Translate

30 Mart 2012 Cuma

1144.bölüm..



tu-- teorime göre ;firuze hanımla,halamın arasında benimle ilgili bir sır var..
 sende bunu  tesadüfen öğrendin ama açığa çıkmasını istemediklerinden söylemiyorsun..
ya halam ilişkinizi kıskanmaya ve seni tehdit olarak görmeye başladı.. uzaklaştırmak istiyor..
ya da,birbirlerine eski bir mesele için.. şantaj falan yapıyorlar..

ir-- hah hah hah.. ay tunaa,harikasın valla.. sen senaryo yazsana..

tu-- keşke senaryo olsa,dediklerim muhtemelen doğru..
halamın saçmalamasının nedenini bir bulsam.. herşey açığa çıkacak ama konuşmuyor..
ir-- sordun mu..
tu-- yok,erene sordurdum.. ben birşey demedim ki,onlar yanlış anladılar
diyormuş hala.. (bana bakıp)başka çarem yok,öğrenmek için tek yol kaldı..

yasin-- madem bir yol var,niye bekliyorsun tuna..

tu-- ireme söz vermiştim de.. ondan.. ama artık hükmü kalmadı..

ir-- ne demek kalmadı.. tek taraflı bozamazsın,olmaz..
halan çocuğum olmayacağından dolayı beni istemiyor.. tek gerçek bu..
sen direnmesen,biz ayrılsak .. bir de çocuğun olsa hiç sorun kalmayacak..

figen-- aa,mesele bu mu yani..

ir-- evet,maalesef bu figen.. bana ,ağırlayamadığım için çalışma diyor sanmıştım..
şimdi düşünüyorum da,herşeyi yönettiğim için.. elimin güçlü olduğundan muzdarip olabilir..
onu beş parasız ortada bırakacağımı sanıyor, belki de..
 yada ayrılırsak hak talep edeceğimden,yetkimi vermeyeceğimden.. korkuyordur..
allahtan korkmasam ve kötü niyetli olsam ,sahiden  yapabilirim ama hiç bana /bize göre değil..
olsa ,çekilmeyi düşünmezdik..

yasin-- nereden çekiliyorsunuz..
tu-- ağalıktan.. yönetimden,çiftçilikten.. toprakların hepsini de halama devir edecektim ama
bir sürü çakal çıktı ortaya.. önce bir yol bulup,onları uzak tutmak lazım..

yasin-- özel olacak,kusura bakmayın da.. konu varis ise,var ya..niye illa tunanın çocuğu olmasını istiyor ki..

ir-- ağa diye.. ben çok önceden teklif ettim ama tuna kabul etmedi..
benden vazgeçmediği için.. ağalığı bırakıyor.. yani kara çalı benim ve elim kolum bağlı
sayemde olanları kahrolarak seyrediyorum yasin..

yasin-- teklif ettim ve tuna kabul etmedi dedin..
senn,-varis uğruna -böylesine severken.. ayrılabilirmiydin..
kimi feda edecektin.. kendini mi,tunayı mı..
ir--  kabul etse,feda edecektim ikimizi de ama tuna çok direndi,sevgimize sahip çıktı.. ayrılamadık ..

tu-- (gülümseyerek )sen hariç hiçbirşey umurumda değil...
bizi kul ayıramaz demiştim ve  konuyu kapadım..
yarın ergünün nişanına gelirsiniz herhalde.. figen uçağın saat kaçta...

figen--gece 12 de..  zuhal ,söyledi de..
 bilmiyorum gelebilir miyiz.. Osmaniyeye gitmek istiyordum da..

ir-- ne alemsin,figen.. annen baban da,gelecektir nasılsa..

 Mersin limanına girip,park ettik.. hava karanlık tabi.. saat sekiz olmuş..

yasin-- tunaa,hiç restoran görmüyorum.. yürüyecek miyiz..
tu-- yok yasin..  bota bineceğiz,sorun olmaz değil mi..

yasin-- bot? ada falan da yok yakında.. nereye götüreceksin bizi..anlamadım ki..

ir-- (elimle uzakta ışıkları görünen yatı gösterdim) bak,yasin.. oraya gideceğiz.. sahibi huysuzz,sevimsiz bir kadın ama yat nefis..rezervasyon sorunu da yok..hamili kart yakınımdır misali, faydalanıyoruz arada sırada..

yanımızdaki park yerine,hızla bir araba girince.. döndük hepimiz..ziyayla zuhalmiş..

ziya-- merhaba gençler..
ir-- merhaba..   geciktiniz hayret..
ziya-- iki dakikaya gecikme mi diyorsun sen.. karşıdaydık,yeni geldiniz..

indik arabalardan... tokalaşma ,sarılma.. nasılsınız  faslından sonra..

zuhal-- yasin gözün aydın..
yasin-- sağol zuhal.. (gülerek ) hala çıkamıyormuşsunuz-henüz evlenemediniz ya- ziya çağır diye
rica etti.. sorun olmamıştır umarım..

zuhal-- sen öyle san, yasin..
ziya--zuhal-- tu--ir--figen-- hah hah hah..

ziya-- yasin,botta benim yanıma otur.. yanlışlıkla denize atacağım seni..
figen-- olmaz,ziya.. attırmam..

yasinin, figene gülerek -çok anlamlı- bakışını görünce..hayırdır inşallah dedim içimden..
tuna da,birşey saklıyor gibi..

ziya-- serinlerdi figen.. yüzme bilmiyor mu yoksa..
figen-- biliyor da.. olmaz işte,kıyamam..
tu-- hadi buyrun.. gidelim..

******

bota oturduk.. can yelekleri takıldı.. tuna motoru çalıştırmadan,hepimize bakarak..
tu-- beş dakika sakin olun ve kıpırdamayın..
figen-- rica ederim,dikkatli ol tuna..
tu-- tamam..

*****
yatın merdivenlerine yaklaştığımızda,bir görevli bekliyordu..ipi o bağladı..
ziya da,basamağa çıkıp. zuhale yasine ve figene yardım etti..
yata çıktılar da,bize bakıyorlar..

tu-- başın mı döndü.. kalkmadın da..
ir-- yok..birşey soracağım da,gitsinler dedim..
tu-- neymiş..
ir-- figen hamile ve işi, gitmesin diye  sen ayarladın.. bildim mi..
tu-- çok uyanıksın ama hamile olduğunu, az önce büroda yasin söyledi..
figen de,yeni öğrenmiş..gelmesinin asıl sebebi oymuş.. sen nereden anladın..

ir-- figenin tavrı,yasinin bakışı..anlattı..
 kızın geleceğini etkilediğinin,farkında mısın.. hani sen,karışmazdın..

tu-- evet,karışmazdım da..gideceği okul -belirsiz bir süreyle-
Türkiyeden , master öğrencisi kabul etmeme kararı almış..
herşeyi hazırken.. reddedilecek,hevesi kırılacak ve amaçsız kalacaktı.. daha figenin haberi yok bundan..

kendisi vazgeçsin diye,işi çabuklaştırdım sadece..dört yıl sonra olacakken,şimdi oldu..
hamileliğini bildiğimi ,figen bilmiyor..
iş konusunu hiç kimse bilmiyor.. hadi gel.. bekliyorlar..

ir-- (kalkıp,elini tuttum.. basamağa çıkardı beni..)
son iki soru; haber için ,amerikayı mı aradın..
iş torpili,hüseyin abiden mi..

tu-- (yan yanayız ) iki sorunun cevabı da..hayır.. artık sorma..

ziya eğilip,kısık sesle " iremmm,birşey göstereceğim.. çabuk gel.."diyince..
ikimizde,bir solukta çıktık.. merdiveni.. etrafıma bakındım,görevlilerin haricinde kimse yok..
masa da dört dörtlük hazırlanmış..

ziya-- yasinnn..
yasin--(saatine baktı) bravo,bir dakikada getirdin..

ir-- bahse girdiniz ha, ikinize hiç acımayacağım.. bundan sonra..
ziya-- ben masumum.
yasin acıkmış.. "daha biz çok bekleriz..
evlerinde konuşmaya fırsatları olmuyor ,herhalde" dedi..
figen de..

zuhal-- ziyaaa..

ziya-- tamam,figen birşey demedi..
zaten yasinden başkasını görmüyor, durumu vahim gibi..fare desem,ne yapar acaba..

figen-- ne faresi..
ziya-- aa,konuştu.. hangisinden korkuyorsan, o olsun...

ir--tu--yasin-- figen-- ziya-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: