Translate

23 Mart 2012 Cuma

1052.bölüm..

oturduk, hareket ederken..
ir-- bülenti ara.. sor,yoksa hastaneye götüreceğim seni..

tu--  gecikiyoruz.. arasam git,göster diyecek..
yeterince moralimiz bozuldu.. hastaneye gidersek..tam olur..sabaha geçmezse,ararım ..
ir-- ayy,ben hediyelerini unuttum..
tu-- yarın verirsin..
hediye diyince,bekir ağa da köşkü ...

ir-- tunaa,sus.. bir imayı daha kaldıramam..
 köşk hediye olsa,ben kabul eder miydim..
o fiyatı,bekleyen çakallar alamasın diye söylemiştim..
 almana gönlüm var,hayrını görün.. fiyatı kendin belirle dedi..
ben de o rakamı söyleyip.. uygun mudur dedim..
hatta sen benden de pintiymişsin dedi de,ben de üstat sizsiniz.. ne haddime dedim..
güldü,kabul etti..
 derdin,kıskançlık mı bilmiyorum.. ama konuşursan,kalbini kıracağım..
az önce özür dileyen sensen.. niye hala devam ediyorsun..

tu-- iremm,bir sakin ol.. devam ettiğim birşey yok..
 dediğim her şeye ima gözüyle bakacaksan..nasıl konuşacağız ki..
cengiz bey aradı ben bürodayken..
cumaya satışı hazırla, fiyat  bu..
irem hanıma sattım,anahtarı da verdim demiş.. bekir ağa..
cengiz bey de .. pintiliği meşhur ya.. şaşırıp, hediye etseydiniz bari diyince..
seni kendince denediğini aç gözlü olmadığın ve hediye kabul etmeyeceğin için..
dediği fiyata razı oldum demiş.. söyleyeceğim buydu..

ir-- iyi.. kırılmaktansa,yanlış anlayan olmaya razıyım..
uzun birsüre sakin olamayacağım da aşikar..
konuşmana ve davranışına dikkat et.. lütfen.. bunu benim sana söyleyeceğim de hiç aklıma gelmezdi..

tu-- benim de duyacağım ve malesef hak vereceğim hiç aklıma gelmezdi..
bana ne oldu bilmiyorum..
 halam haklı da,... muska mı gerekiyor acaba..

ir-- hah hah hah.. (elimi alnına değdirdim )
ateşin var biraz,ondan saçmalıyorsun..
düşünmek bile abes..ama eski tuna olman için.. tek çare oysa...onu bile yaptırırım.. merak etme..

otele yaklaştım,biraz sonra..duracağım önünde ..  çantamı aldım kucağıma..

tu-- ne yapıyorsun..
ir-- para alacağım..
tu-- yola  bak sen..ben veririm.. yada şuradan gir,kendin park et.. asansörle çıkarız..

ir-- öyleyse,hazırla parayı.. resepsiyonda işim var..
tu--  ne,burada mı kalalım diyorsun..
ir-- artık demiyorum,iptal ettireceğim..

durdum.. inince,görevliye parasını verdi tuna..
içeri girdik..

tu-- sen iptal et,
(gülümsedi hafifçe ) iki odaya gerek yok bence de.. ayırttığımda kalırız..

ir-- bence,kalmaya  gerek yok.. ama düşününce.. iki oda iyi fikir gibi..
tu-- hayır hayır,kesinlikle değil.. (elimi okşadı,parmağıyla) ben senden ayrı kalmam.. ya sen ?
ir--  gitsene.. geciktin..
tu-- (kulağıma doğru yaklaştı.. mırıldanarak ) seni seviyorum..
ir--........... bende..

**********
 
bir saattir yemekteyiz..
 philip ve elizabethin sayesinde .. gerginliğim falan kalmadı..
gülüp konuşuyoruz..
onlar gerçek dost.. ya duydular ya halimden anladılar.. bilmiyorum..
 ustaca konudan konuya atlıyorlar..  iş ve özel de konuşmuyoruz..
anılar benimle ilgili..

elizabethin asiliklerimi ,üstelik taklidimi yaparak anlatması müthişti..
bayıldık philiple.. birinci sınıftayken de aynıymışım,şimdi de..

ph--( kaldırdı kadehini ) galip beye içiyorum..
ir-- (bende su bardağımı kaldırdım ) philipp,elizabete diyecektin herhalde..

gülerek içtiler..
ph-- galip olmasa.. sen ve lizi tanıyamazdım irem.. hayatımı renklendirdiniz..
ir-- centilmen,düşünceli philip.. pardon..  hangi renk oldum acaba..
ph-- rica ederim.. sen saf,duru.. asilsin.. içinde tüm renkler var..
beyazsın..

ir-- mahçup ediyorsun.. çok teşekkür ederim.. ama öğretmenimin ne renk olduğunu
sormayacağım.. belki özeldir..
ph-- hah hah hah.. çok akıllıca..

eli-- sağol,philip.. aynı duyguları paylaşıyoruz.. keşke yirmi yıl önce karşılaşsaydık..
ph-- (gülümsedi ) keşke ama sonbaharda el ele olmak da çok büyük bir ayrıcalık bence..

ir--  ..bahardasınız ama ilkbahar bu..
bahaneler olsa da, kader karşılaştırıyor insanları.. doğru yer ve zamansa eller birleşiyor.. hiç ayrılmamasını diliyorum..

eli-- ph-- sağol..
eli-- benim görevim sona erdi,dönüyorum diye  radyoya uğradık.. sağolsun,ağırladılar .. pastan bize de kısmet oldu..seninle ilgili övgüleri duymaktan da,gururlandım.. yaşadıkların ağır geldi..  onaylamasam da,anlıyorum..güzide hanımdan hiç beklemediğim jesti..kabul etmenle teselli oldum..
çalışıyorsun,başarılısın da.. daha iyi olacağına da eminim..çok gençsin,ani karar vermekte karakterinin özelliği..senden elli yıl fazla hayat tecrübem var..
eğer söyleyeceklerimi dinlersen,zararlı çıkmayacağına inanıyorum iremciğim..

ir-- sağolun,tabi ki dinlerim..
eli-- (gülümsedi )doğum ve ölüm arasında..
hayatımıza birçok insan yön veriyor.. kimisi az,kimisi çok.. hiçbirisi de
sonsuza kadar yanında değil,anne-baba.. eş,çocuklar ..zamanı gelen
ayrılıyor.. engellemek elinde değil..
giriş,gelişme ve sonuç.. aynı kompozisyon yazar gibi..
sen gelişme bölümünün ilk paragrafındasın, henüz..
 dilemiyorum ama hayatta herşey olabilir iyi yada kötü..
güçlü olma,potansiyelin de var..
sevdiklerinden kopmadan,hayatın o tarafını da ıskalamadan ..kendine yatırım yap..
hırslısın,yeteneklisin.. körelmene izin verme..hiç unutma ki..  maddi ve manevi ilişkilerinin öznesi sensin..
(içini çekerek ) demek istediğimi daha iyi anlayacağın günlerin, geç gelmesini diliyorum..
ama yaşadıkça ,bir şekilde geliyor..sadece kendi becerinle dimdik ayakta olduğunda,seninle -nerede olursam olayım- gurur duyacağım..

ir-- (göz yaşlarım ,zaten akmak için fırsat kolluyordu.. son cümle dağıttı beni.. ağlıyorum) hocamm,bu neydi şimdi....
eli-- (gülerek ,yanağımı sildi) hoca yok.. hoca yok..
 sonradan keşke dememen için..sana birazcık dokundum..
akılda kalması için..son,her zaman etkili olmalı ...hem sonbaharı,philiple en güzel şekilde geçirmeden.. gitmeye niyetim yok..

philiple bakışmalarını görünce.. içim burkuldu.. kader işte,yetmiş yaşında uyuşabildiğin kişiyi bulmak.. ironi resmen.. yine de,kendini bırakmıyor..en güzel şekilde geçireceğim diyebiliyor.. bravo valla..

ir-- (gülümsedim ) gitmeyin zaten,
ikinci baharı beraber yaşamak dururken .. ne işiniz var, değil mi.. philip..

ph-- evet, ben de.. gitme diyorum ama.. lize de saygı duyuyorum..
ir-- aa,nasıl yani..
ph--eli--  hah hah hah..

ph-- sen,yanlış anladın.. liz  Londrayla  Adana arasında seçim yapamıyor..

Hiç yorum yok: