Translate

28 Mart 2012 Çarşamba

1117.bölüm..


otelin önünde durdurdum arabayı.. kendi bürosu da biraz ileride zaten..

ir-- burada bırakmamda bir sorun yoktur umarım..
sadun-- yok yok..

indik arabadan.. tokalaştık..
ir-- geleceğim..
sadun-- bekliyorum..

*****************
 otelin yemek salonuna girdiğimde.. 12:35 di saat..
bekir beyin misafiri olduğumu söyleyince.. beni masasına götürdüler..
üst katta,cam kenarında tek başına oturuyordu..
görünce kalktı.. tokalaştık..

ir-- afedersiniz beş dakika geciktim..
bekir-- önemli değil.. buyur lütfen..
ir-- (karşısına oturdum..) nasılsınız..
bekir-- (gülerek ) iyi.. sayende,şarkı da söyler oldum..

ir-- (güldüm ) çok sevindim.. sacide hanımı sormama gerek yok,o halde..
bekir-- hah hah hah.. sen nasılsın..
ir-- (derin bir nefes vererek ) telaşlı,yoğun .. fena değilim,kısaca..

bekir-- (sigara uzattı,aldım.. yaktı ikimizin sigarasını da)
 biraz daha bekleyip,yemeklerimizi isteyelim.. olur mu..

ir-- olur olur,sorun değil.. kim gelecek..
sekreteriniz yemek rezarvasyonu diyince.. şaşırdım aslında..

bekir-- fazlı ve altın ailelerini mutlaka bilirsin de..
şirketlerinin başında olan iki dostla ,seni şahsen tanıştırmak için yemek yiyelim dedim..

ir-- sağolun,bilirim tabi.. hatta fazlıların  kızlarından birisiyle, aynı okul da,okumuştuk.. ama adını hatırlayamadım.. üçüncü kim?

bekir-- (gülümsedi) görürsün,o sürpriz olsun..babadan,atadan ..zenginler ama geliştiren onlar..
alınterini bilen.. gözü gönlü tok insanlardır..
 çiftçiler ama emlak alım satımıyla, inşaat işiyle de uğraşıyorlar..
Adana bakir, çok gelişecek..şu an dağ başı dediğin yerler,kıymetlenecek.. metrekaresini 1 liraya aldığın araziyi..bin liraya sattığını düşünsene.. çok karlı bir iş..  yada müteahhite veripdeğerlendireceksin.. birbirinizle paslaşırsınız,referans olursunuz dedim..

ir-- sağolun.. tabi tanışalım.. haklısınız,araziye..emlağa yatırım çok karlı..
iş merkezi mesela.. orası 15-20 yıllık vardır  ve kimbilir kaç lira istiyorsunuz.. duyabilir miyim..

bekir-- duyabilirsin.. artıları ve eksileri dengede bence.. cengize de,başkasına da sordum  fiyat belirlerken..
tüm binaya 200 bin uygun dediler.. mağazaları,dükkanları tek tek satsam daha
fazla eder de.. uğraşmadan,çabuk ve nakit para istiyorum..

ir-- tapu kimin adına.. şirket mi..şahıs mı..  varisli mi..
bekir-- yok varis falan..  tapu sacidenin adına..

ir--pardon da.. sormak zorundayım..  haberi var değil mi..yani imza atılırken.. sacide hanımın yüzü asık olmamalı..
 bekir-- tabi ki var.. satmayı o istedi zaten.. parayı da ona vereceksin..başka bir yere lazımmış..
ir-- tamam..
bekir-- komisyonun da ,% 3..
ir-- cengiz beyle konuştuğunuza göre.. komisyon oranımı biliyorsunuzdur..
bende söylemiştim.. % 10 u kabul ederseniz, bir haftada satarım..etmezseniz,size kolay gelsin..

bekir-- (gözlerini kısarak) satacağın kişi hazır gibi konuştun..bir hafta bayağı iddialı bir laf..

ir-- hazır yada değil.. demek kendime güveniyorum..
bekir-- pekiii.. % 10 u,yedi gün için kabul ediyorum..sekizinci gün .. komisyonun % 3 e düşer..

ir-- tamam.. kime satıldığının da önemi yok sizin için..alacağınız parayla alakadarsınız ,değil mi..
bekir-- evet..
ir-- güzel.binayı gezdikten sonra,süre başlasın..
bekir-- durr,yoksa alacak olan sen misin..
ir-- öyle bir düşüncem var..
bekir-- hah hah hah.. vay uyanık.. tuzağa düşürdün beni..

ir-- ne münasebet.. siz paranızı alacaksınız,kısa zamanda..
ben de komisyonumu.. kime sattığınızın da önemi yokmuş..tuzak nerede,ben göremiyorum.. hem buna ticaret diyorlar..

bekir-- hah hah hah.. gözü açıksın ne diyeyim..benim de sana bir  teklifim var..
 % 50 ortaklıkla ,tarsus ta..beş bin dönüm arazi alacağız..ben iki yıl içinde oraya lastik fabrikası kuracağım..
faaliyete geçtiğinde.. yarı yarıya kar-zarar  ortağı olacağız..ne dersin..

ir-- (gözlerimi kısarak )olabilir de.. bana ihtiyacınız yok ki..siz alıp,kurabilirsiniz.. hem bedeli de duymadım henüz..

bekir-- evet ,senin katkına  ihtiyacım yok ama ortağım olmanı istiyorum...110 bin,senin hissene düşen miktar.. araziyi gördüm..yola yakın..zemin etüdünü de,yaptırdım.. yani amaca uygun..
biraz sonra tanışacağın arkadaşlarım satıyorlar..pazarlığımı yaptığımı da,bilmeni isterim..

ir-- para ,ne zaman verilecek ..
bekir-- bu hafta içinde, vereceğiz..
ir-- peki,kabul..

bekir-- (gözlerini açarak ) kabul ? eşinle görüşmedin ve
yüz on bin arsaya , iki yüz de iş merkezine vereceğini  unutmadın değil mi.. yani benden üçyüz on bin istesen,düşüneyim derdim ..

ir-- ben de düşündüm...sorumluluğum ,yetkim ve karşılayabilecek gücüm var..
  iyi bir yatırım olarak gördüğüm için de, kabul ettim..
büyük bir meblağ olduğunun farkındayım.. tunayla konuşup,fikrini almak isterdim elbette ama şu anda burada değil.. anlattığımda," uygun gördüysen,bana söylemene gerek yok..karar seniniyi yapmışsın "diyeceğine de eminim..siz niçin bu kadar hayret ettiniz,ben onu anlamadım..
 kararın bana ait olması mı şaşırttı..

bekir--  sorumluluk,yetki ve güç tamam da..eşinin onayı olmadan,kabul edeceğini düşünmemiştim.. doğrusu..

ir-- anladım..demek tunayı bankerim ve gizli yönetici..
beni de,vitrin süsü olarak görüyordunuz bekir bey..
saygı duyduğum birisi tarafından.. kukla olarak görülmem.. tabi hayal kırıklığı yaratıyor.
siz , tunayla ortak olmak istiyormuşsunuz..ama bilmediğiniz şu ki,onaylayacak olan benim..
bu şartlar altında,ortaklık önerinizi kabul etmiyorum .. kusura bakmayın..

bekir-- ben.. ben öyle demek istememiştim.. 


Hiç yorum yok: