Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

1086.bölüm..


biz çıkıp,oturduk.. balkon esiyor,derin derin içime çektim deniz kokusunu

tuğ-- (sigara verdi,yaktı ) denizi özlemiş gibisin..
ir-- özledim valla..
tuğ-- e girecek zamanı da yarat öyleyse..
ir-- bu ara öyle bir imkanım  yok,malesef..
büroyu taşıyıp,açılışı yapmam lazım.. tuna da,tamamen iyileşmiş olur..
haziranın 11-12 si yokuz.. kısmetse..

ela da,gelip oturdu.. biraz durgun ve canı sıkılmış gibiydi ama neyin var dediğimde,yok birşey dedi..

ela-- nereyi düşünüyorsun..
ir-- yer,net değil daha..  su ve şezlong olsun yeter..

tuğ-- bu gece,sizde kalın .. yarın gir denize...
tu-- sağol da,kalamayız.. öğlen bürüceğe davetliyiz.. akşam da,ergünün tatlısı yenilecekmiş..
ela-- sahi mi.. berna üzülecek desene..
tuğ--tu--ir-- ela-- hah hah hah..

ir-- annenler,kızlar iyiler mi
ela-- fena değiller miş.. annemler,çeşmedeler.. kızlar da,çalışıyorlar işte.. selamları vardı,size..
ir-- as..neşe ablaları da hiç görmüyorum..gerçi ben babamları bile görmüyorum ama..
tu-- suçlu da benmişim,gözüme baka baka.. damadın getirmiyor dedi..

tuğ--ela-- hah hah hah..

ela-- lütfü yokken,neşeyi çağırdım.. bize geldi,sabaha kadar konuşup.. dertleştik..  kız çalışmaya alışık,sanemle evde iyice bunalmış.. yazın bir yere git,dedim.. izni yokmuş kocasının..
o da bırakamazmış.. Adanada kavrulacaklar yani..

ir-- sezonluk kiraya verilecek.. villa var diyeyim,istersen.. yasinlerin ki olabilir ..

ela-- bilmem, bir ağzını ara..
yalnız ,lütfüye biraz gaz vermen gerekir..statün artar dersen,yemi yutar.. eli sıkıdır,yoksa.

ir-- merak etme sen.. neşe abla için,veririm..rahat etsin bari..

tu-- irem,yasin kabul etmedi belki ama yine de onların.. sorman lazım..boş olanı teklif etsene..

tuğ-- ela,bizim evi önersin mi.. ne dersin.. ben çalışacağım,deniz ayağımızın altında..
gidip havuza girecek zamanımız pek olmayacak..

ela-- mantıklı aslında ama artık hep kiralanır.. ben gidip bir daha kalmam..sen karar ver..

tuğ-- tamam,bizimle ilişkilendirmeden kirala irem.. adına bir hesap açtır,parayı oraya yatırsın..
gidebilirsek kalacak yer var nasılsa..

ir-- tabi ki.. istediğiniz yerde,kalabilirsiniz.. hesabı halamın adına açtırırım.. mülk onun..
yalnız menekşe ile orhan beye de.. danışalım.. malum,komşu olacaklar..
çok hoşlarına gidip.. hep oturalım da diyebilirler değil mi..

ela-- soralım ama pek rahatsız olmazlar herhalde..
çünkü onlar da daimi oturamayacaklar..
menekşe bir yıl daha burada,orhan abi yanılıp istifa et demiş ama pişman olmuş tabi..

tu-- konu hassas,onlar karar verecekler elbette ama orhan abinin yerinde
olsam bende öyle düşünürdüm.. tabi irem kabul etmezdi ,o da ayrı konu..

ir-- evet,kesinlikle kabul etmezdim.
sen de,okul projesine o niyetle başlamıştın ya..ikimizde kartları açık oynamıştık,sonu gelmedi ne yazık ki..

tu-- (gülümseyerek) geleceğin,bize sunacaklarını bilmiyoruz henüz.
orta okul ve lise yapılsın da.. gönüllü öğretmen olursun sen de..

tuğ-- proje hazır mı,ne zaman ..nereye yaptıracaksın..
tu-- hazır .. ilkokulun arkasındaki araziye yapılacak..
karne alınmasını bekliyorum.yaz tatilinde bitecek ortaokul.. lise için de,dilekçem onaylanırsa
çıktığımız okul binasını  kiralamayı düşünüyorum..içindekiler değerlenir,boşuna masraf olmaz..

ir-- çok iyi düşünmüşsün.. mısırın parasını oraya kullan.. ben dediğim yeri almam..çocuklar faydalansınlar,bari..

tu-- (gülerek )sağol da,ben ve vakıf karşılayacak bedeli..
sana karışmıyorum,sen al..vergi rekortmeni ol..sonra vakfı desteklersin..
ir-- tamam.yine marufa mı yaptıracaksın..
tu-- yok.. onura teklif ettim..birkaç arkadaşıyla inşaat firması kurmuşlar..

ir-- çok sevindim de,o zaman kim olduğunu öğrenir ama..
tu-- hımm,öğrenmiş.. bugün tören sonrası,bir baktım karşımda..beni bekliyormuş..
 inkar edemedim,tahmin edeceğin gibi bir konuşma geçti aramızda..
ir-- (bir sigara yaktım ) kıyamam,sizi görmek isterdim doğrusu..

tuğ-- biz de,anlamak isterdik doğrusu.. bilmece gibi konuşuyorsunuz..

tu-- (içini çekerek,bahsetti biraz..)çok rahatsız olsam da,neden öyle davrandığımı açıkladım.. teşekkür etti,beraber bürolarına gittik..arkadaşlarını tanıştırdı..hepsi aynı dönemde mezun olmuşlar....
hevesliler,hünerlerini göstermek için fırsat kolluyorlar..
ama çevreleri ve işleri yok ,oturuyorlar öyle..çay içerken, okulu söyledim..bir telaşlandılar,bir sevindiler görmeliydiniz..

tuğ-- imrendim sana.. yalnız tecrübesizler,okul inşaatı da kolay değil..altından kalkamazlar falan,senin başın yanar.. bir tanıştır beni..

ir-- abii,benim tanıdığım tuna.. eğer teklif ettiyse,
hepsini araştırmıştır.. onlar da,desteklenmiştir..
hatta,çaktırmadan  biraraya gelmelerinin sebebi bile olabilir..yanılıyor muyum kocacığım..

tu-- (gülümsedi )ne diyeyim,iyi tanıyorsun beni.. tuğrul,sana teklif edecektim..
 işin olunca,sesim çıkmadı..ama imrendin madem,denetleme ve kontrolü sen yap..

tuğ-- (gülerek ) tamam ,zevkle yaparım..
ir--(güldüm ) kısa günün karı,bunu da bedavaya getirdik çok şükür.. saf ne olacak..

ir--tu--tuğ--ela--hah hah hah..

ela-- bir dakika saf kim..
tuğ-- ben..
ela-- irem,konuş..leylekler,saf..bunlar ne demek oluyor..
ir--biz gitsek,diyorum..geç oldu..
ela-- iremmm..

tuğ--tu--hah hah hah..


ir-- elacığım,abim anlatır sana.. saf diyen ben değilim,ufuk.. leylek de,(abime baktım,gülerek ) bir kuş sadece..
tuğ-- ohh..
ela-- sana ne oldu..
tuğ-- hiiçç..
tu--ir-- hah hah hah..

halam balkon kapısına gelince,sustuk

Hiç yorum yok: