Translate

1 Mart 2012 Perşembe

636.bölüm..

ir---- boşveerr.. tuna ..arayıp da..abimi, kırma sakın..
önce dayım,bizimle nasıl irtibata geçtiğini öğrensin ..tamam mı...

tu--- .............................

radyoyu açtı.. haberleri veriyorlar.. saat dokuz olmuş.. hızımı artırdım biraz...
" yeni anayasa için ,hazırlık çalışmaları yapıldığı bildirildi..  "

kapattı sıkıntıyla..
tu--- öfff öf.. belirsizlik had safhada.. 
 ithalatı,durduracağım... benzinliği de ,devir etmeyi düşünüyorum...
zarar ediyoruz..
haberin olsun...
sıcak para akışında,sıkıntı olacak..
kendini ,ona göre ayarla...  açılma.. batak vermeyelim..

ir--- benzinlik,nasıl zarar eder ki..araba kuyruklarını görmüyor musun...

tu--- bir litre benzinin, bana maliyeti.. sattığım fiyattan ,fazlaya geliyor.. artık..
çoğunluk gibi, fahiş fiyattan  satış yapmadığım ve içine yabancı maddeler ,
karıştırmadığım için de.. zarar ediyorum...

ir---- idare edemezmiyiz, biraz daha.. benzinliğin geliri bana gelmediği için,bilmiyordum...

tu--- altı aydır,idare ediyorum zaten.. aylık kaybım ,gittikçe fazlalaşıyor.. limite geldik..
sana da,idareyi o yüzden vermemiştim.. marufla karşılıklı.. fesih yapacağız...
o göndereyim,kazanınca ödersin diyor da... borçlu olacağıma,kökten çözüm yapmak en iyisi..

ir--- bizim atıl paramız , menkul ve gayri menkullerimiz var..ödeyebiliriz yani..
 neden borçlanacaksın ki...
tu--- (gülerek...) evet  ama müthiş bir miktar da.. sabit giderimiz var...
benzinlik ..çok kazançlıydı,parası..o gençlere gidiyordu da..  tolare edilemez, bir hale geldi..
devir edinceye kadar..  kaynak aktarımını, sen karşılayacaksın..

ir---- e madem ,durum ciddi.. niye bana,işe gitme diyorsun.. cık cık cık...

tu--- (bana dönerek) bir gününü istemiştim.. o da,hakkım değil mi..

ir--- (elini tuttum...) bütün günlerim ,sana feda olsun.. hafta sonlarımı ,gecelerimi..sana tahsis ettim..

uzanıp,öptü yanağımı... içini çekerek ,arkasına yaslandı..

tu--- yaylada dediklerin,içime oturdu... .
bakır olabilir ama.. bende, elimde altın kaşıkla doğmadım..
altın kaşıkla doğan,ufukla müge..
hiç parasızlığın çaresizliğini yaşamadım ama
gerçek çaresizliğin ,
insanlara neler yaptırdığını gördüm..
var olanı kullansam.. ömrüm boyunca bitmez diyip.. para yemedim..
çoğaltıp.. bilgiye,yatırım yaptım.. karşılıksız dağıttım ki, toplum kalkınsın.. 
sen benim,canımsın... haberin yok ama ömür boyu..parmağını bile kıpırdatmasan..
kimseye muhtaç olmadan.. yaşayabileceğin.. gerekli ,atıl maddiyata sahipsin..
 geleceğini garantiye almayacağımı,seni herhangi bir biçimde ..çaresiz bırakacağımı nasıl düşündün..
anlamıyorum..

ir--- dediklerimin arkasındayım ama sinirle biraz ileri gitmiş olabilirim.. afedersin...
benim demek istediğim.. paran fazla da, olsa.. bir anda ..yok olabilir..
şartlar değişse bile ,ayak uydurabilirim..çaresizlik derken,maksadım.. buydu..
 geleceğimi,garantiye almışsın.. çok sağol..
beni düşünmeyeceğinden de,en ufak bir şüphem yok zaten...
tekil şahıs konuşuyorsun ya.. 
şunu bil ki..
sen olmadan
 bana inşaa ettiğin ..öngördüğün bir geleceği  de..serveti de ,istemem ..kullanmam asla..
ne toprağın,ne paran.. ne altının..
ne mülkün, gözüme görünmez...
silerim hepsini,sadece bahadırımı bırakmam..
(gözlerim doldu, sesim titriyor... yolu görmekte zorlanıyorum...)
o benim..
bir kere ayrıldım.. bir daha ayrılmam... kimsenin gücü yetmez..buna... 

elimle çabucak ,siliverdim göz yaşlarımı...

tu--- sağda ki,  araba parkına .. girsene..

sinyal verip... yavaşladım... girdim parka.... durdurdum arabayı...
tunanın bana sarılmasıyla da.. hıçkırıklarımı koyverdim...

saçımı, sırtımı okşuyor usul usul...
tu--- canımm.. niye konuşamıyoruz ,biz seninle... dediklerim farklımı anlaşılıyor,bilmem..
nereden nereye getirdin lafı.. "istemem,kullanmam,gözüm görmez.. "bunlar ne şimdi..
hep bir savunma içindesin.. nedeenn...seni suçlayan mı var...
bahadırımı bırakmam..o benim, ne demek..
işe gitme dedim diye yoksa seni ayırmak, istediğimi mi sanıyorsun..

omuzlarımdan tuttu.. eğilmiş,yüzüme sevgiyle... bakıyor...
berbat haldeyim yaa..ağzım burnum, birbirine karışmış..salya sümük...
kağıt mendile
uzanıp.. sildim yüzümü gözümü... burnumu çekerek...

ir--- bana ne oldu,bilmiyorum tuna...
yanında ,ağlamayacaktım güya.. birikmiş  demek ki.. sen,üzülme tamam mı..
bende saçmalıyorum,işte.. tersimizden mi kalktık ,nedir...
( gülümseyerek... )
teyzem ,nazar olmasın(..............) kaşıyın derdi..dur kaşıyacağım..
saadetin ,bir bildiği vardır belki..

tu--- hah hah hah...

öptü yanaklarımı.. saçımı arkaya atarak..
tu--- sakinleştin mi...

başımı salladım...
tu--- Adanaya girdik ama tekil şahıs olmamak için... yer değişelim.. diyorum..
ir--- olur..

indik arabadan...  bagajda su şişesi vardı... yüzümü yıkadım...
soğuk su ,gözümün şişmesini önler belki...
kuruladım mendille..
yağan yağmura aldırmadan...derin nefesler alarak, biraz gezindik... başımızda bereler var nasılsa..

ir--- hadi gidelim...
tu--- dur,son birşey söyleyeceğim... doğru anlayacağına ,söz ver önce...

gülümseyip... "peki"dedim..

tu --- hep gözden kaçırıyorsun.. bahadır ikimizin di.. adı, bile olsa..onu bende bırakmam..
tamam mı..
ir--- (gülerek )pışııkkk ,avucunu yalarsın.. o benimm... vermeemm..

tu--- hah hah hah... inanılmazsın sen...

Hiç yorum yok: