Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

1099.bölüm..

hü-- hem okudum,hem de aklınıza gelecek her yerde çalıştım..
üç yıl boyunca Adanaya ve köye hiç gitmedim..evleneceğim diye para biriktiriyorum..
hem masraf olacaktı,hem de göremeyecektim..
mektubu  ayda bir, elif yazıyor..
ben ulaşmayacağı için,onu da yazamıyorum..
abim,son yıl..
 şubat tatilinden bir hafta önce geldi yanıma.. "dönme oğlum..burada kalıcı bir iş bul,çalış.. evlen,ben sana yardım ederim "dedi..iki aydır mektup da gelmemiş zaten..içime kurt düştü,
halimizi bilmeyen yok ama konuşulmazdı büyüklerle ..elifi soramıyorum..
konuyu açma çabamı da..geçiştirdi,söyletemedim.. o gitti.. 

bir haftayı zor geçirdim.. kıydım paraya,çabuk gidebilmek için otobüs bileti aldım.. Adanaya,oradan da köye gittim..sarhoş gibiyim,yol çok etkiledi..
kimseye görünmeden geceye kadar, kalacağım... değirmene doğru yürürken..davul zurna seslerini duyunca..
kim evleniyor ki diye merak ettim..
eliflerin evine yaklaşırken sesler ve kalabalık  fazlalaştı..ama elif olacağı hiç aklıma gelmiyor,kardeşlerinden birisidir diyorum..

ir-- ayy yüreğim daraldı ,valla..

hü-- yaa,elifi gelinlikle  atın üstünde gördüğümde birde benim halimi  düşün.. o şokla ,kalabalığı iterek koştum yanına..beni çekiştiriyorlar ama kimseyi taktığım yok..
 gönüllü mü gidiyorsun,zorla mı dediğimde..açtı yüzünü,takılan altınları çıkarıp yere attı.. " atla arkama"dedi..

tu--niz--bekir--ayla --sacide--ir-- elif-- hah hah hah..

ir-- bir dakika,elif hanım gerçekten evleniyormuşsunuz..hüseyin bey gelmese ,ne olacaktı peki..

elif-- asla öyle birşey ,gerçekleşemezdi.. arabayla gidebilecekken..
 ben atı niye istedim sanıyorsun.. kaçacaktım da.. hüseyine ulaşmam için, mutlaka bir yardım gerekiyordu..
ablam yalvarmalarıma dayanamayıp,tamam demişti..bohçamı hazırlamıştım..
 hüseyin gelince,daha iyi oldu..ama bohça onda kaldı..

hü--ortalık savaş yerine döndü ,bir anda..
 kurşunlara hedef olmadan,oradan sağ çıkmamız mucizeydi de,atla Adanaya gelmemiz tam maceraydı..
nikah memurunun karşısına geldiğimizde,her yanımız toz toprak ..
perişandık..evrağımız falan yok..
adam elifi görünce,"bir gün önce geldin demek..diğer damadı gözüm tutmamıştı zaten..delikanlı ver nüfus cüzdanını..başınıza iş açılmadan  hemen kıyayım nikahınızı,"dedi.. iki şahit buldu..
beş dakika sonra ..aldık evlilik cüzdanını,yine ata binerek.. babamın evine gittik..
şaşırdılar sevindiler.. ablam elife giyeceklerinden verdi..
yemek yerken,babam..
"sen okulu bitirinceye kadar, burada kalsın.. gelinim sefil olmasın"dedi..
içim isyan ediyor da, cevap veremedim.. babaya karşı gelinmez..
ablamın nişanlısı geldi,o sırada.. öğrenince tebrik etti falan..
ablam,ne ara fısıldadıysa artık..
 "rıza baba,izin verirsen yeni evlilerle hep beraber.. sinemaya gidebilir miyiz ..cüneyt arkının filmi gelmiş"diyince..  Babam peki dedi..eğleneceğiz güya.
anamın elini öpüp,helalleştim.. çıkış,o çıkış.. soluğu Ankarada aldık..

ayla-- babanız nasıl kızmıştır,kimbilir..

hü-- (içini çekerek ) ooo,çok kızmış.. neler neler duydum da,özet olarak"torunum olunca gelebilir,ancak o zaman affederim "demiş..iyi canım,doğunca torunuyla gideriz dedim.. .
zaman içinde okul bitti,askerliğimi yedeksubay olarak yaptım..
elif de benimle geldi tabi..
bankaya girdiğimde,
ilk atamam tesadüfen Adanaya olunca..çok sevindik..

on yıl kaldık,burada.. sağlık sorunumuz yok ama çocuğumuz da yok,olmuyor..
elif gidiyor da,ben  babam yokken uğrayıp.. anamı kardeşlerimi görüyorum..
hepsi okuyor,destekliyorum onları.. yiğenlerim var,kalabalıklaştık..
elifin annesi hariç,kardeşleriyle de iyiyiz..evlendiler.. geliyorlar-gidiyoruz..
yiğenler cennetindeyiz ama bizim yok..

akrabalarımız,arkadaşlarımız.. eş dost hep birarada, harika bir zaman dilimiydi bizim için..
işte iremle tanışmamız o dönemdi.. sonra teyze kızları ,zuhal ve hülya..doğdu.. aklımızı kaçırıyorduk, üçü için..
çok güzel,çok akıllı..ve bilmişlerdi..

tayinimiz Sıvasa çıktığında,vedalaşmak için.. hala oğluna gittik..
yaz gecesi damda otururken,zuhali.. ergünü,aliyi konuşturup,gülüyoruz..ahmetlerle,ariflerde gelince tam oldu..  irem,abisi..hülya ,ablası.. yedi çocuğun oynarken ki ,o doğal hallerine o kadar imrenerek bakmışız ki,elifle.. Sıvasta,içimizi ısıtan  tek sıcak konu onlardı..
ikinci yılın  kışı müthişti,donduk resmen..
elif zatürre olunca,tayin istedim.. olmazsa  istifa edeceğim,eşyayı topladık haber bekliyoruz..
İzmire müdür olarak atadılar...
 Sıvastan sonra cennet gibi geldi bize..ve gerçekten cennet oldu.. bir mucize gerçekleşti.. ilk kızımız doğdu..
elifin annesi ve benim babam dahil.. tüm akraba,eş dost geldiler sağolsunlar..
şaşkınız, evde bir bebek var diye delirirken..
bir yıl sonra ,ikinci kızımız da doğdu.. bizim halimizi düşünün artık..
ama onları büyütürken,çok  zorlandık..
her yıl tayinim çıkmaya başladı,çocuklarla ev taşımak perişanlık.. hasta oluyorlar..
gözümden sakındığım üç bayandan,ayrılmaktan başka çare yoktu..

 Ankara yurdun ortasında,ulaşım nispeten daha kolay olur düşüncesiyle..
kaloriferli bir ev ve bir araba  aldım..
onları oraya yerleştirdim.. elifin annesi geldi yanına..benim iki kardeşim de ,Ankarada okuyor.. çalışıyorlardı..
 yakınımızda bir evde onlara aldım..elifin,yiğenlerinin  ihtiyaçlarını temin ettiler..
 ben de,istisnasız- nerede görevli olursam olayım- her hafta geldim..
büyük kızımın,ilk okulu bitirdiği yıl altı ayda bir yer değiştiriyordum artık... canıma yetti..
emekliliğime dört yıl kalmasına rağmen..yazdım istifamı.. İstanbula,bankanın merkezine gittim..

çok ağır bir konuşmadan sonra,istifa dilekçesini verdim..
 genel müdür yırttı,Ankaranın genel müdürü oldum..akif ve ailesiyle orada tanıştık..

yanlarındaydım nihayet ama çocuklar büyümüş,neredeyse genç kız olmuşlar.. sorunlar farklılaşmış..
ben en güzel yıllarını kaçırdım,hayatım yollarda geçti..
karım herşeye tek başına göğüs gerdi ,ayrı kaldık diye hayıflanırken..
allah bir kız evlat daha verdi bize.. işte onu ben büyüttüm..içimde kalan herşeyi yaptım..
emekli olacağım zamanda..
ergünle,en küçük kardeşim okumak için.. Ankaraya geldiler..ortam kötüydü ,kiracıyı çıkarıp.. ikisini yerleştirdim eve.. ergün bir pırlanta, yok böyle bir delikanlı..ama kardeşimin ele alınır yanı yok.. tam kabadayı,keyf ehli... nerede olay var,içine giriyor.. tüm bar,pavyon karakolları ..öğrendim sayesinde.
çok uğraştırdı beni..
ergün bitirip,döndü.. bizim ki, hala diploma alacak..

sacide-- kardeşlerle,çocuklarla uğraşırken.. bir de baktınız, yaş kemale ermiş değil mi..
hü-- biraz öyle oldu.. bundan sonra da,kızları gözetirken..hayatımızı yaşamaya çalışıyoruz.. tabi,olabildiğince..
ir-- elif hanım,kızlarınızı görmek istiyorum.. lütfen,akşam  onları da getirin..

Hiç yorum yok: