Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

1112.bölüm..



tu-- (ahizeyi omuzuyla, boynu arasına sıkıştırıp ) alo,buyrun..
abii..kulağın mı çınladı.. kötü birşey yok, değil mi.........................
ne bileyim,bu saatte arayınca.. ...................... ............
iyiyiz,siz nasılsınız.... .................... iş? hangi işi soruyorsun..
................................................................
abii sabah sabah,beni oyalamadan.. açıkça ne öğrenmek istiyorsan sorsana..
araba kullanıyorum.. Adanaya dönüyoruz............................................
evet yanımda........................................................
(sigara yakıp,biraz araladım camı.. tuna dinliyor.. ).................
......................................................................
haberi var.. ......... evet,doğru duymuşsun.. öyle söyledim..
 hepsini halama,devredeceğim.. ..............................................
  arayıp, haber verecektim zaten.. iyi olmuş.........................
.................................................................
................................... ...............................
beni, o duruma getirene sormak lazım,yanlış anlamışım,ha..
geç bunları abi,geçç.... ne toprak,ne ürün.. ne gelir..istemiyorum..
benim maaşım yeter.. siz , ne yaparsanız yapın..  karışmayacağım...
tabi ki benden istemiş değil.. kanuna göre hepsi benim..vermek zorunda da, değilim..
ama beni tanıyor,tahammül sınırlarımı da iyi bilir..................................................
üstelik de,uyarmıştım...............................................................................
zoruma giden,yedi kat yabancı firuze hanım.. ireme gelini muamelesi yapıyor da..
halam aniden harcadı.. halimizi bilmese hadi neyse diyeceğim.. (........)
çocuğa.. karımdan önemli değil ya.. ........................
onun oyuncağı olmamışım,şimdi mi olacağım.. .........................
......................................................................
................................................................
..................................................................
..........................................niyetinizi anlıyorum,sağol..ama olmaz,ne ben .. ne de irem kabul etmiyoruz..
soracak ne var ki,eren.. karımı tanımıyor muyum..
....................................................................
......................................................................
erennnnn,delirtme beni.. kendine gel.. ne üzülüyorsun,canım..
aç değiliz,açıkta değiliz.. en önemlisi huzurluyuz,mutluyuz..
(içini çekerek )abii.. madem benim varisim olmadığını, gündeme getirdi..
o topraktan kazanılanı almayı reddediyoruz.. toprağı da,istemiyoruz..bunun nesini anlamıyorsun.............................................
ne ağalığı,ne de binlerce dönüm araziyi..saçının bir teline değişmem............ ..........
halam hanginizi uygun görürse ağalığı da verir.. ........................
.........................................................
holdingin ve iremin geleceği garanti altında..sen hiç merak etme...
.........................................................................
........................................................................
....................................................................
dedikoducu tuğrul..onu da mı duyurdu.. ................. ..............
geçti,geçti.. iyiyim,çok şükür.........................................
sende selam söyle.. bücürü öp,bizim için.....................
takma kafana,sütlaç olursun bak.. ............................hah hah hah..
hadi güle güle..
 
ahizeyi yerine bıraktı..
tu-- selamı var. bir sigara verir misiniz hanımefendi..

ir-- (dudaklarım titriyor,ağlamamak için zor tutuyorum kendimi..
bir sigara yakıp uzattım.. )as. sana ömrümü veririm..

tu-- (elimi tuttu.. )bende sana.. gerisi boş.. (derin bir nefes çekerek)
 abilerin,ne  çok seviyorlarmış seni..  sanki ben,yokum.. öldüm de..
.. gelini ,koruma moduna girmişler.. ................................
halam pişmanlıkla ; vazgeçirin tunayı diye ikisini de aramış... tuğrulu da,aradığı için bir güzel fırçalamış.. ..............o da,yalan mı söyledim diye..açmış ağzını yummuş gözünü..
telefon trafiği yoğunmuş yani..abimler konuşup,güya çözüm bulmuşlar..
tuğrul hissesini, sana devir edecekmiş..ben de ekecekmişim.. satış gösterdiğim ,biriken parasını da
 kullanacakmışız.. ihtiyacın olurmuş..
eren de,iş merkezindeki mağazanın tapusunu üstüne yapmayı teklif etti..
şu benim adıma olan payı da gönderecekmiş..
sen madur olmayacakmışsın,hiç kardeşimiz öğretmen demiyorlar da..
iremi düşünüyorlar...
(bana baktı gülerek ) bilmiyorlar ki,irem hepimizden varlıklı..
 ama belli etmiyor..

ir-- sağolsunlar,düşünmeleri .. destek olmak istemeleri, yeter..
manevi varlıklar hanemde ,sen.. babam ve onlar var..
ama asıl kendime güvenim var.. hiçbirinizden maddi talebim yok..

tu--kendine güvenerek, işini yapacağından eminim..
hiçbirinizden derken.. beni de aralarına koyduğun için..
 alınacaktım da.. vazgeçtim..
çünkü;lüzum ettiğinde..kullanabileceğin yeterli atıl paramız ve birikimimiz var.
sen de her şartta alabileceğini biliyorsun diyerek.. konuyu kapatıyorum..

ir--.............................kevinın çekini, kullandım.. ancakiki ay sonra,verebilirim..
tu-- senden istemiyorum.. ekim ayında devir edebilirim ancak,o zaman ben veririm..
ir--.....................................
tu-- iremm,asma yüzünü.. belki hakkımızda böylesi hayırlıdır..

Adanaya girdik,sabah olmasına rağmen öyle sıcak ki..
 buraya hiç yağmur yağmamış..
 camları açtık ikimizde..

ir-- belki..ama ben  maddi bir konu için,üzgün değilim..
statü,gösteriş vs.hiç derdim değil,küçülürüm..
kendi çabamızla,olduğu kadarıyla yetiniriz.. soğan ekmek yerim,bal börek gelir..
ben asıl bu konuşmalara neden olmaktan.. çok rahatsızım.. halan yaşlı kadın,sana çok düşkün.. torununu sevmek istiyor..bunu arzu etmesi de,doğal..
senin halanla aranın açılmasına, verdiği emeklere sırt çevirmiş gibi olmana dayanamıyorum.. benim yüzümden........
.........

tu-- irem,sus lütfen.. bilmediğin şeyler var..ben kimsenin emeğine,güvenine ihanet edip..
sırt çevirmiş değilim..
sen daha hastanede yatarken.. gönülün orada olduğu dönemde..- daha açığı..
bebek sahibi olamayacağımız kesinleşince-
halama gittim.. balkona çıkarıp..konuyu söyledim..
" ben karımı seviyorum,ondan kesinlikle ayrılmam..ama beklentileri de biliyorum..
eğer ileride bana, abuk subuk bir teklif yapacaksan..karımı üzecek, en küçük bir imada bulunacaksan..
şimdi söyle.. nedim beyin yanına gidip,hemen bitirelim bu işi..
darılmam,gücenmem.. hiç uzatmadan,ben çekileyim..
yine topraklarınla ilgilenirim ama söz hakkı senin olur..
sende bende,rahat ederiz "dedim..
kabul etmediği gibi.. sen gelinime bak,
ikinizde üzülmeyin.. kadermiş oğlum , diye teselli etti..
üstüne basa basa," olur ya,yine de fikrin değişirse.. bana söyle..
irem duyacak olursa,beni de kaybedersin "dedim.. anladın mı..
duydun ve kaybetti.. geri dönüşü yok..

ir-- firuze hanım,birkaç gündür çok değişti.. lafını sakınmıyor ve bilerek üzmek istercesine konuşuyor demişti..senin dediklerinden sonra..
acaba diyorum,yaşlılığın getirdiği bir şey mi oldu halama.. gözbebeğisin,
seni kaybetmeyi istemesi yada düşünememesi inanılacak şey değil..

tu-- bilmiyorum ama son derece aklı başındaydı..

 bulvara dönmek için.. ışıklarda bekliyoruz..
ir-- ben köşkte ineyim.. sen de evde değişip,okula git.. gecikeceksin..
tu--.....................

(hareket ettik..)
ir-- tunaa,ne oldu.. dediğime mi bozuldun.. valla art niyetle söylemedim..şimdi alınganlığın ,sırası mı ya..  konuş hadii..
tu-- (gülümseyerek bana baktı ) yok alınmadım canım..beni ekip,halama gidecek herhalde diye düşündüm..
 aklımdan geçirmedim,diyebilir misin..

ir-- ......... diyemem ama gitmeyeceğim.. sahiden köşke bakacaktım..
tu-- iyi.. beni yolcu ettikten sonra.. gidip bakarsın..
nasılsa büro kapalı ve çok işin yok orada..
kasadakileri de, akşam beraber alırız acele etme..

ir-- tamam,nazlım.. tamam,bir tanemm.. dediğin gibi olsun.bak ne uysal oldum aniden.. keyfini çıkar..
tu-- (gülerek ) bence,dene.. zararlı çıkmazsın.. 


Hiç yorum yok: