Translate

22 Mart 2012 Perşembe

1026.bölüm..


tu-- geldimm..
ir-- ( ikili koltuktaydı yanına gidip,oturdum.. ) hoşgeldin..

tu-- (çantasını açıp..içinden şeffaf bir dosya çıkardı ..
boynuma sokulup.. derin bir nefes alarak)çok hoşbuldum.. ellerini kurulasana..bu önemli.. okuldan,senin için getirdim..

ir-- (ellerimi sildim havluya,dosyayı alıp..içindeki kağıtları çıkardım.. çiçeğin
çiçeğin birincilik ve onur belgesi.. yazılıp,mühürlenmiş.. tuna tarafından..
karnesi diyebileceğimiz  not çizelgesi.. ve gittiği dershaneninödül çeki.. var.. gözlerim dolarak,inceledim hepsini..ikinci dönem tüm notları yüz.. ) çok sevindim tuna..bu birincilik için, o çok çalıştı..  sen ve
 diğer öğretmenler de ışığını görüp desteklediniz.. hepinize helal olsun.. gösterdiğin için sağol.. gurur duydum..

tu-- ( gülerek )bizde gurur duyduk,çiçekle.. ama biliyorsun ki,o senin sorularınla atılım yaptı..desteğini hissettiği için..hırslanıp çabaladı..ilk kıvılcım sana ait.. belgeleri sana ..
 birisine verdiğin emeğin.. boşa gitmediğinde duyulan manevi hazzı, tatman için.
. getirdim..bir çiçek yetişiyor ama beşeri olarak,çok eksikleri var..sen onun idolüsün..
yönlendirmeni kabul edecektir..çevre edinebilmesi için.. radyoya onu da götürüp..
 staj mahiyetinde ,bir adım atmasını sağlayabileceğini düşünmüştüm.. ..
 vakıf da,para ödülü verecek.. kendine güvenen bir genç kız olması için,abartmadangiyimiyle saçıyla..ilgilen..
ben alırım, yaparım.. diyerek ezme.. fikir ver o alsın,yapsın.. uygularken kendine yakışanı,tarzını bulur..
 bazı kuralları ders gibi değilde.. görerek öğrenmesine yardımcı ol..ve ona
okurken de part-time devam edebileceği..dilini geliştirecek bir iş bul.. tabi çaktırmadan.. öneri karşı taraftan gelsin..ama yanında çalıştırma ,senin gölgende kalır...bağımsız  ve burhandan uzak olsun..
para sorununu da çözerse.. gelecek yıl ayaklarının üstünde durur..annesi ve kardeşleri de... (sustu )
tamam mı..

ir-- ( belgeleri itinayla,dosyaya koyup ..çantaya yerleştirdim.. sonra kalkıp,tunanın dizlerine
oturdum.. sımsıkı sarıldım boynuna ..o da belimden tutuyor.. )
 tamam ağam.. elimden geleni yaparım..  burhan dedin,ne alaka..

tu--  çiçeğe bakışlarını gördüm... yetmez mi..
ir-- ( yüzüne bakarak,gülümsedim ) iyi analiz etmişsin. güya çaktırmadan sormuştu bana.. pekii, kocacığım... benim bakışlarımda ne görüyorsun..
tu-- bir panter ..ya sen..
ir-- ( yanaklarını tutup.. dudaklarına eğilirken ) ben aşk görüyorum..

*********
o geceyi anlatacak değilim.. yani mümkün olabilseydi bile,tam ifade edemezdim..
kalbimi titreten..  unutulmazlarımın arasına aldım ,seve seve..

******
 cumartesi
sabah gözlerimi mahmurlukla araladım..kolumu sinek mi ısırdı nedir.. kaşınıyor..
 başımı çevirip,yanımdaki yastıkta üst üste duran not kağıtlarını görünce..
gülümseyerek aldım..hepsini..sırasını karıştırmadan okuyorum..

" neredeymişim,sor bakalım kalbine"
"havuz, banyo vs. derse inanma"
"aşağı inmee.."
"pikenin altına baksana.. belki oradayımdır ..  kandırdımm "

ir-- hah hah hah..  tunaaaa..

"hadi gülmeyi bırak da.. bul artık.. günaydın demek istiyorum sana
not: garanti olsun,okları takip et ..okula gecikmemeliyimm.... "

ir-- hah hah hah...

karmakarışık olmuş saçlarımı toplayıp, yataktan...kalktım..
yere kağıttan kesilmiş  ok yerleştirmiş,deli bu ya.. uğraştığı şeye bak..şımarığım benim.. üçüncü ok çatıyı gösteriyor..merdivenden çıkarken burnuma nefis kokular gelmeye başladı..
çarşaftan yaptığım,tek omuzdan bağlamalı kıyafetim de ayaklarıma dolanıyor..
kaldırdım biraz..

ir-- becerikli erossss.. bahçede ne buldun da pişiriyorsun..

mutfaktan seslendi..
tu-- bahçede bir şey yoktuuu.. gölden balık tutsam, sabah yenmez..venüsümü aç bırakır mıyım, arabayla avlanmaya gittimm.. 
ir-- hah hah hah..

*****
 günaydın mahiyetinde..öpüp, sürprizi için teşekkür ettim..
odaya yer sofrası hazırlamış,dört dörtlük....

manzara süper,serin serin esiyor..
omleti nasıl yediğimi bilmiyorum.. ikinci çayları doldurduğumda..

ir-- av çok bereketli olmuş,sağolasın.. sen mi uyayamadın,bu seferde..
bunları nereden aldın,saat daha altı buçuk..eve gittin herhalde,kıyafetlerin de dünküler değil..

tu-- çok güzelll ve çokk derin uyumuşum..erkendi ama aklıma koyduğumu yapmak için..
sana not yazıp,çiftliğe gittim.. aşırı sessiz ve sakindi niyeyse.. giyindim,sana da aldım kıyafet..
kahvaltılıkları arabaya koyarken,nail geldi yanıma.. başını kaldırmadan..
"beyim ben size sormadan.. tüm işçileri ,ücretlerini verip..
dün geceden bu yana parti parti..  memleketlerine gönderdim..
hüseyin ne yapıyorsun,ürün tarlada mı kalacak dediyse de..karışma sorumluluk bana ait , dedim ve yaptım..
kovarsanız boynum kıldan incedir "dedi..

ir-- bak sen, nedeni neymiş..çavuşlara,rızkları kesileceği için.. nasıl kabul ettirmiş ki..

tu-- iyi yapmışsın da.. nedenini söyle dedim.. dün çavuşların, "mühendisi  gönderdik ,şimdi sıra hüseyinde,ayağını kaydırıp..buraya bizden birisini yerleştirirsek..
 sırtımız yere gelmez.."dediklerini duyunca.. hasan beye inanmadığı için pişman olmuş..

ir-- hüseyin aklandı yani..
tu-- evet.. akşamüstü hayır amaçlı yüklenen,sıra sıra kamyonetlerin  yanında sıkıntıyla dolaşıp.. ne yapabileceğini düşünürken..bir adam ,nailin eline koca bir deste para sıkıştırınca..ne yapıyorsun hemşerim demiş..
"aylardır,
 kazandırıyorum size.. mal sahibi de değilsin..
hepimiz yolumuzu buluyoruz işte ,bu seferlik idare et aslanım" denir mi naile..
sonrasını tahmin edersin..kabzımal biraz morarmış....çavuşlar da polise teslim edileceklerini anlayınca..
gidiyoruz demişler.. kısaca..

ir--hak edenler..kazdıkları kuyuya düşünce.. iyiliğin gücüne  yeniden inanıyorum..epeyce bir soyulmuşuz ama olsun.. zararın neresinden dönersen kardır..
tu-- öyle.. bundan sonra,satılmayan ürün kaydını sen tutacaksın dedim naile..dağıtımı da o yaptıracak..

ir-- hüseyinle konuşmadın mı..
tu-- asık yüzle geldi, işçileri gönderdiği için sinirlenmiş  naile..birşey de diyememiş..
ama konuşup, ayrılırken de.. minnettardı..Osmaniyeye  kendi köylüsünü götürüp,mısır ektirecek bugün..
naile de ,hasan bey gelirse okula uğrasın dedim..
 artık giyinsen de,gitsek nasıl olur.. yıl sonu için,özel toplanacağız.. hem cumartesi ,hem de venüs halini gördükçe..istifa etmek istiyorum..

ir-- sakın, sakın sakın ha..
tu-- yaklaşmayın yanına..

ir-- vayy.. kim yaklaşabilir miş ki..
tu-- sen tabi ki..

ir-- tunaa,istifa etme ama biraz gecik,lütfennn..
tu-- hah hah hah.. olmaz ,ya hep.. ya hiç...

ir-- offff ya off..

Hiç yorum yok: