---- hııı.. mahsus mu, kızdırıyordun beni.. 
zi--- yoo.. çok ciddiydim.. 
ir--- densiizz.. 
zi--- biriktiriyorum bunları.. kemik kıran..
 
doğruldu.. 
zi---ergün odun getireyim mi.. 
er--- karanlık  o taraf.. böcek falan vardır.. lambayı yakayım.. dur.. 
zi--- yakma yakma.. arabada,eşantiyon fener var.... getireyim size de... 
ya--- yardım edeyim mi.. 
zi--- gel yasin gel, yürümüş oluruz.. 
 
ziya ve yasin gidince.. zuhale,yaklaşıp..
 
ir--- ziyanın dediğini yapsam.. ayıp olur mu.. dedesi ölmüş kızın.. bize ,gelir mi yani.. 
 
zu--   ne o gelebilir ,aslında.. ne de.. biz.. halimiz ortada.. 
karışma sen dedim ama yasine yardım etme amaçlı,bahane yaratıyormuş..   çok ,çekingen ve sessiz.. kendini ifade edemiyor..dedi  de,ziya.. 
biraz açılıp,konuşabilsinler diye söylüyordu ..
 
ir--- beraber gittiler.. iki dakikada, cıvıtıp.. kendine benzetirse.. acırım yasine..
sessizse de,onun.. karizması var.. hiç olmazsa... 
 
zu--- (kaşlarını çatarak )sen ne diyorsun,ya.. ziyaya benzese keşke.. soğuk nevale.. ne hali varsa..görsün...
kızımızı vermeye çalışmıyoruz.. irem.. hiç de umurumda değil yani.. figenin istediğini de,sanmıyorum.. sen ,ziyanın tavrını yanlış anladın... tamam karıştırmıyorum,bitti..   
bu lafı bana  ,başkası deseydi..
diyen ,sen ..yani..teyzemin kızı olmasan ..var yaa.. 
senin ,karizmanı ben bir çizerdim kii.. kimse düzeltemezdi.. 
dengesizin,bencilin tekisin  kızım.. 
o cıvık,dediğin.. adama.. dün, teşekkür ediyordun..unuttun mu.. 
kocanla seni.. gerginliğinizden
kurtardı ya.. 
ziyayı ,sen kuklan mı sandın.. 
hep fıkra anlatıp,komiklik yaptığını mı düşünüyorsun yoksa.. benim için ,geldi o... 
bu mu dur.. senin vefa anlayışın.. 
 
ir--- zuhall.. yanlış anladın beni... 
zu--- hadi hadi.. kıvırma.. lavoboya gidecektin,sen..kalk gidelim.. 
ir--- zuhal valla ya.. 
 
ayağa kalkıp.. yürüdü.. bende arkasından.. koştum.. 
 
mutfağın arka tarafında,  lavobo...
ışığı yakmış.. kenarda duruyor... 
zu--- hiç konuşma irem.. tuna var,ona ayıp olmasa ben senin yüzüne bile bakmazdım.. ,muhatap olma benimle..
ir---.............. 
 
***
geri dönerken.. yine önden yürüyüp.. dinlemedi beni.. 
niye kızdı ki ,ya... ne dedim ben..
ne kıymetliymiş,ziyası..
 
battaniyeyi omuzuma ,alıp.. yerime oturdum.. herkesin elinde minik fenerlerden var... 
yasin de.. figene yakın oturmuş..konuşuyorlar... 
 
ziya odun getiriyordu.. zuhal ,onun yanına gitti.. 
tu-- ne oldu.. zuhale.. 
ir--- kızdı bana.. 
tu--- neden.. 
ir--- ziyaya laf söyledim diye.. 
tu--- ..................
 
ziya elindeki sepete ,odunları doldurmuş.. geldi.. ateşe atıyor tek tek... 
zuhal de.. yanımda ki ,yerine oturmadı da.. ergünün yanına gitti... 
konuşuyor ayakta... 
 
ziya  ,battaniyeyi götürüp..omuzuna koydu... 
zu--- sağol.. 
zi--- sende.. 
ergün.. git benim arabaya.. bir saat olsun..yat.. 
gözlerin kıpkırmızı olmuş.. hastasın,ilaç içiyorsun uyumasan da..vücudun dinlenir.. 
 yarına çok iş var.. ayakta olmalısın.. 
kimse kusura, bakmaz.. biz buradayız.. 
 
er--- olmaz ziya.. 
zi--- oğlum, babama destek lazım.. 
o seni dinliyor,sende beni dinle.. hadi koçum, hadi.. 
 
kolundan tutup , kaldırdı.. bize dönerek.. 
zi--- ergünü arabaya kilitleyim,geliyorum.. 
tu--- tamam ziya.. iyi düşündün..  
 
ziyayla ergün abi.. bahçeden çıktı ama hala direniyor..... 
 
zuhalde mutfağa giderken.. figene "biraz gelir misin "dedi..
beraber gittiler... 
tu--- uykun geldi mi... 
ir--- cık.. 
tu--- zuhalle aranı düzelt.. öyleyse.. 
ir--- dinlemiyor beni... 
tu--- ne dedin ki.. 
söyledim... 
tu--- çok ,ayıp etmişsin..çok ...  zuhal ,az bile söylemiş.. 
ziyaya böyle bir şey söylediğine inanamıyorum.. 
bir an önce.. kendini toplasan iyi olur.. ben dahil..herkesi uzaklaştırıyorsun..kendinden.. 
ir--- .................... 
 
tunadan böyle bir çıkışı beklemediğimden..çok bozuldum.. ne yalan söyleyim... 
 
*********
surat asmış,otururken.. abimin yasine dediğini duyunca, dikkat kesildim.. pat diye sordu valla.. 
 
al--- yasin, figen "asıldığını "düşünmüş..  bende, sana açıkça soruyorum.. öyle mi.. 
 
ya--- yok ben.. tanımak istediğimi söyledim.. sadece... amacım ,ciddi yani.. 
al--- peki.. 

Hiç yorum yok: