Translate

1 Mart 2012 Perşembe

650.bölüm..

kollarımdan sertçe tutup.. kendine çevirdi..

tu--- kucağıma çocuk falan almam ya.. almam..
kaderi değiştirmek elimizde mi..
söyledim sana.. tek vazgeçemeyeceğim sensin diye...
ama sen ,beni çok üzüyorsun.. nasıl davranacağımı ,şaşırdım.. çıkış yolu bulamıyorum..
olanlardan bunaldım.. zaten... birde sen böyle yapınca.. çıldıracak gibi oluyorum...
sabır sınırlarımı aştım..
biz çocuğumuzu kaybettik.. birbirimize destek olacaktık ,hani.. ama sen bizi de ,gömüyorsun...

beline sarılıp,başımı boynuna yasladım...
kollarının arasında ,aklım uyuşmuşcasına.. durdum öylesine..
sırtımdaki elleriyle..öyle korumacı tutuyor ki, beni.. yeni bir hıçkırık dalgasını ,zor bastırdım...
nefes alışverişimiz ,biraz sakinleşince..
başımı kaldırıp..

fısıldayarak..
ir--- tunamm.. affet.. ben kendimi tutamadım...
tu--- tutamıyorsun madem.. neden ısrar ediyorsun.. gelmek için..
(çenemden kaldırıp..)bak ben çok ciddiyim... inan ki artık sabrım ve dayanacak gücüm kalmadı..
tekrar tekrar konuşmayı,teselli etmeyi.. istemiyorum..

ir--- tamam.. birdaha hiç açılmayacak.. söz..
tu--- daha öncede demiştin.. hatırlarsan..
ir--- hımm.. bu sondu..
tu--- ................ dönelim hadi..

yavaş yavaş.. eve doğru yürüyoruz...

tu--- arabada otur.. sen..
ir--- yok canım, görmemişler gibi..
tu--- enişte ,başka evlerden bahsetti..amcasınınmış..oraya gidersin öyleyse..
itiraz edersen, döneriz..

ir--- yaaa... tehdit etme beni..
tu--- ederim ve yaparım.. insanlar kendi acılarını unuttu..bizi düşünüyorlar..
koca adam,babası ölmüş..seni güldürmeye çalışıyor..olacak şey mi..

ir--- ........................

*****

evin bahçesine girdik.. büyükler bir yanda,gençler bir yanda.. guruplaşmış oturuyorlar...
yatsı namazına gidiyor bazıları..
sofada yine kadınlar var.. çay dağıtılıyor ..
mutfakta, kaç kadın var sayamadım..arı gibiler maşallah...

ergün abi.. kalkıp.. sandalye getirdi bize... ziya ve yasinin yanına oturduk..
eniştemin,amca çocukları.. yiğenleri.. de var.. ali abim erkeklere çay veriyor... zuhalle ,fadime de ellerinde  tepsilerle  bize çay getirdiler.... figen  de şeker veriyor...

fa--- irem.. beni tanıdın mı..
ir--- fadimeydin dimi..
aldım çayı...
fa--- evet.. ya anamlara yada benim evime götüreceğim sizi.. nereyi arzu ederseniz.. artık..
söyle, hemen gidelim..
ir--- sağol fadime.. erken daha...
fa--- peki..

tunaya veriyor.. figen de şekeri uzattı..
ir--- figenn,
fi--- merhaba irem..
ir--- merhaba,seni görememiştim..

fi--- az önce geldik,.. İstanbuldan geldim de, köye araç bulamayınca..
garajda bekliyordum.. sağolsun,erol dayın getirdi beni.. çocukluğumdan bu yana,görmediği halde...
nasıl tanıdı ,hayret ettim..

ir--- aa,o nerede..
fi--- içeri girdi..

çay şeker faslı,ikinci kere döndü.. zuhal de aldı.. benim yanıma oturdu.. tuna da yasinle,ziyayla
konuşuyor..
zu---yoktunuz..
ir--- ben fenalaştım da.. yürüdük biraz..

zu--- hımm,fadime götürecek sizi.. tanıdın dimi..
ir--- tanıdım tabi..eniştemin,  amcasının kızıydı.. evlendi mi.. o..

zu--- evet.. şu karşıda oturan ,sakallı da.. kocası.. bir aylık evliler,daha...
 belki onu da..hatırlarsın..nuriyle iyi anlaşırlardı..

ir--- hiç hatırlamıyorum..
*********

tuna eğilip..
tu--- zuhal..
zu--- efendim tuna..
tu--- ya.. sırası değil ama.. birşey soracağım...
zu--- sor tuna.. sırası olmayan neler var, bir bilsen..

tu--- yasin ,şeker dağıtan kızı.. sordu da.. kimdir,ne yapar.. bir bilgi alsak..
zu---o , kuzenim figen.. cemil -safiye çiftinin büyük kızları..  İstanbulda ,iktisat son sınıfta okuyor..
daha fazlasını söylemem abi..

tuna "cemil beyin kızı ha,peki"dedi.. yasine anlatıyor...

ergün abim,kısık sesle..
er--- irem.. soranın,size yakınlığı ne..ne iş yapıyor..
ir--- çok yakınımız abi.. makina mühendisi..

zi--- mobilyacıyım dedi ,bana..
ir--- evet,şu an mesleğini yapmıyor.. Adanaya dönünce.. mağaza açmış..
zu--- her an medeni durumum değişebilir diyordu.. adayı ,elinden kaçırmış demek ki..
ir--- hımm.. ayrılmışlar..

yasin de ,az yaklaşıp..
zuhale bakarak..
ya--- bir çay daha içebilir miyiz..
zu---  elbettee.. herhalde ,siz ..aslında çay istemiyor sunuz.. değil mi..
ya--- ehh..öyle de denebilir...

Hiç yorum yok: