Translate

1 Mart 2012 Perşembe

647.bölüm..

yukarı çıkınca... zorla,içeri girdirip...
salona aldım... öptüm yanaklarını..

ir---  tunayı uyandırayım..
ah--- bırak, uyusun.. bu saatte uyuduysa iyi değil demek ki..
oturdum yanına..
ir--- başı ağrıyordu dedim ya.. babam.. şekerin çıkmasın ,sakın..  allah sizleri esirgesin...
ah--- hepimizi ,esirgesin kızım.. ölümün, yaşa baktığı yok...
ir--- haklısın... köyde miymiş ali amca.. nereye defnedilecek..

ah--- osman bacanağa.. dün beni köyüme götür demiş... toprağı çekti demek ki.. o da götürüp,dönmüş...
gece,lütfülerde beraberdik.. tüfeğine kavuştu ,çok mutlu oldu.. diyordu... orada defnedilecekmiş..


ir--- siz şimdi,ertanla nasıl gideceksiniz... bana bırakın.. yarın geliriz bizde.. olur mu..
ah--- siz bilirsiniz.. ama ertanı da götüreceğiz..

tuna sesimize uyanmış demek ki.. geldi..
tu--- abii.. hoşgeldin..

tokalaştılar..
ah--- hoşbulduk tuna...
tu--- irem niye uyandırmadın beni...
ah--- ben istemedim.. neyin var..
tu--- başım ağrıyordu.. ilaç içince ,uyumuşum...

oturdu..
tu--- ne oldu,abi.. nereye gidiyorsunuz.. ertanı da, götüreceğiz diyordun...

söyledi babam..
tuna"başınız sağolsun "dedi..

tu--- hemen mi gidiyorsunuz.. hangi köy..
ah-- evet.. karaisalının (...... ) köyü..
tu--- biliyorum..orayı.. ayıkayım da.. bende gelirim.. birazdan..

ir--- ben kalırmıyım..canım..
tu--- hasta olursun,gelme.. irem..
ir--- olmam.. şimdi yanlarında olmayacağım da.. ne zaman olacağım.. tuna..
tu--- ...............

ah--- ben kalkayım.. nermin bekliyor..
telefonunuzu yaptırın.. abinler de ulaşamamışlar.. beni aradılar...

ir--- arıza olmuş işte baba.. ne diyorlar.. kim aradı..

ah--- ikisi de,  öylesine konuşmak istemişler.. (cebinden ,kendi evlerinin anahtarını çıkarıp verdi)
arayıp.. öyle gelin..
tu--- tamam abi.. sağol..

onu yolcu ettik...

ir--- yemek yiyelim.. tuna .. hazırladım..
tu--- sen acıktıysan ye,irem.. ben banyodayım..
ir--- değilim.. hazırlanayım bende..
tu--- tamam..

**********
içeri gidip.. sıkıca,giyindim.. baş örtüsü ve siyah şalımı poşete koydum...
saçlarımı örüp.. topuz yaptım.. eldivenlerimi,mantomun cebine sıkıştırdım..
çantam da vestiyerde...

mutfakta uğraşırken.. tuna .. yanıma geldi..
 giyinmiş.. siyah kazağını pantolonunu..
ir--- iyi misin tunam..
tu--- eh işte.. irem,sen gelmesen diyorum..
ir--- geleceğimm..
tu--- ................

botlarımızı giydik.. mantomu,çantamı .. anahtarımı aldım..
indik aşağıya...
ir--- ben büroya haber vereyim..
tu--- iyi.. bende lahmacun yaptırayım... ilerideki fırında.. oraya gel..
ir--- tamam...

**********
vahide hanımla konuştuk ayaküstü... yarın geç gelirim diyip..
durumu anlattım...aşağıya indim...

lahmacun fırınının önünde, yasinle karşılaştık.. tokalaşıp..
iki kelime etmiştik ki...
tuna da,içeriden gördü bizi.. yanımıza geldi..

tu--- merhaba yasin.. nasılsın..
ya--- iyiyiz tuna.. sen nasılsın.. nereye böyle..
tu--- eh işte.. zuhalin dedesi vefat etmiş..  köylerine gidiyoruz..

ya--- başınız sağolsun.. istersen,gelebilirim..
tu--- yok yasin.. söylemen yeter.. sen,anneni yalnız bırakma..

ya--- annem , azat etti beni.. muazzez hanım ve birkaç eski arkadaşı.. bir aradalarmış...
arayıp" eve gelme oğlum.. bu gece.. hepimiz kadın kadına.. ağlayıp, güleceğiz.. sıkılırsın sen.."
dedi.. bende aylak aylak.. dolaşıyordum... bir faydam olur belki.. diye, teklif etmiştim..

tu--- iyi de.. eğlenceli bir yere gitmiyoruz ki.. için kararır... sen gez,dolaş..

ya--- (içini çekerek... )kararmışım zaten.. eğlenecek havada değilim..sizi ,üzgün gördükten sonra.. içime de sinmez..
ruhum daralıyordu,bunu duyacakmışım demek ki..

ir--- tamam yasin...madem,istiyorsun gel... senin de..dua'n,kısmet olsun..  memnun oluruz..
tuna sana kıyamıyor,sen tunaya.. . hayat bu malesef..
 allah gençlerimizi esirgesin...

ya--tu--- amin...

tu--- içeri gelin.. öyleyse..
ir--- tuna, ben annemlere gitsem de..abimleri, arasam diyorum..
tu--- boşver.. yarın ararız..

 ikimizinde koluna girip... içeri girdirdi...

beş kişi son hızla lahmacunları hazırlayıp, pişiriyorlar...
tuna üçümüze de... getirmelerini istedi...

yerken sohbet ettik.. tunada açıldı biraz..konuşunca..
yasine senin neyin var dedi..
o da..  arkadaşıyla olan, tatsızlıktan bahsetti.. kız ayrılmak istemiyormuş ,bu da.. hayır bitti demiş..
sıkıntılıymış yani..
.

tu--- ziya da çırpınıyor ama zuhalin büyük babası vefat etti.. düğün tarihi, yine uzayacak.. kısmet işte..
ir--- sahiden ya..

ya--- birşeyi çok isteyince.. terslikler peşini bırakmıyor.. her şerde,bir hayır var..
 demekten başka.. çare kalmıyor..

hüzünlendim.. "çokk haklısın yasin,çook"

tuna bana bakarak...
tu--- konuyu değiştirsek.. nasıl olur... canım hala içki istiyor... çünkü..
ir--- tamam tamam.. değiştirelim...
ya--- tu-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: