Translate

23 Mart 2012 Cuma

1053.bölüm..

ir-- hıı.. aklım karışıktı.. sağolsun mrs.elizabeth biraz daha karıştırdı..
sizi böyle görünce, hem sevindim.. hem üzüldüm..
yanlış anlamalara açığım.. ben en iyisi, elimi yüzümü yıkayayım..
belki iyi gelir..
(kalktım )

peki dediler..
çantamı alıp yemek salonundan çıkarken..
"gülenle de,burada karşılaşmıştık..yolamamıştım..keşke şimdi çıksa karşıma "diye söylenerek..
koridorun sonundaki lavoboya gittim..

kendime çeki düzen verip çıktığımda..
koridorda yaşlıca bir bayan ,bana çok dikkatle bakarak.. yanımdan geçti..
kokoşluğu çağrışım yapıyor ama kim bilemedim..

arkamdan "irem hanım "diye seslenince döndüm..
ir-- evet,buyrun..  yabancı gelmediniz ama.. ben tanıyamadım pardon..

şah-- (yaklaştı yanıma ) bir kere görüştük zaten.. önemli değil..
ama ortak  tanıdıklar vasıtasıyla..ben eşinizi de, sizi de gayet iyi tanıyorum..
ir-- yaa,nereden..o tanıdıklar kimmiş.. merak ettim..

şah-- halit ve gülen..

ir-- (beynimde şimşek çaktı aniden.. karşımdaki kadın,
halit beyin karısı asık yüzlü..sevimsiz şahika hanım.. ) sizi hatırladım,şahika hanım..
nasıl tanıtıldığımızı tahmin ediyorum..tarafsız gözle bakamayabilirsiniz.. o kadın akrabanız sonuçta..
ama bize verdiği manevi zararın boyutları, inanın korkunç ..
sizin de,bizim de hayatımızı altüst etti..farklı koşullarda karşılaşabilseydik, keşke..

şah-- evet, koşullardan bizde hoşnut değiliz..
ben hastaneye yardım toplantısı için,buradayım..müsaitseniz,beş dakikanızı ayırmanızı rica ediyorum..

ir-- çok isterdim,şahika hanım..
eşimle,yabancı misafirlerimizi ağırlıyoruz.. beni bekliyorlar..
hangi hastane için geldiyseniz,bağışımı yarın yapayım.. olur mu..

şah-- (içini çekerek ) ruh ve sinir hastalıkları hastanesi..
ama bağış için çağırmadım,konu hakkında bilgilenmenizi arzu etmiştim..
çaresiz hasta yakınlarını görüp,konuşursanız.. bizi bir nebze olsun anlayacağınızi düşünmüştüm..

ir-- (gözlerimi kısarak ) anlamak ?
yani,o ruh hastası diye davadan vazgeçeceğim öyle mi..
şah-- (sessizce ,başını salladı.. )

ir-- şahika hanım,doğru söylediğinizi varsayıp..
allah ,tüm hastalara şifa versin diyorum...
yiğeniniz rahatsız olsa bile.. tecrit edilecek kadar tehlikeli.
planlarla,başkalarını ayartarak..beni hapse gönderecek komplo yapmayı biliyor..
biz balayındayken karşılaştığımızda ve sonrasında..
kocanı elde edeceğim,o benim olacak demeyi de marifet sayıyor..
hayal bile edemeyeceğiniz rezillikler..iftiralar onun için,gayet normalse..
ben daha neyi anlayacağım..davalarımdan vazgeçmem de,mümkün değil..
 bizim çektiğimiz sıkıntıyı, siz biliyor musunuz da..duygu sömürüsü yapıyorsunuz..
lütfen tavrımı size ve halit beye terbiyesizlik olarak algılamayın..
yiğeninize zerre kadar acımıyorum,sürünmesi ve hak ettiği en ağır cezayı  alması için, elimden geleni yapacağım.. sinirlendim, kusura bakmayın..iyi geceler..

dönüp iki adım atmıştım ki... konuştu,durmak zorunda kaldım..
şah-- bekleyin lütfen..

önüme geçip.. kolumdan hafifçe tuttu.. pencerenin yanına geldik.. sigara ikram etti.. mecbur oldum almaya kendisi de alıp yaktı..

şah-- benim yıllarca çocuğum olmadı.. tedaviler neticesinde allah bir evlat verdi bize..
gülen de..içine kapanık,kimseye sokulmayan genç bir kızdı..
bir   bana  yakındı..yardıma gelir,kalır..konuşurduk ..sonra İstanbula okumaya gitti...
çabalarıma rağmen yaptığı yanlışları takıntıları öğrendiğimde 19-20 yaşındaydı..

annesi cahil,baba hasta ve tam Adanalı.. anlamayacaklardı,onlara diyemedim..
eşim de,diğer kardeşleri de farklı değildi..
küçücük oğlumla..
  burada,İstanbulda.. yurtdışında..
 doktorlara götürdüm,kliniklerde yattı ..tedavi iyi geldi,topladı kendisini...
.
bana " toplumdan soyutlayıp,bir yere kapatırsak.. daha da ağırlaşabilir,durumu..
gözlem ve kontrol edeceksiniz..
 yeni bir travma geçirmez ve ilaçlarını aksatmazsa.. hayatını normal olarak sürdürür..
 yılda iki kez kontrol olacak" denildi..
 halitin benden şüphelenmesine yol açıp, tek kavga nedenimiz olsa da
huzurumu feda edip.. her ay,oğlumla birlikte İstanbula gittim..
onu halasına bırakıyordum.
.bizi  yurt dışına tatile gittik
 sandılar ama kliniklerdeydik..  yıllarca böyle devam ettim..
okulu bitirdi,babası öldü..çalışırken.. (içini çekip..) siz evlendiniz..
yıkıldı.. yine de..elimden geldiğince,kontrolü bırakmadım..
ta ki..  İstanbula gidinceye kadar..orada  tedaviyi tamamen bırakmış..
size yaşattıkları karşısında.. diyecek lafım ,özürüm,mazeretim yok..
öfkenize de birşey diyemem..haklısınız..piyango size vurdu..
duyunca,şok oldum.. yıllarca çırpındım ama herşey boşa gitti..

vicdanım rahatsızdı..
sırf o yüzden,kimliğimin gizli kalması koşuluyla..
ifade verip,tüm bildiğimi anlattım..
ve bundan -halit dahil-hiç kimsenin haberi yok..

hasta olduğunu yeni öğrendiler daha..ama malum açığa çıksın istemiyoruz..
avukatımız teklifimizi iletti, kabul etmezseniz mecburen o yola başvuracağız..
rapor alması kesinmiş, bundan sonra hep kontrol altında tutulacağını
bilmeniz belki öfkenizi giderir.. bilmiyorum..  
diyeceklerim bunlardı.. sizi alıkoydum,kusura bakmayın..  iyi geceler..

yürüyüp,lavoboya gitti.. ben de,olduğum yerde dondum kaldım..
asla aklıma gelmeyecek bir insanın tanıklığına inanamıyorum..
asık yüzlü sevimsiz şahika hanım,tunayı temize çıkartmış.. olacak şey mi..

tu-- (koluma dokununca,zıpladım )irem,.benim ne korkuyorsun..

Hiç yorum yok: