Translate

28 Mart 2012 Çarşamba

1121.bölüm..



arabayı parka alıp,göl manzarasına karşı durdurdum.. bir sigara yakarak..
gülderen hanımı aradım..

ir-- merhaba gülderen hanım,nasılsınız..
gül-- merhaba irem hanım.. sıkıntılıyım,gönlüm başka yerde..siz nasılsınız..

ir-- çok şükür fena değiliz.. konuyu az önce öğrendim.. geçmiş olsun..
gül-- sağolun.. öğlen de,bülent bey gelmiş sağolsun..
nedimle hastanedelermiş.. (içini çekerek ) morali fena değildi de.. ben görmeden inanamayacağım..

ir--bülent de işinin ehlidir,hiç merak etmeyin..
nedim bey,kısa zamanda şifa bulur inşallah.. hangi hastane,saat kaçta ameliyat olacak..

gül-- inşallah.. sağlık sorunu bu ama erkekler takıntılı oluyorlar malesef.. size söyleyemezmiş..
çok canı yanıyordu,fazla ısrar da edemedim.. xxx hastanesindeler,gerekli hazırlıklar yapılıyormuş..
bülent bey;ben yemek yiyip geleceğim..sana güçlü bir sakinleştirici yaptım.. rahat rahat uyuyacaksın şimdi ,
ameliyatın gece geç saatte .. takma kafana sen demiş..uyuştum gülderen,kapıyorum dedi.. yarım saat önce..
 altıya kadar,ben nasıl bekleyeceğim onu düşünüyorum..

ir-- gülderen hanım, nedim bey emin ellerde..biz birazdan gideceğiz,hastaneye.. endişelenmeyin,
ben tekrar arayıp bilgi veririm..
gül-- sahi mi,çok memnun olurum..  bugün de,öyle çok işimiz var ki..çıkmam imkansız..
ir-- tamam tamam,siz sakinleşin.. görüşürüz..
gül-- görüşürüz irem hanım.. çok sağolun..
ir-- sizde..

****
birde  kemal beyi arayıp,bilgi verdim.. yarın sabah dökümanlarla gelecek..

sonra vahide hanımın evini aradım..kızı şebnem açtı..

ir-- merhaba şebnem,ben irem kara nasılsın canım..
şeb-- teşekkür ederim,iyiyim..
ir-- annen evdeyse,çağırır mısın..
şeb-- evde de..

der-- şebnem,kim arıyor..
şeb-- irem kara..
der-- ver ben konuşayım..
der-- merhaba irem hanım..

ir-- merhaba derya.. neler oluyor.. vahide hanım nerede..

der-- (kısık sesle ) hiç sormayın,eli ayağına dolaşmış.. bir heyecan ,bir panik.. soğukkanlı vahide hanım,ne giyeyim diyeyardıma çağırdı beni.. hemde bornozla kapımı çaldı, düşünün yani..ilk buluşmasına gidiyor,sanki..
annesine ve kızına da söylemiş..hepsi şaşkın,bir yandan surat asıyorlar..ben kime bakacağımı bilmiyorum..
  yalan yok,size sevgilerimi gönderiyordum..

ir-- hahh hah hah.. hiç güleceğim yoktu,derya.. sende oradaydın,
yemeğe gidelim diyen vahide hanımdı.. değil mi.. ben baskı yapmadım ki.. kararı o verdi..

der-- evet de.. (fısıldayarak )geliyor,sakinleştirin rica ederim..
va-- deryaa.. olmuş mu.. kimle konuşuyorsun..
der-- irem hanım arıyor.. çokkk yakışmış vahide hanım.. harika görünüyorsun..lütfen değiştirmeyin, bir daha..
va-- sağol,ver bakayım.. irem hanım?..

ir-- vahide hanım,ben de görüyor gibiyim seni.. giydiğin yakışmıştır mutlaka..ama asıl gönlünün güzelliği ,yansıyordur yüzünde.. önemli olan da bu değil mi..
sakinleşip, sıcacık gülümsemeyle git ve gözlerinden oku.. samimi mi..
bunu senden başkası anlayamaz.. yemek davetini de bu yüzden kabul ettin..
sen çok akıllı ve her ortamın altından kalkacak bir kadınsın.. ben sana güveniyorum,sen de kendine güven ve dik dur..arkanda desteğim yok deme sakın..  hakkında/hakkınızda hayırlısı olsun inşallah..

va-- ..................... kendime getirdiniz beni.. çok sağolun,irem hanım..inşallah öyle olur..
ir-- sevindim.. unutma hayat senin.. görüşürüz..
va-- görüşürüz..

kapatınca.. derinnn bir nefes alıp.. indim arabadan.. kilitleyip.. biraz ilerideki banka doğru yürüdüm.. tam oturacağım..

tamer-- irem hanım..
çevirdim başımı.. tamer ve arkadaşları kaldırımda bana bakıyorlar..
ir-- (gülümseyerek yanlarına gittim.. tokalaştık,arkadaşlarını tanıtıyor.. )
memnun oldum.. tamer ,arkadan nasıl tanıdın hayret ettim..

tamer-- (gülerek ) buradaki bayanlardan,farklısınız.. dikkat çekiyorsunuz..siz ne yapıyorsunuz burada..
ir-- sağol.. tunayla geldik.. dekanlıkta bir işi varmış,onu bekliyorum..derslerin nasıl,yardıma ihtiyaç var mı.. gerçi,yıl  bitiyor ama..

tamer-- evet,dersler fena değil de.. son yıl,hem çalışıp .. hem okuyunca zorlandım doğrusu.. yardımı diplomayı alınca,iş aşamasında istesem olur mu..bu arkadaşlar içinde lazım..

ir-- (gülümsedim ) öğretmen olmayacakmısınız zaten.. ne işi istiyorsun ki..
tamer-- atama nereye,ne zaman olacak belli değil.. olamayabiliriz de..bir de askerlik var..
galip bey tecrübe verdi ,sağolsun ama geçinmek için para lazım..irem hanım..

ir-- haklısın.. telefon numaranı ver.. ben sorup,arayayım seni.. ikinci dil bilen  var mı,aranızda..

(o defterin bir köşesine,numarayı  yazarken .."evet,seçmeli ders olarak gördük..
derdimizi anlatacak kadar biliyoruz.. ama zekeriya doğuştan şanslı.. bülbül gibi,üç dil biliyor"dedi..
 diğerleri aralarında
bekir beyin iş ilanı verdiğinden,başvurduklarından bahsediyorlardı..
kağıdı koparıp ,verdi tamer )

ir-- gelecek hafta içinde,size haber veririm.. varol beyle nasılsınız..
yine muhatap olmak durumunda kalacağım da,ön bilgi alayım dedim..

tamer-- pek görmüyorum.. siz yine muhatap olursunuz belki ama
varol bey istifa edip.. büyük bir firmaya, genel müdür olacak diye duyduk.. tekstil üzerine çalışacakmış..

ir-- hımm.. hayırlı olsun..
tamer -- tuna beye de, hayırlı olsun..
ir-- sağol.. tuna dedin,geldi bak..

döndüler..
tu-- oo,tamer.. nasılsın.. (tokalaştı..) merhaba gençler..
merhaba dediler..
tamer-- sağolun efendim ,iyiyim.. hayırlı olsun göreviniz..
tu-- sağol..  sizin de,şimdiden  diplomalarınız hayırlı olsun..

tamer-- sağolun da, iki dersten korkum var ..diploma,bana biraz uzak şu an..hocaların  inisiyatifine kaldık ..
(yanındaki arkadaşına bakarak) zekeriya ya bile dereceye giremiyebilirsin demişler..

tu-- (gülerek ) zekeriya ,soyadın bağcı mı..
zekeriya-- evet,niye sordunuz.. nasıl bildiniz yani..

tu-- nasılı boşver ve benden duymuş olmayın..sen 1.,tamer 10. olarak dereceye girmişsiniz..
canı gönülden ,ikinizi de tebrik ediyorum..

tamer--(gözlerini kocaman kocaman açıp.. )hiiii,sahi mii... öyle çok sevindim ki,
allah da sizi sevindirsin.. inanamıyorumm..

tuna omuzunu tutarak.
tu-- amin.. inanabilirsin..  sevinmeyi hak ettin.. kutlarım..

tamer-- çok teşekkür ederim..çokk..
arkadaşları sarılıyorlar.. tek tek..
zekeriya-- sağolun da..  siz,nasıl öğrenebilirsiniz ki..
tamer-- zekeriya,tuna bey.. yeni dekan.. o bilmiyecek de,kim bilecek..

zekeriya-- öğrenciye müjde veren, bir dekan da olabiliyormuş demek..
yeni dönemde okuyacak arkadaşlar,çok şanslı hocam.. teşekkür ederim..

tu-- (gülümsedi ) sağol.. hadi kendinize iyi bakın.. görüşürüz..
ir-- tebrik ederim,tamer..zekeriya..  arkadaşlar.. hoşçakalın..

güle güle dediler.. yumak olmuş,zıp zıp zıplarlar ken.. ayrıldık yanlarından..
arabaya binip hareket ettiğimizde ,çığlık çığlığa bağırıyorlardı ...

********

ir-- ay tunaa,çok mutlu oldular..
tu-- evet..
ir-- hııı,sen listeye bakmak için geldinn.. ilk 10 kişinin adını aldın dimii..
tu-- (gülerek ) yok onun için gelmedim canım.. ama gelmişken  de listeden ilk  100 kişinin adını aldım..
ir-- oo,çokmuş..
tu-- (gülümsedi )sen demedin mi,komisyonumun adresi belli diye..ona güvendim..

ir-- komisyonum onlara helal olsun.... iş için yardım istediler benden de..
 bekir bey,iş ilanı vermiş  başvurmuşlar.. konuşuyorlardı..ikinci dilleri de varmış da,çok iyi değilmiş..
sadece zekeriya doğuştan şanslı,üç dile vakıf dedi..tamer..
 philipin çevirilerini yapamıyorum artık.. birisine vermeyi yada philipe,sadun beye önermeyi düşündüm..
 tamerin,telefon numarasını aldım.. açılışa çağıracağım ama söylemedim henüz..

tu-- çocuklar heveslendirme de.. vesikalık fotoğrafları olan.. özgeçmiş hazırlasınlar..
iş başvurusu için lazım olur..elinizde bulunsun de.. hepsinden al birer nüsha, dosyala..önereceğin kişilere, gösterirsin..

ir-- iyi fikir..ben de birkaçını istihdam edebilirim.. ihracat için..
araştırma-geliştirme bölümü kurayım diyorum..  vahide hanım zorlanıyor,ben yokken..

tu-- iyi düşünmüşsün.. nereye götürüyorsun beni..
ir-- yüzmeye.. ikimizin de çok ihtiyacı var ,bence..
tu-- villaya gitmesek,halam aldı ya.. içime sinmiyor..
ir-- tapu halanın üstüne de,parasını biz ödedik hayatım.. içine sinsin..
hem de,komisyonlardan dolayı hepsinde hakkım var.. hangi havuzu istersem,girerim..
zaten,çok kalmayacağız.. keyfimi kaçırma..

tu-- erken diyordun..
ir-- öyle de,gülderen hanımla konuştum.. hastaneye gidemediğinden sıkıntılıydı..
bülent "sakinleştirici yaptım,ameliyat geç saatte.. sen uyu ,yemek yemeğe gidiyorum" demiş nedim beye..
o da gülderen hanımı arayıp,uyuştuğunu söylemiş..biz gideceğiz,size haber veririm dedim.. mutlu oldu kadıncağız..bülent yarın mı gidecek.. haberin var mı..

tu-- akşama bilet aldım dedi..
ir-- iyi yarın bebeklerine birşeyler alayım da,götürsün bari..
yelizin çarşıya çıkacak zamanı yok.. hazır olur hiç olmazsa.. telaş etmez..
akşam da arayıp tebrik edeceğim..

tu-- (içini çekerek,sigarayı söndürdü )beni de, maruf aradı .. kızıp kızmadığımı ve senin durumunu anlamak için..sadun beye mektup gönderdiğini de söyledi..

ir-- hıı,biliyordun yani.. ne dedin,peki..

tu-- evet.. sen kapattın,bekir beyin sekreteri aradı.. sonra da maruf.. tüm hırsımı ondan aldım.. (gülerek )bir süre aramaz diyordum ki..beş dakika sonra yeniden aradı.. "madem aramızda,irem bilmiyor..
dediklerini önemsemedim.. belki de hak etmişimdir..şimdi haber aldım,kızım doğmuş.. zübeydenin yanına gidiyorum..bir kaç gün sonra,Adanaya geldiğimde.. dediklerimi de sen önemseme..
hak ettiğini duyacaksın tuna, hiç şansın yok.. "dedi kapadı..

ir-- hah hah hah.. ağırına mı gitmiş beyefendinin..
tu---sanırım ama bende,hiç lafımı sakınmadım doğrusu...

sitenin ana kapısını açtı görevli.. girdim..
kendi evimizin arka kapısında durdurdum arabayı.. çantamdan anahtarı bulup,verdim..

tu-- sen?
ir-- zübeydeyi arayacağım..
tu-- evde telefon yok mu,irem..

ir-- var da.. konuştuklarımızı sen duyma..
tu-- gel ya,gel.. şimdi arama zaten.. evde değildir ki..
ir-- o da doğru ya..


 

Hiç yorum yok: