Translate

24 Mart 2012 Cumartesi

1068.bölüm..


elimi ,havluları yıkadım .. astım duş kabinin üstüne..
tuna yatıyordu odaya geldiğimde.. çantaları gömme dolaba koydum..

 sigaramı çakmağımı alıp..
salonun balkon kapısını açtım.. hava gelsin diye..

ışığı yakmadım ,dalgın dalgın .. ara sokaktan geçenlere ..bakarak sigaramı içiyorum..
karşıdaki dükkanlar daha açık..  bakkal, kuaför ve ayakkabıcı var..
köşede de çiçekçi varmış..
apartman da altı katlı,başımı kaldırdım bakıyorum..
mutfak balkonları gömme balkon , salon balkonları da köşede..
 pencereleri de büyükmüş diye düşünürken..
tam karşımdaki mutfak balkonuna said ve derya çıkınca.. kenara çekildim..
onlarında benim ışığımızda yanmıyor ama görmesinler şimdi..

kuytuda fısıldaşıyorlar,güldüm kendi kendime..
deryanın bir erkeğe güvenip,evlilik teklifine evet diyeceği
inanılmazken.. yüzük taktığı gün evine gidip..
 yemek yapacağı,misafir ağırlayacağını ben bile hayal edemezdim..
artık ne konuştularsa..içeri girdiler.. mutfak ışığı yandı..
ben de sigarayı söndürüp.. kapının panjurunu kapadım..

tunanın yanına gittim. uyuyor, elimle alnına dokundum.. ateş var da, fazla değil..
üstümü çıkarmadan uzandım yanına..

ağrımadık yerim yok.. gözlerim yanıyor.. aklım dolu..
ışıltılı avizeye bakıyorum öylesine.. tuna yan dönünce,kenara çekildim
o rahat etsin bana değmesin diye.. ince pikeyi örttüm usulca..

tu-- (mırıldanarak ) iremm,yanıma gel..
ir-- yanındayım aşkım.. görmüyorsun sadece..
tu-- ...........

geçtim diğer yana yattım.. gözleri kapalı.. sayıklıyor herhalde....

ir-- tunaa,iyi ol yaa..böyle yatmak yakışmıyor sana..
hiç görmedim ki hastalığını ,ne yapacağımı bilmiyorum.. tunaa,ses ver..

tu-- (araladı gözünü , kolunu koydu belime )uyuştum..
gözüm açılmıyor.. seni duyuyorum da, konuşamıyorum.. sesim çıkmıyor..
ir-- hastaneye gitsek ha.. korkuyorum tuna..
tu-- gerek yookk..
ir-- gece ya ateşlenirsen,kimse yok ..telefon yok.. ne yaparım ben..
tu-- birşey olmazz..
daldı yine..

usulca kalkıp.. banyodan ıslak havluları getirdim..
birisini alnına koyup.. diğeriyle boynunu ensesini serinlettim..
pijamanın üstünü çıkardıktan sonra..
havluları ..yıkayıp yıkayıp, vücuduna kompres yaptım..
irkilse de,yarım saat sonra nihayet sakinleşti nefesi..
derin uykuda şimdi..

nereden kalalım dedim.. sıkıntıyla kalkıp,aşağıya indim..
niyetim arabadan.. ziyayı arayıp ,doktor adı numarası alıp.. çağırmak..
arabaya oturdum,saat 11 olmuş.. burada mı onu bile bilmiyorum ama aradım evini..
çaldı çaldı ,açılmadı.. teyzemleri de arayamam..
 babam desen,şekeri var..
telaşlanır.. ne yapacağımı düşünürken.. dıt dıt dı dıtt diye korna sesi duyunca..
etrafıma bakındım..
yolun karşısında durmuş ziya.. yanında da birileri var..
eliyle ne yapıyorsun diye işaret edince.. inip. aynı şekilde gel dedim..
hareket etti,kavşaktan dönüp gelinceye kadar.. dua ettim ona..gelip,arabanın arkasına durdu..

indi..
zi-- ne oldu,burada ne işin var.. arabada görünce..merak ettim..
ir-- bende seni aramaya inmiştim..
zi-- evin burada değil.. nereden indin.. yolda mı arıyorsun beni..
niye hem..

ir-- off ziyaa.. dur ya.. aklım başımda değil.. tuna ateşlendi,sayıklıyor..
elim ayağıma dolaştı zaten.. hastaneye de götüremiyorum..
doktor çağırmak için,isim ve numara isteyecektim..

zi-- anladım anladım,sakin ol.. tuna nerede.. ne yaptın adama..
ir-- ne yapacağım ayol.. yatırdım,ateşini düşürdüm uyuyor şimdi..
zi-- iremmm.. nerede uyuyor..
ir-- hıı,pardon.. biliyorsun sanmıştım.. köşkte,görmeye getirdim güya..
yarın alacağım da..

zi--  hayırlı olsun..iyi olacak hastanın ayağına doktor gelirmiş ya..
arabadakilerin üçü uzman doktor..biri mümessil..  yemekten dönüyorduk bizde..
sabah inat kocana dinlenmesi gerektiğini anlatamadım..şimdi acısı çıkıyor..
hadi gir sen.. ben de çağırayım arkadaşları..

ir-- (gözlerim dolu dolu,baktım.. ) ziyaa sağol..
zi-- (gülümseyerek,kolumu tuttu.. )sende.. kendine gel.. hadii..

*****

içeri girdiler,ellerinde de çantaları var..
hoşgeldiniz diyerek tokalaştım..

ziya tanıtıyor işte..
zi-- ercüment abi.. göğüs hastalıkları uzmanı.. mahmut abi.. dermatolog,
adnan mümessil.. levent abi, sen köşkü gez ..biz de tunaya bakalım..

ir-- tamam.. tuna yukarıda ama hem levent beyi tanıtmadın..
hem de,niye gelmesin ki..
zi-- kocana hitap etmiyor da o yüzden.. kadın doğum uzmanıdır kendisi..

kahkahamız yankılandı boş köşkte..
ir-- kusurumuza bakmayın,yolunuzdan alıkoydum sizi..
oturacak yerimizde yok henüz.. taşındığımızda buyrun,tekrar ve iyi nedenlerle
görüşelim inşallah..

mahmut-- inşallah irem hanım.. görebilir miyiz, eşinizi..
ercümentle bir muayene edelim.. ziya zona dedi.

ir-- evet.. buyrun..sabah öğrendik bizde.. ilaçları da yanımda..

ben önde onlar arkada çıktık merdivenleri..
tuna yatıyor tabi.. girdik içeri.. ilaçlar başucunda..dağınık birşey yok.. havluları aldım hemen..
eğilip,elini tuttum..

ir-- tunaa.. tunaa..uyan hayatım..
zi--irem.. sen git ve sakinleş..
ir-- peki..  

********

diğer odadan, böreğin olduğu saklama kabını aldım..peçete ve çatal da koymuş aşkım..
börek kimlere nasip oluyor, hale bak..

salona götürüp yere yaydım,iki tanesini..üstüne koydum saklama kabını da..
konuşma ve gülme sesleri geliyor,odadan.. tuna da uyanmış..

çantamdan para alıp.. koşturarak indim merdivenleri.. anahtarı aldım kapının üstünden..
bahçeden geçip.. bakkala gittim.. o da kapatıyormuş tam..

kola,sigara,su.. gazoz.. buz gibi bira.. cips.. aldım yeterli sayıda..
verdim parasını.. karşıya taşınacağımızı,söyledim adama..
memnun oldu.. bir şeye ihtiyacınız olursa yardımcı oluruz dedi sağolsun..

kapatıyor ya,kenarda üst üste koyduğu sekiz -on tabureyi görünce..
ir-- bunları da satarmısın..
-- ne satması kızım.. gerekiyorsa al..
ir-- peki,yarın geri veririm..
-- olur..

******

yukarı taşıdım, iki partide..
tunanın yattığı yerden, kahkahalar duyuluyor..

ir--(seslendim,içeri bakmadan )  beyler.. salona buyrun..
tu-- iremm.. salonumuz mu var.. oturuyorlar ,nereye çağırıyorsun..

ir-- (baktım,kapıdan ..sünger yatakta tuna oturuyor..
uyku tulumunun üstünde de.. ona dönerek oturmuş, beş erkek.. )
taburelerimiz vardı,hayatım..neyse rahatsanız sorun yok..  keyfiniz bol olsun.. bir biranız eksik bence..
tu-- ya,ne iyi olurdu..

mahmut-- tedavi süresince.. alkolün "a" sı bile,size yasak tuna bey..iğne yaptığım için iyisiniz..eşinizin halini görseydiniz,keşke..
tu-- (bana baktı) çok mu kötüydüm..
ir-- evet.. ziyayı arıyordum arabadan..baktım karşımda..hızır gibi maşallah..

zi-- senin de vukuatın hiç bitmiyor ki.. aklımıza düşürdün birayı ,alacağın olsun..

ir-- istediğin bira olsun ziya..bulurum..kocamın yüzünün gülmesine ,paha biçilir mi..
adnan-- benim eşim de,bana böyle dese.. keşke..
zi-- hiç şansın yok..adnan..

adnan-- seni de göreceğiz..
levent-- sen,ziyayla zuhali görmedin herhalde.. imrenirdin..
tu-- katılıyorum..

ir-- adnan bey,sizi de eşinizi de tanımıyorum..
diyene değil, dedirtene bakacaksınız.. bilmem anlatabildim mi..

ercüment-- vay bee.. kıskandım sizi..

kahkahalar atılırken.. aldıklarımı ve bir çatalı getirdim..
ziyanın yanına bırakırken..

ir-- buyur ziya..açacağımız yok... çatalla aç..
zi-- (açtı kocaman poşeti ) aa..  bu ne böyle..
mahmut-- ne yapsın.. ancak yeter demiştir..

zi-- o da doğru ya..teşekkür ederiz..(açıp açıp veriyor )
ir-- rica ederim..

ercüment--( kola uzattı tunaya) su verecektim de,kıyamadım..
adnan-- (cips paketini açtı ) hanıma,köşkte bira içtim desem inanmaz ha..
zi-- inandırma limitin dolmuştur, oğlum..

tu-- irem,gelsene böyle otur.. (yanını işaret ediyor )
ir-- peki geliyorum..

salondaki böreği peçeteyi  getirdim.. kapağı açıp.. önlerine koydum..
ir-- buyrun.. kısmetiniz varmış..

konuşarak,
böreği yiyorlar hepsi.. oturdum tunanın yanına..

tu-- tabure dedin.. nasıl var..
ir-- karşı bakkalın.. satın alayım dedim,götür dedi..
sana da vereyim mi börek..
tu-- yok..
ir-- nasılsın.. (alnına dokundum,ateşi yok neyse )

tu-- iyiyim.. iğne gerekiyormuş demek..
ir-- korkuttun beni.. bir daha hiç hasta olma..lütfen..
tu-- peki.. kola içer misin..

ir-- ben alırım,sen uzanma.. ağrın vardı..
tu-- geçti geçti..
ir-- iğnenin adını alayım,bir de vurmayı öğrendim mi.. tamamdır..
tu-- kıyabilir misin ki..
ir-- seni çaresiz görmektense, kıyacağım artık..

 bize baktıklarını görünce..
ir-- ne oldu..
zi-- (gülerek ) mahmut abiyle,levent abi.. bekar..ercüment abiyle,adnan da evli..
niye baktıklarını  ,tahmin edersin nasılsa..

tu--ir-- hah hah hah..
ir-- allah gönlünüze göre versin beyler..
amin dediler..
tu-- darısı sana ziya,kaç gün kaldı..
zi-- 45 gün..

ir-- (gülerek,kolamı açtım ) 6.5 ay oldu ha,ziya..zaman ne çabuk geçiyor değil mi..
zi-- dalga geçme,intikamımı alırım bilirsin..

tu-- biliyoruz da..  rica ederim, ekim ayına kadar hiç birşey yapma..
üstümüzdeki baskı çok,ben zona oldum..ireme de birşey olacak diye, aklım çıkıyor..

zi-- o konuşuyor,ona birşey olmaz.. sen içine attığından oldun..
tu-- aman olmasın,ziya.. bir daha dayanamam..
ir-- (gülümsedim tunaya ) ben de seni ,o halde görmeye dayanamam..

ercüment-- allahım..bende dayanamıyorum..
adnan--ağzımdan aldın abi.. kalkın gidelim..

kahkahalar arasında kalktılar..
bizde yolcu ediyoruz.. indik onlarla aşağıya..

Hiç yorum yok: