Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

1101.bölüm..

hü-- sağolun tuna bey.. sormanız yeter..
cana geleceğine, mala gelsin diyoruz ama basit dikkatsizlikler de can sıkıyor..
 baraj inşaatında çalışan ,kepçe operatörüm .. devasa kamyona ,kepçeyle  vurup.. şöför mahallini
ezmiş.. neyse ki..yaralanan yok..ikisi de,benim aracım..kullananların işe ihtiyacı var..
nasıl kovayım,zararı kimden tazmin edeyim.. planlanan işten geri kalınca..
hakediş alamıyorsunuz.. biraz sıkıntılıyım yani..

ir-- siz daha iyi bilirsiniz de.. sigorta karşılamıyor mu..
hü-- iki araç ta benim olunca,sigortayı aldatmaya yönelik olduğu düşünülür.. çok az bir miktarını ödüyor..

tu-- geçmiş olsun,başkasına iş yaptırmak büyük risk taşıyor..
hü-- sağolun.. sizin de başınızda,biliyorsunuz tabi..

tu-- evet,maalesef.. her seferinde,güvenip.. yanılmayı diliyorum amaolmuyor.. her türlü ihtiyaçları fazlasıyla karşılandığı halde..tesadüfen öğrendik ki..birkaç yıldır gelen işçi çavuşları,düzeneği kurup..
hayır için dağıttığımız..kayıt tutulmayan  sebze meyveyi..satıyorlarmış..
ihtiyaç sahiplerini değil,bilmeden onları ihya etmişiz..
abilerim,halam.. bana bağımlı değiller..ürün gelirine de ihtiyaçları yok.. çalışıyorlar.. ..
kimseyi ,yüzüstü bırakmayacak düzenlemeleri de yaptım..
 gelecek yıldan itibaren..pamuk ve buğday ekmeyeceğim..iki kişiyiz,biz her şartta geçiniriz..

niz--çiftçiliği  çok iyi bilmesem de.. yorulduğunuzu anlıyorum..tabi geçinirsiniz de,holding kan kaybetmez mi tuna bey..
tu-- sanmam.. irem iyi bir yönetici.. holdingin bütçesi de ayrı ve çok sağlam..
ben amacıma ulaştım.. artık sadece eğitimci olmak istiyorum..

bekir-- tamam,yine öğretmenliğini yap ama toprak boş durur mu..kiralarsın..
tu-- bakalım,onu zaman gösterecek..

elif-- irem,sizin portakal bahçesi duruyor değil mi..tadını hala unutamıyorum..
ir-- (gülümsedim ) duruyor elif hanım.. babamların portakalları güzeldir de..
birde bizim portakallardan göndereyim size..tadınca..taa dubaiden geldiler,almak için..

bekir-- güzell,taktik başarılı .. müşteri olabiliriz..
ir-- (güldüm )sağolun ,bekir bey.. öğretenim,iyi..  akit yok henüz ama satıldı dubaiye ..

hü-- ama  olmaz ki.. akit yoksa,nakitte yoktur.. holding yönetiyorsun.. tuna nasıl engel olmadı sana..

tu-- ben sattım,hüseyin bey.. arkadaşım  dubai şeyhi ,kefil olunca..sorun görmedim..
hü-- ooo,kefil güzelmiş..
güldük..
hanımlara kahve ikramı yapılırken.. tuna sigara verdi herkese.. yaktı,içiyoruz..

ir-- bekir bey,satmak istediğiniz iş merkezi için.. bir fiyat belirlediniz mi..
bekir-- evet..
ir-- o zaman daha detaylı konuşmak ve görmek için.. yarın uğrarım yanınıza..

bekir-- peki,buyur gel.. komisyonunu da konuşuruz..
ir-- olur.. kiracıların satıştan haberi var mı..
bekir-- yok..kimse bilmiyor.. niye..

ir-- gezeceğiz ya, sadun beyin ekibi.. köşkün dekorasyonunu yapıyor.. ona bakmaya gitmiş gibi, olalım diye dedim..
hü-- evini mi taşıyorsun..
ir-- hayır, büroyu.. apartmanda bazı sorunlar yaşayınca,
sadece kendimize ait olsun,istedik..cuma günü teslim edecekler..bir kaç gün içinde de,açılış yapacağım.. davetiye göndereceğim sizlere de..buyrun,beklerim..

niz-- çok iyi düşünmüşsün.. hayırlı kazançlar,elde edersin inşallah..geliriz kısmetse..
ir-- sağolun,inşallah..

hü-- sana ne getireyim..
ir-- hiç birşey..eşiniz ve kızınızla..gelin yeter .. hüseyin bey..

bekir-- beni şaşırtıyorsun, açılıştan bir sürpriz bekliyordum açıkcası.. kar getirecek bir şey bulacağını,düşünmüştüm..
ir-- (gülümseyerek ) düşündüm bekir bey.. bir kaç sürprizim var,sahiden..
 ama ticari kar elde etme amacıyla, yapmayacağım..gönlünüzden kopanlar, vakfa bağışlanacak..
 birde açık artırma yapma planım var..

bekir-- güzell, açık artırmada satman için.. bir otobüs veriyorum..
ir-- çok cömertsiniz ,onu da satarım.. ama ben asıl tek tek,tuğla satacağım..

sessizlik oldu,mana veremediler..
tu-- (gülerek ) müthişsin, tebrik ediyorum..
ir--sağol hayatım..

hü-- biz neyi kaçırdık..  gerekiyorsa,ben göndereyim tuğlayı sana.. amasatmak ne alaka.. biz bir tuğlayı alıp,ne yapacağız ki..
tu--hüseyin bey.. Mersin yolu üstünde..ilkokul,ev ..lojman ve sosyal tesis yaptırdık, iki yıl önce..
bu yaz da..orta okul ve lise yaptırmak arzusundayız.. irem onu düşündü,sanırım..

niz--bravo doğrusu.. hiç aklıma gelmezdi..
ir-- teşekkür ederim.. halka ve her bütçeye açık olup..alınan tuğlalar.. orada kullanılacak..
umut vakıfı,makbuz karşılığında alacak parayı..yardım edenlerin adının  yazılacağı,bir de pano olacak açılışta..hepsini davet edip..ağırlayacağım...tabi vakıf adına..
çok şükür,vakfın da bütçesi sağlam.. yaptırabilir ama binlerce genç yararlanıyor..
benim niyetim..eğitime katkım oldu, diyebilmeleri..o manevi huzuru duymalarını istiyorum..

ayla-- evet,haklısın.. fikir muhteşem..
elif-- okul için,bir tuğla da siz koyun.. sloganı da bu olsun..

ir-- olsun,elif hanım.. sağolun ayla hanım..
sacide-- laboratuar ve spor salonu benden.. tüm techizatıyla beraber..
ir-- memnuniyetle sacide hanım..

hü-- tuğla da benden olsun.. iş makinaları da emrindedir..
tu-- hüseyin bey sıkıntılısınız,yurt için de yaptınız zaten..
kendinizi mecbur hissetmeyin.. tuğla fabrikanız yoksa,yük olmak istemem..

hü-- (gülerek ) manevi huzur olarak düşünün.. amaç mühim..imkanı kullanmak lazım..  fabrika tanıdığın.. merak etme,yük olmaz..bak  kardeşlerim; mimar, mühendis..öğretmen.. bankacı,avukat,savcı..
hatta imamımız bile var.. bizi dengeliyor..hangisine ihtiyaç duyarsan,seç beğen çağır..

tu-- sağolun..  iremin de dediği gibi.. herşey tamam..
üç yıl önce projeler çizildi, onaylandı.. mimarlar hazır..abim de,yüksek inşaat mühendisi gönüllü oldu..
aslında lise için,çıkacağımız yüksek okul binasını kiralamaktan yanayım.. içindeki malzemelerin değerlenmesi ve orta okula,ilk okula yakınlığı açısından..yarın dilekçe vereceğim.. milli eğitime ,valiliğe..

niz--dilekçeyi bana verin,tuna bey.. elden onaylatırım.. beklemezsiniz..
 tu-- işte ona çok memnun olurum,doğrusu.. hazır bina çünkü..bir yemekhane yaparız.. yurtta yakın.. rahat eder gençler..

bekir--  tüm çocuklarımız okuması ,meslek sahibi olmaları şerefine diyorum..
şerefe diyip,içtiler..  


Hiç yorum yok: