Translate

23 Mart 2012 Cuma

1054.bölüm..

ir---  offf,sessiz gelmesene..
tu--- seslendim,duymadın..  ne yapıyorsun burada..lavoboya gidiyorum diyip,
gizli gizli sigara mı içtin yoksa..
ir-- (gülümsedim ) hıı..  masada içmeyim dedim.. ne zaman geldin..

tu-- yarım saat oldu..merak ettik (gözüme bakarak ) tuhafsın,neyin var..
hala evdeki konuyu düşünüyorsan..

ir-- ( elini tutup.. yürüttüm.. ) yok.. o değil.. ama şimdi sorma..
yarın anlatırım.. bir gecede bu kadar şok fazla..gelir.. belin nasıl..

tu-- iyii..
ir-- acıyor mu dedim..
tu-- ne acıyor mu.. haa,unuttum onu.. bir sıkıntım yok..

ir-- avucunun içi yanıyor... mikrobik birşey mi acaba..
tu--( kısık sesle ) yandığını ben söylemiştim zaten... philipler gidince,
tedavi edersin..

salona girdik..

ir-- yemek yedin mi..
tu--yok,canım istemedi.. meyve yedim.. içki de içmedim..

ir-- vayy.. bravo.. arabayı sen kullan öyleyse..
tu-- (kaşlarını çatıp ) nereye gideceğiz ki..
ir-- philipleri götürürken dedim..

tu--(gülümseyerek ) hıı sordum, gecelere akacaklar mış..öyle dediler..
ir--(güldüm ) helal olsun..
tu-- e bizde akalım istersen..
ir-- hiç havamda değilim..

masaya geldiğimizde ,karşılıklı oturduk....tuna benim sandalyemi itti falan..
 meyve tabakları duruyor daha.

ir-- kusura bakmayın.. uzun zamandır görüşmediğim arkadaşlarla karşılaşınca..
ayrılamadık.. bir türlü..
ph-- hıı.. bizde,bizi yalnız bıraktığını sanmıştık.. hanii,ikinci bahar dedin ya..

ir-- hemen de anlamışsın philip..
ben de,gençleri utandırmayım diye  bahane arıyorum..

eli--ph--tu-- ir-- hah hah hah...

ph-- (çatalıyla meyvesiyle uğraşıyor,içini de çekerek)biz bir karar verdik..

ir-- (yüzümü buruşturdum.. ) lütfen,can sıkıcı birşeyse.. üzüleceksek..söyleme philip.. rica ediyorum..
eli-- philip,kızımı niye endişelendiriyorsun.. yazık değil mi.. eşi de sana kötü bakıyor gibi..

ph-- (gülümseyerek ) bakar,bilirim..
ilk karşılaştığımızda,güya mırıldanarak dediğini de hatırlıyorum..

 tu--  hii,duydun mu.. rezil oldum desene..
ir-- ne dedi ki..
tu-- söyleme lütfen..
ir-- söyle lütfen.. sana yorgan siparişi de veririm..
ph--aa,rüşvet ha.. kaç tane..

ph--eli--tu--ir--  hah hah hah..
 
ph-- benim zararsız olduğumu söylemişti..
tu--uhhh..
ir-- berbat bir yalandı,philip..
tu-- yok yok..iyiydi..

eli--tu--ir--ph-- hah hah hah..

ph-- neyse  kararımızı söylüyordum..lizle yılbaşına kadar
işlerimizi yoluna koyup..  .. birbirimize daha fazla,zaman ayıracağız..

ir-- bu çok güzel de.. taşıma işine senin için girdim,biliyorsun..
fabrikayı devir edeceksen, çekilirim..

ph-- yoo,etmiyorum..hep orada olmayacağım da,bırakmayacağım da yani..
sen zor günümde destekledin,taahhütlerimi yerine getirdim..krizi aştım sayende..
ben memnunum da.. sana yük oluyorsam,çekilebilirsin.. anlaşmalarımı iptal edip
kota fazlasını iç piyasaya veririm.. yada bir başka yol bulurum..
karar senin.. düşün ve haber ver..

ir-- bana yük değilsin philip..bende memnunum,ikimizde kazanıyoruz..
nakliye hiç bilmediğimiz bir konu.. incelikleri çok..
 işin maddi yönünü karşılayıp,alıp-satıyor gibi görünsemde.. sorumlu ama sayende rahatım..
mesela yüklemeden,ulaşımdan vizeden vs. bihaberim..bunlar çok ciddi emek ve bilgi gerekiyor..
yani bunu benim yapmam mümkün değil..ekip,ekipman senin..taşımayla ,tüm detaylarla  sen ilgileniyorsun..
ben o yüzden girdim bu işe.. sen olmazsan..bu sorumluluk bana ağır geleceği için,çekilirim dedim..
 sana güvendiğim gibi,bir başkasına güvenemem anlıyor musun..

ph-- anladım,sağol.. o sorumluluk hep benim olacak,merak etme..

tu-- anlaştığınıza göre..hepimiz açısından,artık iş konuşmamayı teklif ediyorum..

eli-- bence de.. siz hem iş,hem idari işler.. hem de öğrencilerle uğraşıyorsunuz..hiç kolay değil doğrusu..

tu-- evet de,hepsiyle benim ilgilenmem gerekli..
çiftçilikten istifa edilmiyor,diğerini de irem istemiyor..
tabi o işin şakası,ben de arzu etmiyorum..dayanabildiğim yere kadar,sürdürmekten başka yol yok..

ir-- seçim var diyordun,kim başkan oldu..

tu-- Tarsustan,yaş sebze meyve üreticisi çok genç bir arkadaşı seçtik..
babası da geldi.. işi ona devir etmiş..
 bir an kendimi gördüm,sanki.. ben de  ilk amcamla gitmiştim..

ir-- halamın oy hakkı yok mu..

tu--var, üretici olarak halam görünüyor.. ama vekaleti bende..
  evde telefon ettim dedim ya,kime vereyim diye sordum..
 ben okurken de,o sorardı ..

ph--  burada ataerkil aile yapısı çok güçlü..
küçük,tecrübesiz vs. hiç önemli değil.. erkek ne derse o oluyor..
hele de ağaysa.. halana sorman çok ilginç geldi tuna..

tu-- (gülümseyerek ) doğru,bana ağa olmak ister misin diye
sorulmadığı gibi.. kadına da,fikri pek sorulmaz...yada uygulanmaz..
ama halamın yeri ayrıdır ben mutlaka sorarım da..   genel olarak.. ağa kıstaslarına bende dahilim..
 hamurumuzda var..
  

Hiç yorum yok: