Translate

31 Mart 2012 Cumartesi

1146.bölüm..


erkekleri yalnız bırakıp,zuhal ve figenle biraz dolaştık yatta..
korkuluklara yaslanıp Mersin limanının gece manzarasına bakarken..

zuhal-- figen neyin var senin..
figen-- ne gibi,sevgili kuzenim..
zuhal-- bilmem,söyleyeceğin birşey varmış da.. dile getiremiyormuşsun gibi geldi bana..
yasine de,tavrın değişmiş sanki.. iyi anlamda yani..
figen-- (gülümseyerek) özlemiş olamaz mıyım.. seni de göreceğiz kısmetse..
zuhal-- olabilir tabi.. (içini çekerek ) sizin adınıza sevindim.. aslında.hiç birarada olamadınız ki..
ir-- bundan sonra olurlar inşallah..
zuhal-- inşallah da,sayılı birkaç gün çabucak geçecek..

figen-- zuhal,belki gitmeyeceğim (kısaca özetledi durumu)
yasinle konuşmak için.. geldim.. gelirken bahsettik,
iremle tunadan  başkası bilmiyordu.. şimdi sende öğrendin..

zuhal-- sevindim,figen.. inşallah iyi haberler alırsın ve hakkınızda hayırlı olur..
figen-- sağol canım.. hissettiğin bu olmalı..

zuhal-- (dudak büktü) belki.. ama hala eksik birşey varmış gibi..
ir-- senin kadar altıncı hissim kuvvetli olmasa da..
benim de tahminim var.. ama söylemedim.. seni duyalım önce..

zuhal-- (gülerek ) hamile olduğunu figen söylerse..
ben de kızının olacağını söyleyebilirim.. içime doğdu..

figen inanmaz gözlerle bize bakarken. ziya gülerek geldi yanımıza..
zuhalin belinden tutarak..

ziya-- hadi buyrun,kahveler geldi..
ir--  biz geliriz,zuhali bırak..figen birşey söyleyecekti...
ziya-- ben de,o yüzden götürüyorum belki..
ir-- anlamadım..
ziya-- figen,bebek beklediklerini ..senin hassasiyetin için söyleyememiş de.. ikinizi yalnız bırakayım demiştim.. tebrik ederim,gözünüz aydın..
figen-- (mahçup oldu.. başını eğerek) sağol ziya..
ir-- (zuhalle,sarıldık figene..) figenn,çok sevindim çokk..delimisin sen,böyle güzel haber söylenmez mi hiç..
 allah tamamına erdirsin..
figen-- amin.. sağol.. söyleyemedim işte..
ir-- sizin bebekleriniz olsun ki,avunayım hayatım.. şimdi sıra zuhalde..

ziya halimize gülerken..
zuhal-- tek derdim oydu irem,emin ol.. figenciğim allah sağlıklı,hayırlı evlat versin..
hepimiz amin dedik..

ziya-- hadi kızlar,hadi.. yasin merak ediyor karısını..
ir-- (figenle kolkola girdik, yürüyoruz..)o gelseydi madem..

ziya-- heyecandan ,eli ayağı dolaşıyor..denize uçmasın diye ben geldim..
ir--zuhal-figen-- ziya-- hah hah hah..

masaya geldiğimizde,ikisi de bana bakıyorlardı..
gayet candan.. zuhalle ben yasini.. tuna da figeni tebrik etti..
oturduk eşlerimizin yanına..
ir-- yasin sürprizler derken doğru söylemişsin.. hep böyle güzel haberler duyalım inşallah..
yasin-- amin..

ir-- ikinci bebeğinizin adını ben koyacağım.. şimdiden söyleyim,bir tatsızlık olmasın..
yasin-- (gülerek ) ikinci mi?  madem arzu ettin.. niye bekliyorsun ki.. bebeğin adını sen koy..

ir-- cık,zuhal kızınızın olacağını söyledi.. ben beklerim..
ziya--  yasin,bak ultrasona da gerek kalmadı.. ..

ziya-- zuhal--tu--yasin--figen-- hah hah hah..

ir--  firuze hanım nasıl sevinmiştir kimbilir.. (hallerine bakınca) aa, söylemediniz mi yoksa..

figen-- yok.. bende yeni öğrendim zaten..hem tek ya..heyecanlanacaktı,hep biraradayken .. alıştırıp da,söyleyelim istedik..
ir-- doğru ya..

ziya-- ee,ne bekliyoruz öyleyse.. gidip müjde verelim ,yaşlılar da sevinsinler..
suskunluğumuza bakarak...
ziya-- ne oldu..

tu-- bilmediğin şeyler var ziya.. bizim yaşlılar, daha doğrusu halam şaşırdı.. tatsızlar biraz..
firuze hanım eski evine gitmiş.. irem,yarın yakına getirecek..

ir-- (bir sigara yakıp) muazzez hanım da,boşanmamızı ve tunanın çocuk sahibi olmasını istiyor.. ziya..
yaktık gemileri,tuna rest çekti.. toprağı,ağalığı vs. herşeyi uğruma bırakıyor.. ama halamın cephesinde herşey güllük gülüstanlık..  hiçbirşey olmamış sanki..
abimler ve siz biliyorsunuz,annemlerin bile haberi yok..
hal böyleyken.. öğleden sonra anneme misafirliğe gitmiş,karşılaştık..
annem niye soğuk davranıyorsun diye bana söylenirken..
halam yavrum,kızım diyip durdu..
ne yapacağımı şaşırdım,verecek aklın varsa duyalım..

ziya-- halan inkar yoluna başvuruyorsa,yaşlılıkla ilgili sağlık sorunu olabilir.
dengesizliğin farkında bile değildir,dediği normal geliyordur ona.. bir doktora götürün..
 tuna  tavrını koymuş da,bu kadar alınmaya hiç gerek yok bence.. kaderi değiştirmek kimin elinde ki..
tuna herşeyi bıraksın yada bırakmasın,siz birbirinizi bırakmadıktan sonra.. kim ne derse desin.. hepsi boş..
sen de ,uğruma bırakıyor diye konuşup taikinizi de üzme.. tunanın çocuğu olmasa;baskı sana yapılsa..
sen terkeder miydin..

ir-- asla.. ateşlendiğin de,nasıldım sen gördün..
ziya-- ee,daha ne.. tekrar etmesini mi,istiyorsun.. biraz güçlü olsana,ölüyordunuz..
hayatın ve tunanın kıymetini bil.. tek dertli sen değilsin...

tu-- sağol ziya..(gülerek)  bu ikinci reçeteydi, değil mi..

güldük..
ir-- çok bilmiş ziya,bir şarkı söyle de havamız değişsin..

ziya-- hatırlat,sen gir şarkıya ben devam ederim..
ir-- aklıma neşeli birşey gelmiyor ki..  ağlatırım sizi..

figen-- olsun irem ,söyle.. 
ir-- pekii..

öyle içten okumuşum ki.. bitirdiğimde hepsi gözünü siliyordu..

ziya-- dağıttın bizi,vicdansız..
ir-- demiştim..
ziya-- hadi dans edelim,kalkın ..

Hiç yorum yok: