Translate

29 Mart 2012 Perşembe

1140.bölüm..


bahçe kapısının önünde,babamın yeni kamyoneti duruyor.. arkasına iyice yaklaşıp,park ettim..
legolarla,çantamı alıp..indim arabadan..

hatice teyze,nimet teyzedeymiş.. balkonda oturuyorlarmış,görmüşler beni..
 seslendiler konuşup,hal hatır sorduk.. gülşenle ilgili güzel haberleri
duydum.. bebeği olacakmış.. hatice teyze gidecekmiş yakında..
gözünüz aydın,çok sevindim,selamımı götür dedim..
gelmiyorsun,göremiyoruz seni diye..  sitem ettiler haklı olarak..

ir-- (güldüm ) kimseyi gördüğüm yok,nimet teyze.. bir yere çıkamıyorum ki..
anneme bile ne zamandır,yeni geliyorum.. oturmadan da,geri gideceğim..
beni bekliyorlar.. görüşürüz, öptüm ellerinizden..

el salladılar,ben bahçeye girdim..
annemin  misafiri kimse artık,içeride ağırlıyor demek ki..
zile basıp,beklerken.. ertanın ciyak ciyak yunaaa demesine az bozulsam da..
kapıyı açılınca.. eğilip aldım kucağıma..
tonton yanaklarını,öptüm iyice..

nermin-- hoşgeldin,girsene.. sokağa canlı yayın yaptın..

ir-- öyle oldu,duydun madem.. geri gideceğimi de duymuşsundur..
(öptüm annemi) büroda beni bekliyorlar,hayatım.. çok işim var ,çokk..emanetini ve oğlunun hediyesini getirdim..

nermin--(bir eliyle ..kapı kapanmasın diye tutarak,arkasından çekti.. kulağıma,kısık sesle) muazzez hanım içeride..
ir-- (dudak büktüm ) oh oh.. aman ne hoş..

nermin-- ne oldu size,gelmiyorlar.. tunayı bile görmüyorum dedi..

ir-- (fısıldadım) nedenini ona sor..söyleyebilirse duyarsın..
(ertanı indirdim kucağımdan,lego kutusunu da verdim eline ..çantamdan bilezik kutusunu alıp,uzattım.. )
buyur anne,aldım.. ama aklıma takıldı,sen beni karşılaşalım diye özellikle mi çağırdın.. dediklerin numara mıydı.. bilmek istiyorum..

nermin-- (aldı) sağol da.. ne numarası, gitmediğinizden haberim mi vardı sanki..
 hadi gir, hoşgeldin de..  aranızda ne olursa olsun.. geldiğini gördü,duydu..girmezsen çok ayıp olur.. sen , saygıda kusur etmeyeceksin....

ir-- hiç hak etmese de,tunanın hatırı var... saygılıyım merak etme..beni tanıdığın halde,baskı yapman .. emir vermen de, çok ilginç..hadi girdir girdirebiliyorsan derdim ama annemsin..
ve ben hakkının ödenmeyeceğini artık çok iyi biliyorum.. muazzez hanıma ayıp olur diye değil..sadece senin için,gireceğim.. iki dakika durup,giderim.. sakın ısrar etme..

nermin-- sonra konuşuruz seninle.. kaç lira bu..
ir-- xxx lira..
nermin-- tamam... ertann,gel oğlum..
ir-- sen gir.. ben alırım.. nasıl kaçıyor baksana..

*******

ertanı yakalayıp,kucağıma aldım.. sıkıştırıp,öpüyorum o da gülüyor..
elinde de lego paketi var hala..içeri girdik,kapıyı yaslanarak kapattım..
ir-- ertann,dur.. gıdıklama bücür..
ertan-- gıdı gıdı..
ir-- (indirdim kucağımdan) sen paketi aç.. ben de ayakkabımı çıkarayım
(eğildim,çıkarıyorum )
ertan-- abba,yuna yok..
ir-- çalışıyor ondan yok..

elini tuttum,salona girdik.. hamarat annem,maharetlerini sergilemiş yine..
on kişi geliyor sanki.. pasta,börek kısır mercimekli köfte vs.yemek masasında yok yok..
koltuklarda karşılıklı oturuyorlar.. yemişler de,çay içiyorlarmış..
 muazzez hanım çay bardağını sehpaya bırakıp,gülümseyerek..
mua-- hoşgeldin yavrum..

ir-- hoşbuldum,siz de hoşgeldiniz.. (yaklaşıp,elini öptüm.. o da beni öptü)
mua-- çok özledim sizi..
ir-- biliyorsunuz hiç fırsatımız olmuyor,siz buyursaydınız..
nermin-- irem herşey masada,al tabağına.. otur karşımıza..
mua-- çok zayıflamışsın,irem.. tuna nasıl..

ir-- gayet iyi,iyiyiz şükür.. anneciğim söylemene gerek yok,burası baba ocağı.. kürkçü dükkanı yani..
canım istese ,bir de beklenmesem yerdim ama.. maalesef gitmem lazım.
yurt dışından bir misafirimiz gelecek,onu yemeğe götüreceğiz..

nermin-- (kalktı ) içime sinmez,götürmezsen.. tuna da yesin.. (mutfağa gitti )
ir-- (sehpadan boş bardağını alıp) bir çay daha içer misiniz..
mua-- yok sağol,tansiyonum çıkıyor bu ara..
ir-- geçmiş olsun.. bardağı mutfağa götüreyim,izninizle..

salondan,mutfağa gittim..bardağı bırakırken, annem parayı elime sıkıştırdı..
konuşmadan,saklama kaplarıyla salona girdi..
 bir bardak su doldurdum,içiyorum.. sesleri duyuluyor..

mua-- elinize sağlık nermin hanım.. herşey çok güzel olmuş..irem de,sizin gibi çok maharetli..
nermin--  irem daha birşey yapamıyor,çalıştığı için..
afiyet olsun,ne yaptım ki.. firuze hanımla beraber geleceğinizi düşünmüştüm..

mua--  başka zaman artık,
misafire söylemek yakışık almaz dedi nermin hanım..
irem gidecek madem,hazırlanayım da beni de götürsün..

nermin-- aa,muazzez hanım daha erken.. oturuyoruz..ahmet gelir birazdan.. bırakma,ben götürürüm dedi..

kurnaz hanımlar diyerek, güldüm kendi kendime..
koridorda parayı çantama koyarken.. telefon çaldı..

nermin-- irem bakıver..
ir-- tamam( aldım ahizeyi) alo..
tu-- aşkımm,çok mu özledin ertanı..
ir-- evet de,çıkıyorum birazdan..
tu-- dur canım,çağırmıyorum.. ne alınıyorsun.. bürodayım,sen otur..yasin arayıp,geleceğini söylemiş..  hanımları gönderiyorum..tamerin getirdiği klasörlere bakacağım,şimdi..

ir-- saat kaçta rezarvasyon,siz gidin.. ben oraya geleyim istersen..muazzez hanım burada ve evine bırakmamı istedi de ..
tu-- kim dedin,doğru mu duydum..
ir-- evet..

tu-- halam,annene bizi şikayete gitmiş olamaz değil mi..
ir-- neden olmasın,karşı tarafın bir bilgisi yok nasılsa..
bak,sen müşteriyi oyala.. ben yarım saate kadar, katılırım size..
tu-- istemiyorsan götürme,nasıl geldiyse gitsin..
ir-- sen hiç merak etme,ağam..
kapatıp,salona girdim..

ir-- gitmek istiyorsanız,hemen çıkmamız lazım.. buyrun..
mua--  madem,bekleniyormuşsun.. babanla giderim..tunaya selam söyle,gelsin de.. bir göreyim..
ir-- siz bilirsiniz.. söylerim.. (gidip,elini öptüm ) sizde firuze teyzeye ayşeye selam söyleyin..
mua-- as..
ir-- anne,koydun ama.. ben onları götürmeyim.. yemeğe gideceğim ya..
nermin-- olmaz,götüreceksin.. (poşete koydu,saklama kaplarını)
ir-- peki.. babama selam söyle..
nermin-- as..

annemi ve ertanı öptüm.. poşeti alıp..
ir-- sen misafirinle otur,anne.. ben giderim.. hoşçakal..

nermin-- ben muazzez hanımı misafir olarak görmüyorum.. nasıl konuşuyorsun,irem..benim olduğu kadar,onun da kızısın.. kalp kırılmaya görsün.. onarılması zordur.. büyüklerinizi incitmeyin..

ir-- ( gözlerim dolu dolu, baktım anneme )anneciğim,çok haklısın.. kalp hepimizde var ve küçükler de incinebiliyor.. ben gelinmişim..  üstelik..
mua-- iremm..

 muazzez hanıma da bakıp, konuşmadan.. çıktım salondan..
aceleyle ayakkabılarımı giydim..kapıyı açıp,kendimi dışarı attım..

Hiç yorum yok: