Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

1106.bölüm..

şöminedeki odunları tutuşturup.. poşettekileri çıkardım,etrafı düzelttim..
 yeni divanların üstüne battaniye serdim,kirlenmesin diye.. 
sehpanın üstündeki para da,alınmış.. demek gelmişler..
banyonun da ısınması lazım..oradaki sobayı da yaktım..
acayip soğuk,yaz olmasına rağmen.. ne zamandır da gelmiyoruz..içim titredi..

gaz lambasında gaz varmış,nostalji olsun diye yakıp.. ışıkları kapattım..
dolaptan küklü yeleği ve yün çorapları alıp,giydim
şöminenin önündeki mindere de..oturdum güzelce..

odun attım yeniden..ateşe dalmış bakarken..
tuna girdi içeri..
tu-- iremm,elektrik mi kesildi..

ir-- hayırr.. ben kapadım..nostalji yapıyorum.. konuştun mu bülentle..
tu-- konuştum,selamı var.. (oturdu yanıma..ellerini yıkamış,ateşe doğru tutarken )
ir-- (ona bakarak)as.ee ne dedi.. yeliz nasılmış..
tu-- perişanmış ama çaktırmıyormuş.. uzman olmuş,doping etkisi yaptı..çalışıyor,şikayet edecek zamanı bile yok dedi..
ir-- canım benim,allah yardımcısı olsun.. yarın tebrik edeyim arkadaşımı..nedim bey için ne dedi..
tu-- (gülerek ) bülenti bilirsin, dalga geçip evlenmesin dedi.. basit denilse de.. riskliymiş ameliyat.. tekrarlayabilirmiş..göndereceğim, sen yap dedim..
anlattığına göre,gelemez.. karşılasın masrafımı,hatırın için ..gelip yama yaparım diyince..
kabul ettim..  hastaneyi arayıp,yarın günü haber verecek..

ir-- iyi iyi,sevindim.. müjde verseydin nedim beye.. bir dakika ne yaması..

tu-- (içini çekerek )fıtık doku yırtılması demekmiş..dokuları birleştirip,dikersen..
daha çok gerilip,yeniden yırtılabilirmiş ..anlayacağın kendinden bir doku alıp,oraya yama yapacakmış.. sonrası daha önemliymiş..yatması lazımmış..
aradım,gülderen hanım açtı.. hal hatır sorduk,selamı var..
nedim beye verdi telefonu.. bülentle ben konuştuğum için,meşgul çalıyormuş tabi..
daha ulaşamadım dedi.. ben de,anlattım durumu..bir sevindi,bir mutlu oldu ki hiç sorma..

ir-- as.. eminim olmuştur.. umarım bir an önce iyileşir.. (ağzımı kapatıphapşırdım arka arkaya )
tu-- çok yaşa..
ir-- hep beraber,sağlıkla yaşayalım..
tu-- amin.. üşüdün,ne içersin.
ir-- (gülerek ) buraya ilk geldiğimiz geceyi hatırladım..ne içersin diye sormuş ve seçenekleri saymıştın ..
tu-- (saçımı arkaya atarak,kolunu omuzuma koydu )ee,ne var bunda ürkek ceylan.. halimizi düşünürsen,
sormam bile başarı..
ir-- kahve demiştim de..şarap geldi..
tu-- (çenemden tutup,kendisine çevirdi.. bakışları dolaştı yüzümde )
öylesine  ürkektin ki.. rahatlarsın demiştim ve rahatladın hatırlarsan..
şimdi.......

ir-- (kaşlarımı çatarak,sözünü kestim.. ) bundan anlamam gereken ne..
rahatladım da,kendi kendimi provake etmekten başka.. ne yaptım..saldırdım da haberim mi yok..

tu-- sen var ya.. inanılmazsın.. sözümü bitirmemi beklesene..
 saldırma nereden çıktı.. öyle birşey mi dedim..hemen savunmaya geçiyorsun..
..
ir-- pardon... sözünü bitir hadi..
tu-- iyi ki,izin verdin ama ben aniden unuttum irem hanım..eğer yaparsanız kahve içelim,şarabın özrü olsun..

ir-- (omuzumdaki kolunu indirip.. kalktım ayağa ,arkasından eğilerek, boynuna sarıldım..
 öptüm yanağını ) tunaa,hatırla.. yoksa kahven sumaklı olur..

tu-- olsun,içerim.. hevesimi kaçırdın..artık söylemenin manası kalmadığına göre..unutmak daha iyi..
ir--( önüne geçip,yere koydum dizlerimi .. boynumu da büküp)
ama uyuyamam.. lütfennn..
tu-- taviz yoktu değil mi..  ifadeni de,değiştir..silahların etkisiz,şu an.. işlemiyor..
ir-- (gözlerimi kısarak )diyosunn.. peki.. tamam haklısın,sözünü kesip..
saçmaladığım için.. özür dilerim. şimdi affedip,söylersen memnun olurum..
aksi olursa da canın sağolsun..

tu--................

****
mutfak tarafına gidip.. cezveyi hazırladım ,filcanlarla beraber.. tepsiyi şöminenin yanına getirdim.. közün içine oturttum cezveyi..çantamdan sigarayı,çakmağı alırken.. ışığı da yakıp..
 gaz lambasına üfleyerek, söndürdüm..yerime oturdum tekrar.. kenarda duran maşa ile cezvenin kenarlarına yanankorlaşmış parçaları yerleştirdim.. bekliyorum.. yağmur sesi duyuluyor..yine hızlandı..

tu-- ışığı niye yaktın..
ir--  kendimce bize geçmişte -ki , topu topu üç yıl olmuş--yaşadığımız gibi bir ortam hazırlamaya çalışmıştım..  kocamla başbaşayım bir haftadır acı çekti,nihayet iyi.. gitmek istemedi,olanları düşünürsek benim de.. hiçç  tadım yok..bari unutup,biraz uzaklaşalım ve bize bir hoşluk olsun demiştim ama olmadı..
hevesini kaçırdım, benim de hevesim kalmadı.. artık hatırlamaya da gerek yok..
suçlu sensin diyebilirsin.. kabul ettim/ediyorum.. ama değişen birşey yok madem..affetmedin,bıraktım.tepkisizim...sitem de etmiyorum..
nasıl istersen öyle olsun..içeriz kahvemizi,divanlarımız da var.. yatarız..
sen taviz vermemiş olursun..
ben anlayışsızlığımın cezasını çekiyorum derim..
uyur yada uyumayız..ama konuşmadığımız için,tartışmamış da oluruz böylece..
aklımızda kurup,biraz daha içimize kapanarak birbirimizi suçlarız..
sabah olur.. işimize gideriz.. gün dediğin ne ki.. gelir geçer ..
akşam yine böyle olursan,ben de sesimi çıkarmam..
gün,hafta ..ay ..
kırgınlıklarla yanyanayken.. kilometreleri koyarız aramıza..
böyle bir evliliğe ,ne kadar dayanırsın sence..
mesela ;içini titreten karına ve yuvanın sıcaklığına koşar mısın..
aşkın ve tek kelime ,o kadar önemli olur mu senin için..

tu-- ne kadar güzel ve kolaymışcasına özetledin.. ya sen ne kadar dayanırsın,mutsuzluğa..

ir-- duruma göre değişir,ya ömür boyu.. yada bir gün..
sessiz,sakin.. nazlanmadan.. hatta kimseye çaktırmadan,ot gibi yaşasam da.. mutsuzluğumu belli etmeyeceğim gibi... katlanamayacağım bir sorunun kaynağı olursan..hiç dayanamam..senin cevabını da duyayım..

tu-- öyle bir hayatı,beraberliği ve evliliği kim ister ki..
aşkım ve adın önemini yitirmez..asla.. nerede hata yaptım/yaptık derim..
sen herzaman içimi titretirsin de.. koşacağım meçhul..
ben çok yaşadım;yeniden mutsuzluğa tahammül edebileceğimi de sanmıyorum..
sen hiç bilmiyorsun,öğrenmemeni dilerim..ve inan belli ediliyor,istemesen de.. seni tanıyan herkes anlıyor..
(derin bir iç çekişin ardından )offf..içimi kararttın irem..affettim,bir daha sözümü bitirmemi bekle..
 yanlış anlaman..bana karşı kendini savunman,çok anlamsız..ikimiz beraberdik,neler olduğunu biliyoruz değil mi..

ir-- (gülümsedim ) evet,dikkat edeceğim..
 bak nazlanıp,şirinlik yapmayınca ne kadar sevimsiz ve
sıkıcı oldum/olduk ..
(kahveyi fincanlara doldurup,tepsiyle yakınımıza
çektim.. sigaraları da yaktık..içiyoruz kahveyi.. )
tu-- bana şarkı söyler misin..
ir-- olur,ne istersin..
tu-- sana bıraktım..

ir-- (gülümseyerek )kahvenin üstüne,içki içilir mi..
tu-- hah hah hah.. içilir de,yok galiba.. bakmadım..
ir-- iyii.. (kahveyi bitirip,sigarayı ateşe attım.. divana da,belimi dayayıp)sen de eşlik et..
tu-- ben dinlemek istiyorum.. niye yanımdan gittin,belin mi ağrıdı..
ir-- yok canım,yere oturmaya alışık değiliz..ağrımasın diye önlem aldım..
sen de,diğer divana yaslan.. sana bakarak söyleyim..nakarata,çok içtenlikle katılacağına eminim..
tu-- (dudak bükerek.. karşı divana yaslandı o da..ayaklarımızı uzatınca,birbirine değiyor.. yani çok uzak değiliz.. )hadi bakalım,başla..

http://www.izlesene.com/video/sarkilar-seni-soyler-muzeyyen-senar/5108767

eşlik etti,gülerek.. bitince de,coşkuyla alkışladı..
tu-- harikasın..(ayağa kalkınca )
ir- nereye..

tu--  (mutfak tarafına gitti ) burdayımm.. evvet,buldum..

iki kadeh,şişe.. meyve peynir çatal koymuş ,tepsiye
sehpaya bırakıp, divana yaklaştırdı.. şömineye odun atınca da..elini uzattı..
tu-- gel,divana oturalım..
ir-- (tutup kalktım ) tutulmuşum.. biraz hareket edeyim,sen otur..
tu-- cıva gibisin,hani tutulmuştun..
ir-- aniden geçtii..hah hah hah.. (elbise dolabının kapağını açtım )
tu-- iremm,eşofmanları giy..
ir--.............emrin olur ağam..

tu-- senin için demiştim.. ne giyersen giy.. karışmıyorum..
ir-- güzellll..
 


Hiç yorum yok: