Translate

2 Mart 2012 Cuma

651.bölüm..


zuhal gidip,elinde çaylarla yeniden geldi.. 
 
zu--- figenciğim.. şekeri getirir misin... 
fi--- hemen... 
 
zuhal çayları verip,oturdu...
 figen de..şekeri uzatıyor hepimize tek tek... 
daha , dikkatle baktım.. incecik..uzun boylu,esmer ama farklı bir güzelliğe sahip.. 
başında örtü var da.. saçını topuz yapmış,belli .. cemil enişteye, ne çok benziyor... 
 
zi--- figen hanım..zuhal ve irem sizden bahsediyorlardı.. farklı bir ortamı tercih ederdim de.. tanışmadık,tanışalım 
diyorum... buyurmaz mısınız.. 
 
fi---  geliyorum.. (sandalyesini alıp.. ergün abinin yanına oturdu..) 
tanışmamış olabiliriz de..  biz ,kuzenler..haberinizi aldık.. ziya bey.. 
annemler yokmuş ama,anneannem ve teyzelerim.. 
çok neşeli ,sesi güzel..zuhale yakışan..  bir damadımız var dediler..  ve yanılmamışlar.. 
düğününüze geliriz,kısmetse... 
 
zi--- (gülümseyerek.. )sağolsunlar.. bekleriz tabi.. iremi ,beni tanıyorsun madem.. 
fi--- tuna beyi de.. tanıyorum.. yani gıyaben.. babamdan duydum... 
 
tu--- şimdide,yüz yüze tanışmış olduk.. memnun oldum ,figen hanım.. 
bende,çok yakın arkadaşım.. yasini tanıştırayım öyleyse.. 
 
ufak bir baş selamıyla.. tanıştılar... 
 
zu--- figen, ne zaman gidiyorsun.. İstanbula.. 
fi--- yarın akşam uçağına bilet alacağım,zuhal... annem hafta sonuna kal,özledik diyor ..okulu idare etsem bile..
herkes burada..Osmaniyeye bile gidemeyeceğim ..
acı bir vesileyle de olsa.. görüşmüş olduk.. 
 
ir--- uzak olmak, zor tabi.. kaç yıldır.. görüşmedik seninle.. 
fi--- yedi,sekiz yıl olmuştur.. herhalde... 
ir--- İstanbulda nerede kalıyorsun.. gelince ziyaret edelim.. 
fi---. xxx da..  bir ev kiraladım.. iki kız arkadaşla kalıyoruz.. bir odayı ziyaretçilere
ayırdık.. beklerim..
 
zu---  senin kardeşlerin yada kuzenlerin gelse.. o oda ,hiç boş kalmaz ki  zaten... 
muratla beraberdiniz ,değil mi.. 
 
yasin , ilgiyle dinliyor.. 
 
ziya,cin gibiii... hislerine tercüman oldu.. anında.. 
zi--- murat ,erkek arkadaşınız mı.. pardon .. cevap vermeyebilirsiniz ...
zu--- murat ,figenin erkek kardeşi.. ziya... o da, okuyor.. 
iki abisi hariç,beş kardeşin hepsi okuyor demek daha doğru aslında.. 
 
fi--- ne güzel dedin zuhal.. kızlarla kalıyoruz diye. muratı yurda kaydettirdim..  ama yemeğe geliyor hergün.. görüşüyoruz. sınavı vardı da,o gelemedi...  
 
zu--- kuzenler olarak kalabalığız.. yurdun dört bir yanına dağıldıkları için, gelemeyenler çoğunlukta.. 
figen de,yolu  İstanbula düşenlerin ablası/annesi konumunda.. 
 
 
 
yasinin rahatlayıp nefes verişi, muhteşemdi.. 
figen bile dönüp baktı... 
yasin konuşacak mecburen... nasıl kıvıracak diye ,bekliyoruz bizde... 
 
ya---   pardon, ben şansımdan hep soğuk yerlerde kaldım. o kadar özlem duyardım ki.. ılık havaya.. 
bu zamanda.. dışarıda oturabiliyoruz.. Adananın havası bile başka.. 
 
 
fi---  neredeydiniz..yasin bey.. özlem duyduğunuza göre buralısınız...
 
ya--- evet..  Ankarada ve İstanbulda okudum.. 
fi--- mesleğiniz?
ya--- yüksek makina mühendisiyim.. dört yıl.. almanyada çalışıp.. döndüm.. mobilya satıyorum
şimdi.. 
sizin mesleğiniz ,ne olacak... 
 
fi--- iktisat son sınıfım , ekonomist olmayı istiyorum.. 
ir--- işin zor.. Adana da.. çalışma alanı kısıtlı.. 
 
fi--- bende dönmeyi düşünmüyorum zaten.. geçen yıl.. stajımı xxx bankasında yaptım.. masterımı tamamlayınca.. 
işin hazır dediler.. bakalım sözlerini tutacaklar mı.. bilmiyorum..ama her şartta ,İstanbul da
kalacağım.. 
 
cemil enişte yanımıza geliyormuş.. ben görmedim.. abimle,zuhal ayağa kalkınca bizlerde kalktık..
... 
zu--- buyur enişte... figeni esir aldık... 
 
güleç yüzüyle ,figenin omuzun tuttu...
ce---  ... özlemeniz normal.. yavrum.. lütfen rahatsız olmayın..
 figen yoldan ,geldin.. biraz dinlen ,istersen... 
fi--- yorulmadım ki,babacığım... konuşuyoruz.. 
ce--- peki yavrum... biz amcanın evine gidiyoruz.. üşüdüler ..
gençler,bize müsade..  
 
zi--- tabi efendim.. 
ya--- sabah görüşürüz.. 
tu--- müsade sizin, cemil bey.. 
 
osman eniştemi de..götürmek istiyor... ama... eniştem.. gitmek istemiyor... 
ergün abim..gitti yanlarına..  "biz buradayız.. sen de git baba.. hasta olursun"demiş... 
 
büyüklerin hepsi ,çıktılar bahçeden... eniştem yine de.. camiye gitmiş.. 
sofadaki kadınlar da.. eve  girmişler..
bir biz ,gençler kalmışız... yiğenler de yoklar... mutfak bile boşalmış ... 
 
 
otururken... 
 
ir--- zuhal.. çay var mı.. 
fi--- vardı,irem...  getireyim.. 
zu--- figenn.. bekle..çaydanlığı buraya getirelim.. 
fi--- olurr.. 
 
ikisi gidince.. 
 
zi--- ee yasin.. herşeyi sorduk.. konuşturduk da,senin için..erkek arkadaşın var mı, bile dedim..
ne zaman istiyoruz.. 
ya--- (gülerek.. )çok sağol..ziya... bu ne acele.. 
zi--- ohooo... sende çok ağırmışsın.. abi..  için istemediyse bilemem tabi..
ya---..................
 
ergün sigara .. verdi.. bize.. 
ali abim de,küçük tüpü getirip... masanın üstüne koydu... 
 
er--- sen neredeydin ali.. yoksun... 
al---  üşüyenleri,akrabalara götürdüm.. 
er--- dayım nerede.. 
al--- gitti .. sabah gelecek
 
 figen . çaydanlığı getirip.. 
bardaklara doldururken... zuhal battaniye getirdi, hepimize... sarıldık.. çay ,sigara içiyoruz.. 
ali abim de.. figenle konuşuyor... 
 

Hiç yorum yok: