Translate

29 Mart 2012 Perşembe

1137.bölüm..



sinirle kapadım telefonu,antreye geldiğimde..
vahide hanımla ,derya .. dosyaları kolilere koyarken .. songül de,mutfak temizliyordu..

"hanımlar,gecikeceğim gelince konuşuruz "diyip.. çıktım bürodan..
merdivenden bir basamak indim..

naille burhan.. buzdolabını taşıdıkları için..perişan olmuşlar.. merdivenin son iki basamağında..
 arkaları dönük yan yana oturmuş, konuşuyorlar..ama duyuluyor... durdum biraz..

nail-- (bir sigara verdi) niyetin ne..
burhan-- niyet ? hangi konuda ?

nail-- (yaktı sigaralarını )hangisini sormuş olabilirim..beni ilgilendiren bir tanesi..

burhan-- naill,hiç bir niyetim seni ilgilendirmez.. ayrıca, sana ne..
sen;çerçevesi belli olan görevini yap ve müdahale etme..
 ben  ; gece ki gibi bir karşılaşma yaşanmaması için..
çiçekle bir başka mekanda konuşayım..
hıı,hediyelerime de bir daha karışma.. karar çiçeğin,atar ya da saklar.. onu ben göndermiştim..
yukarıda hanımların yanında sustum diye.. pısırık sanma..o saygıdandı..

nail-- burhannn,ben hayata 1-0 yenik başlamışım zaten; hiç bir bağım , endişem ve korkum yok..
 görevim olarak çiçek ,o çerçevenin içine girmişse.. değil sen,hepiniz gelseniz.. yine müdahale ederim..
çünkü;tuna beye can borcum var..
sorgusuz sualsiz öl desin,ölürüm.. irem hanımı koruyamadığım halde;
çiçeği bana emanet etmişse.. niyetin beni ilgilendirir,anladın mı..

burhan--...................

ir-- yoruldunuz mu ( gülümseyerek inmeye başladım,hemen kalktı ikisi de.. )
burhan-- yok yok.. kamyoneti bekliyorduk..

ir--(bana geçmem için yer verdiler..kapıdan çıkacakken,onlara döndüm)
nail,arabadaki kum saatini burhana iade et.. tekrar verir yada vermez ama hediye etmek için satın alan ve gönderen oymuş..
çiçek; o camdan daha  kırılgan.. bize ve tanıştırdığımız için sana güveniyor.. eğer sen verip,açıklama yapmaya çalışırsan..-senin ve burhanın bakış açısını..niyetini bilmediğinden-anlam veremeyecektir..
biliyorsun ki,yeniden güvenilmesi kolay değil.. konu üçümüzün arasında, kalacak ve kapatacağız.. tamam mı..

nail-- tamam..
ir--(burhana baktım,sorar gibi.. ) evet?

burhan-- sağlam,güvendiğimiz adama emanet ettik demiştiniz.inandım..o konu kapandı..
tanışmak için yeni ve daha dengeli bir yol izleyeceğim,irem hanım..

nail-- şişşş.. ben ne dedim..
burhan-- ya ben ne dedim..

ir-- beylerrr,kendinize gelin ....bizim için,değerlisiniz.. birbirinizle ve bizimle ters düşmeyin..görüşürüz..

*******

aklım tunanın yaptığı mantıksızlığına takılmış olarak, eve geldim..duş aldım beş dakikada...
bordo keten etek ,üstüne aynı renk ipek gömlek.. giydim..
ayakkabı-çantam da bordo.. makyajımı yapıp,saçlarımı topladım..
tunanın ilk aldığı kalın altın bileziği taktım.. taşları ve işlemeleri çok uygun geldi..
ne zamandır da takmıyordum.. iyi oldu..
anahtarımı alıp çıkarken,telefon çaldı.. açtım..

ir-- alo,buyrun..
nermin-- merhaba,evde dediler.. hasta mısın..
ir--  anneciğim,hasta olma lüksüm bile yok. üstümü değişmeye geldim..
notere gideceğim de.. sizde ne var,ne yok.. ertan nerede..

nermin-- bildiğin gibiyiz işte.. ertan uyuyor..öğleden sonra,misafirim var..akşama da, yaylaya erzak götüreceğiz..bana mutlaka uğra,yarın için senden istediğim birşey var..

ir-- hayırdır inşallah,söyle annem emrin olur.. yarın nişan var,yaylayagitmek ne alaka yani..

nermin-- baban istiyor,özlemiş..biraz telaş olacak ama sesimi çıkarmadım..gitmeyelim desem birde ona küserdi..
 bana,esraya.. hayale ,zuhale..
kendine , şaziyeye ve ertan için.. bilezik almanı istiyorum..ben gidemedim ,para vereceğim sana..  zevkine göre olsun..

ir-- ooo maşallah..
daha hasat kalkmadan ,yedi bilezik alman akıl karı değil..anne..
 bilezikler.. toplam yedi yüz gr desek.. işçiliğiyle bir kilo altın parasına denk gelir.. sen şaşırdın mı..
hepsini aynı anda almak zorunda mısın canım..
ben esraya alıp,getiririm.. diğerlerini sen al..

nermin-- peki, güzel birşey olsun.. getirdiğinde parasını alırsın..
nuri için,bozdurduğun bilezikten hepimize hatıra olsun diye almak istiyorum..
ben değil..baban şaşırdı asıl.. bir haller oldu adama.. nasılsa ölecekmişiz, portakal bahçesi ve çiftlik hariç..
 herşeyi satacağım.. kardeşimle ,ablama haklarını vereceğim..
sonra beraber,yiyip içip gezelim diyordu ne zamandır..
ertan ilk okula başlayınca,bağlanırmışız.. toprak satılmaz derdi biliyorsun..hiç beklemediğimden,çok şaşırdım..
dün kurttepe de ki araziyi ,cengize satacağım dedi.. bugün satmış..
bizim payımızdan..nuriye göndermiş,ertanın hesabına yatırmış..yeni bir kamyonet.. avcı giysileri..
hiç yok sanki,beş yeni tüfek ve sonsuz fişekle eve geldi..
kalan parayı bana bırakıp,tafrayla gitti..

ir-- (anladım tabi,tunanın acil para transferinin nedenini.. dudağımı ısırarak )
hayırlı olsun,güle güle kullanın inşallah..
herşeyi satmaktan vazgeçerse.. ben hak veririm babama..bıkmıştır,normal..
ikinizde gençsiniz.. minik oğlunuzla,gezin tabi.. beş yıl sonra,oturacaksınız nasılsa..
annee,tafranın sebebiii ; beraber gidelim dedi,sen yok dedin ..bildim mi..

nermin-- .......... haberli misafirim geliyor..ben nasıl gideyim,canım.. yok diyince de.. bozuldu..
ir-- bak canım ,bana kızma .. oğlumuz genç,yakışıklı..
 gözü senden başkasını görmez ama sen yine de çok bozma.. hah hah hah..

nermin-- ......................
ir-- (ahize kapatılır gibi,sesler duydum... annem birisiyle konuşuyor sanki..kim geldiyse artık..  )
anne,annee.. annneeee.. ne oldu be,güldüğüme mi kızdın ..
gecikiyorum,konuşş.. valla şaka yaptımm.. sen de, genç kız gibisin maşallah..
bakarsa gözünden olacağını bilir, o.. ama ne olur ne olmaz.. tabi,
tüfeği yanında bulundurursun.. hah hah hah..

ahmet-- kızıma bak sennn.. annesine akıl veriyor.. niye üstüne vazife olmayan işlere karışıyorsun,bakayım..

ir-- vayyy, bizim  yakışıklı tafradan vazgeçip.. geri dönmüş...  tüfek alan sensin, ben ortamı yumuşatıyordum..
 babaaa, fişekleri dolaba  kilitle.. aman bir tatsızlık olmasın.. hah hah hah..

ahmet-- (gülerek) çok konuşuyorsun..çokk..
ir-- sustumm,hoşçakall..
ahmet-- güle güle,şımarıkk..

********
notere geldiğimde,aceleyle yukarıya çıktım.. bekir beyle,sacide hanım da
yeni gelmişler..gülderen hanımla tokalaşıyorlardı..

kemal bey gördü beni.. cam kapıyı açınca, girdim..klimanın serinliği öyle iyi geldi ki..

ir-- sağolun kemal bey.. beklettim mi..
kemal-- yok yok.. hepimiz,yeni geldik ..
 ..

Hiç yorum yok: