Translate

23 Mart 2012 Cuma

1048.bölüm..

 toplantı odasına gidiyoruz..
koridorda yürürken..
 
yusuf-- nasılsınız..
ir-- daha iyiyim,sağolun.. siz..
yusuf-- olacağım,inşallah..

ir-- kötü birşey mi oldu..
yusuf-- (gülümsedi ) sayenizde telefonlarımız hiç susmuyor..
 ingilizce spikerlik için..başvuranlar arasından ,batu beyinseçtiklerini değerlendireceğiz de.. kendiniz karar verin..
ir-- off,tam zamanında gelmişim yani.. ben girmeyim..

yusuf-- aaa,lütfen buyrun.. pastayı bize getirdiniz herhalde..sinirlerimize iyi gelir belki..

kapıyı tıklattım.. batu bey açtı.. güzide hanım oturuyor masada ,önünde açık dosya var..
çiçekleri de gördüm..

batu--  hoşgeldiniz.. buyrun..
içeri girdik.. güzide hanımla tokalaştık..yanında ki koltuğu çekip..

gü-- buyrun,lütfen..  
ir-- işiniz varmış,rahatsız etmeyeyim..
gü-- oturun oturun.. daha başlamadık..çiçek için teşekkür ederim,çok zarifsiniz..
ir-- rica ederim..

pastayı bırakıp..oturdu o da karşımıza..
yusuf-- batu bey.. irem hanım bize pasta getirmiş.. bir de,çay isterseniz..

batu-- tamam.. (gülerek ) çiçekleri de o göndermiş..güzide hanıma,rengarenk lilyumlarıbize de sopaları uygun görmüş.. onlar da sizin..

ir-- aa,onlar sopa değil..batu bey.. şans bambusu..karta yazdım,okumadınız mı..
batu-- okudum da,pek inandırıcı gelmedi niyeyse..

yusuf--gü--ir-- hah hah hah..

*******
çay pasta,sohbet gayet güzeldi.. yarım saat kadar..havadan sudan konuştuk..

gü-- irem hanım,diğer odada... spikerlik için,
batu beyin ilk elemesinden geçen,on aday var.. kararınız nedir,önce onu duyalım diyorum..

ir-- (gülümseyerek ) kararım,kadrolu olmak.. öneriniz hala geçerliyse,
eğer sizi,sıkıntıya sokmayacaksam..  eylül ayına kadar izin istiyorum..

gü-- peki.. yalnız uyarmam lazım sizi..sınavda hiçbir ayrıcalığınız olmayacak..
diğer adaylarla eşit şartlarda.. üniversite hocalarından oluşan,bir komisyon tarafından ,değerlendirileceksiniz..
sizi geçecek bir başkası olabilir,hayal kırıklığı olmasın aramızda..kadro beklerken,açıkta kalmanız da mümkün..

ir-- ( güldüm ) kabul.. beni geçecek birisi çıkarsa,hak onun der çekilirim..yalnız bir konu var.. o komisyonu kim seçecek..
batu-- özgüvene bakar mısınız..

gü-- batu-- yusuf-- hah hah hah..

ir-- batu bey,bildiğim konuda her zaman özgüvenim vardır..ama ben başka bir şey söylemeye çalışıyordum.. eşim dekan.. yeni dönemde de.. üniversitede ingilizce bölümü dekanı olarak,göreve başlayacak.. asilliği onaylandı..
 batu-- vay vay vay..

gü-- yusuf--ir--hah hah hah..

ir-- dahası da var.. galip..... ,varol ......, orhan  bey  de
hoca olarak görevliler ve beni çook iyi bilirler.. komisyonda onlar olursa.. ve bana da şaibeli gözüyle bakılırsa.. kötü olur.. o yüzden söylemiştim.. okurken,ben çok çektim çünkü..
 bir daha aynı sıkıntıları yaşayamam.. o zaman sınavı falan unutabiliriz..

yusuf-- orhan bey ,bizim orhan bey mi..
ir-- evet.. buraya geliyor..

yusuf-- hiç merak etmeyin,irem hanım.. açık sözlülüğünüz için de sağolun..
eşinizin hocalığını bilmiyorum ama orhan beyden iltimasla not alınmaz kesinlikle..
kaldı ki,sınav yurt genelinde olup.. sonuçlar merkezden açıklanacak..
kimse size şaibeli bakamaz,hak ediyorsanız kadrolu olursunuz.. bu bölgeye iki kişi alınması handikap ama..

ir-- içimi ferahlattınız,sağolun.. diğeri kim olacak acaba..

yusuf--gü--batu-- hahh hah hah..

pasta,tabaklar bardaklar görevli tarafından kaldırıldı.. teşekkür ettiler,bana

gü-- eğer işiniz yoksa,sizde bizimle adayları dinleyin.. ne dersiniz..

ir-- sağolun da düzeninizi bozarım..
zaten onlar heyecanlıdır,etkilenmesinler.. ben kalkayım en iyisi..
yusuf-- lütfen oturun.. yarı yarıya eleme olacak,şimdi.. resmi değil yani..

ir-- peki..
gü-- batu bey.. çağırın ilk adayı..

*******
 her aday geldiğinde, kendinizi tanıtın dedi yusuf bey.. sorular soruldu..not aldılar üçü de..
 aynı metin okutuldu.. bizlerde dinledik..üniversite mezunu olmalarına rağmen.. hepsi de berbattı..
sekiz kişiden sonra

yusuf-- beş  dakika ara verelim, bunaldım..hava almam lazım..
ir-- size kolay gelsin..ben de kalkayım..merak etmişlerdir..

kalktılar onlarda..
gü-- bende çıkıyorum ,batu bey.. sekiz adayı da gönder..daha isimlerini söyleyemiyorlar..
batu-- peki,güzide hanım..

üçümüz koridorda ilerlerken.. batu bey de diğer odaya gitti..
saat altı olmuş,hiç fark etmemişim..
binadan dışarı çıktığımızda...  güzide hanımla tokalaşırken..

gü-- muhasebeye,idari işlere uğramadınız irem hanım..
ir-- acemilik işte.. gelmedim ,hak etmediğim maaşı da alamam..güzide hanım..

gü-- (gülümseyerek )onu bilemem ama kayıtlar için almalısınız..
ben personel müdürüne,izinli olduğunuza dair yazı göndermiştim..beni yanıltmadınız,bir imzanız lazım.. yürürlüğe girmesi için..

ir-- (güldüm ) şimdi,geç kaldım.. sonra gelsem olur mu..
gü-- peki.. görüşmek üzere..
ir-- sağolun.. iyi akşamlar..

yusuf beyle de tokalaştık..
arabama binip,ayrıldım oradan..
 çiçeği de göremedim,deli gibi ne yaptığını merak ediyorum..
aklım; akşam yayın olduğu,onları zor durumda bıraktığım düşünceleriyle
dolu olarak.. çarşının trafiğinde ilerliyorum..
yemek olmasaydı,bu gecelik gelirdim ..onlar bana jest yaptılar çünkü..

bulvara dönmeden kırmızı ışıkta beklerken.. yanımdaki araçtaki bey,
başıyla selam verdi..

Hiç yorum yok: