Translate

22 Mart 2012 Perşembe

1025.bölüm..


hareket etti.. sessizce gidiyoruz.. çarşıdan çıkarken..

tu-- yemek yedin mi ..
ir-- cık.. öğlen çok yedim,canım istemiyor..

tu-- yüzünce acıkırsın.. evde birşey yok.. istiyorsan alayım..
ir-- sen yemediysen.. al..

tu-- (hızlandı ) benim canım da istemiyor..

epeyce yol gideceğimiz için..  gözlerimi kapattım,yanıyor..
beş dakika kadar sonra telefon çalınca.. tuna açtı..

tu-- buyrun....... sana da abi.. ............ yoktuk,yayın vardı ya..
............. ...........sen bilirsin de,eşyanı ne yapacaksın peki..
...................... burada da lazım olmayacak mı.. ............
hıı, İstanbuldan kopamıyorsun yani.. ................... iyi canım..
birşey demiyorum ............................ nasıllar.............
hah hah hah,onlar öyle olsun bari... ................ .........
abiii,halam gibi sorgulayıp..  beni delirtme..
 hadi o bilmiyor da,senin haberin var hiç sırası değil..
..............................................................................
.......................................................................
..................... ................ yorulmuş,uyudu.. söylerim..
sende selam söyle.. iyi geceler.... .....

kapattı,sigara yaktı.. kokusunu duyuyorum..
biraz sonra yine çalınca telefon.. "hayırdır inşallah  "diyerek açtı..

tu-- buyrun ............. size de,iyi geceler  nedim bey.. ...........
yok,rahatsız etmiyorsunuz.. dinliyorum.................................
......................................................................
.................................................. ...................
.................. .............................. ................
............................................................ anlatmadı,fırsat olmadı yani................................ ...................
..................... satıyorlarmış ve hüseyin fark etmiyor ha..olacak şey değil,neyse.. hesabını bana verir...........................hasan bey,niye bana söylememiş ki.. ................................ .....................................
yarın,hepsini memleketine  göndereyim de..anlasınlar,bakalım.........................................................................
böyle dolandırılmaktansa, insan gücünü ,azami verimle kullanırım.. çiftlikte kalmak da yok,artık.. yakın köylerden gelip-giderler...............................................................
....................................................................
........................................................................
.........................................................................
........................................................................
ne yaptıı........................................ ......................
............ hahhh hah hah.. .................. kabul ettirdin,demek.. gözün aydın..
sonu güzel olmuş.. hayırlı olsun......................................
......................bak,evlendim balayı tatili istiyorum falan demek yok..
önce davalardan ,alnımızın akıyla kurtulalım.. irem izin verir,nereye istiyorsanız.. gidersiniz... .............................................................................................
tamam nedim bey..... gülderen hanıma selam söyleyin............. as.
o da, çok sevinecek eminim.............................................
........ .............................................................
doğru mu,duydum........... niye bunu en baştan söylemiyorsunuz,nedim bey..
gelişme var mı diye soramadım bile.. müjde verebilirdiniz yani.. ......
hayır hayır,kabul etmiyorum..
.....................................................................
..............................................................................
söylemeyin diyorsunuz da,karlı çıkan siz olmuşsunuz..
irem affetmez haberiniz olsun..peki,sorumluluk size ait.. hoşçakalın..

kapattığında ,arabayı da durdurdu..

lehimize olan birşeyi nedim beyin isteği ile
 bana söylemeyecek olmasına feci içerledim..  .
gülderen hanım kabul etmiş işte.. daha ne  ki..

tu-- ( saçımı,yüzümü okşayıp.. ) iremm,irem uyan..
ir-- (doğruldum ) geldik mi..
tu-- hımm.. bir haber aldım,müjde mi isterim..
ir-- (kapıyı açtım ) iyi.. istediğin neyse alırım.. söyle haberi..

tu-- kimbilir kimin verdiği ifade etkili oldu,bilmiyorum.. ama o kadın tutuklanıp..cezaevine konulmuş.. işin ciddiyetini anladı herhalde..avukatı aracılığı ile planı benim yapmadığıma dair..ifadesini değiştirmesi karşılığında..davadan vazgeçmemizi önermişler..
kabul etmeyeceğim, nasılsa gerçek ortaya çıkacak..

ir---(ah canımmm,söyledi işte )
çokk sevindim tunam..çokk.. inşallah uzun süre çıkamaz oradan..
bir daha da kimseye iftira atmaz.. kimden duydun,bu haberi..

tu-- nedim beyden ama sana söylememi istemedi.. duyduğuma göre...hız denemesi yapıp.. adamın ödünü koparmışsın..gülderen hanımda yanındaymış üstelik..  ömründen ömür gitmiş..iyi ki ben görmedim..

ir-- (indik arabadan,bahçeye girince.. ayakkabılarımı çıkarıp..elime aldım)
yanii,beni cezalandırmak mı istiyor.. avukatım,böyle hayati bir konuyuşahsi duyguları için.. benden saklayabiliyor..halbuki,o tavrım sayesinde.. yanımızda sarılıp,gülderen seni seviyorum dedi..
 gülderen hanımın da,onu düşünüyorum demesine vesile oldum.. demese durmayacaktım zaten..
 ben ona iyilik yaptım..haberi yok..

tu-- var var.. inkar etmiyor.. gülderen hanım evet demiş..
ir-- ayy,sahi mi... yaktım seni nedim bey.. eğer sabah bu tutuklanma haberini söylemezse ,ceza nasıl verilir..görecek..

tu-- (kapıyı açtı) iyice anlamadan dinlemeden..birşey yapma.. sonra benim gibi..pişman olursun ama iş işten geçer..

içeri girdik..ayakkabılarımı koydum yerine.. blüzümü eteğimi çıkarıp, vestiyere astım..
klimanın serinliğinde iki dakika durup.. mutfağa geçtim..

dolaptan su alıp bardağa doldururken.. tuna da geldi.. meyveleri aldı yıkıyor..

ir-- sanırım nedim bey mutluluktan fazlaca konuşmuş..
hasan beyin haksızlığa uğradığını öğrenmişsin.. bize yapılandan, hiçbir farkı yok bence.. adamı yardımımızla bertaraf ettiler..ben çok öfkelendim,hüseyin de dahil olmak üzere..hepsinden kurtulmak ..ve tüm tarlaları nadasa bırakmak istiyorum..gelecek yıl,sadece  nakliyatla ilgilenip.. sen tatil olduğunda da..
üç ay buradan uzaklaşmak arzusundayım..çavuşlara yeterince para kazandırmışız.. biraz da kendimize bakalım..

(içtim suyumu ,tuna da meyveleri hazırladı..
iki bardak ve içki koydu tepsiye )

tu-- nerede bakalım..
ir-- ne..
tu-- kendimize bakalım dedin ya..gerçi ben sana bakıyorum ama..havuz mu ,çatı mı.. seç..
ir-- çatı olsun.. hiç halim yok..sabah yüzerim..

tu-- buyur,önden çık..
ir--yatta,yuvarlanırım diyordun..şimdi etkim kalmadı mı..

tu-- bunu duymamış olayım.. sen tafra çekecek halde değilim demiştin..
işte bu gece de,ben öyleyim.. nezaketen denilmişti.. unut,arkamdan gel..

tepsiyi aldı ve merdivenleri çıkmaya başladı..
tu-- hadiii,ne bakıyorsun..
ir-- senn.. ne zaman üstündekileri çıkardın..

tu-- (gülerek ) dur tahmin edeyim.. halama uğradın ve birşey yedin..bildim mi..

koştum merdivene.. gülerek..
ir-- bildin bildinn..
tu-- (çıkıyor hızla ) durrr.. takılacaksın..
ir-- kaçmaaaa..
tu-- imdaatt...

gülerek ikinci kattaki yatak odasına girdim.. tuna o hızla çatıya çıktı..
sesleniyor
tu-- yakalanmaya hazırımm..
ir-- ( atladım yatağa )ben değilimm.. hah hah hah..

***************
beş dakika sonra çıktım..
terasın serinliğinde.. yıldızlara bakarak.. yattım bir süre..
şezlongun arkasını kaldırıp.. oturduğum da..

tuna meyve yedirdi..
ben içmiyorum da ,o şişeyi bitirdi sayılır..

baktığımı görünce..
tu-- ne oldu,sen mi içecektin yoksa.. bardak getirdim..istiyorsan buyur..
ir-- aman kalsın.. hadi ben çok fenaydım,deşarj oldu.. içip saçmaladım..sen  etkilenip,dağıtmıyorsun da.. boşu boşuna bir şişe bitirilir mi..

tu--  benim fena olmadığımı ne biliyorsun.. dağıtırsam ,sen toplayamazsın beni.. onun için,kışkırtma..
ir---  ziya aradı mı seni..
tu-- yok, arayacakmıydı..

ir-- (anlattım kısaca ) revü için seni de çağıracağını söyledi..
tu--(güldü ) hıh..  görüştük ziyayla,hiç revü havasında değildi.. biz..  hemşireler,doktorlar arasında.. orjinal , hastane şovundaydık..

ir-- ne şovu ya.. haa,mrs.elizabeth için gittiğinde mi gördün..

tu-- daha önce karşılaştık.. baban okuldan dönerken arayıp..içime sinmedi.. gel künefe ye dedi..
büroya uğradıktan sonra.. gittim.. daha içeri girer girmez.. annen aradı..arif enişten fenalaşmış.. ambulans çağırdık,hastaneye götürüyoruz..çok kötü durumu,oraya gel.. demiş..
eli ayağı titredi adamın..ben götürdüm..sedyeye alınıyordu yetiştiğimizde..
görünce,ben ölmüş dedim..teyzenle annenin hallerini tahmin edersin..heryat figan koşturuyoruz koridorda..onu acile aldılar..baban birden, yere yığılıverdi..
koşup geldi birileri.. onu da sedyeye aldık mı.. şeker hastası diye,annen inletiyor ortalığı.. doktor geldi,tam müdahale edecek..karşı odadan ziya çıkıverdi..  halimizi görünce..
"buraya getirin.. o hocamın hastası "dedi..uyanık..aldılar içeri.. iki dakika sonra araladı kapıyı..
" teyzee,ayıktı..revü istiyor valla ben masumum "dediğinde..
annenin halini düşün artık..
saadet teyzen,çırpınıyor.. "ziyaa,arif acilde.. hocan ona da baksın..tek iyi olsun da,onu da götür "diyince..
ziya hocaya söyledi.. adam jet gibi ,acile geçti..
on dakika kadar sonra..  baban..tekerlekli sandalyede,kolunda serumla..geldi yanımıza..  ziya itiyor tabi.. neyse.. sevindik,sağol dedik..

ömür kadar uzun bir zaman sonra..hoca eniştenin yanından çıktığında.. gülüyordu..
hepimiz adamın ağzına bakıyoruz..
" içeri girdiğimde,müdahaleye cevap vermiyor dediler..bir şokta ben verdim..ama  
adam adam,nereye gidiyorsun.. orada sana huri vereceklerini mi sanıyorsun..aç gözünü.. ziya seni ,revüdeki  hurilere götürecek.. karın izin verdi demem daha etkili oldu.. sanıyorum..
 kefeni yırttı.. gözünüz aydın"diyince.. gülmeler ağlamalar,sarılmalar birbirine karıştı..
.hiç umulmayacak bir iyileşme gösterince.. bir saat sonra,normal odaya aldılar. kahkahalar atıyordu..
 baban da,kendine geldi.. biraz ferahladık..
sevim teyzen, osman enişten..ergün geldiğinde,
 ben de öğretmenini ziyaret ettim.. gerisini biliyorsun..sen iyi değilim diyordun ya.. ben hiç değildim hayatım..

ir--  söyleseydin.. yanında olurdum..
 niye tuna benimle böyle konuştu diye içim içimi yemezdi..kim kaldı refakatçi.. babam nasıldı.. görseydim ..
ertanı getirirdim hiç olmazsa..

tu-- zaten niyetim yoktu da.. kendi durumu için..söyleme,arama diye baban yemin ettirdi..
refakatçi almıyorlar.. ziya,ergün ben..herkesi sevim teyzene götürdük..orada kalacaklardı.. ertanla hayal de oradaymış..

ir-- philip ne oldu.. sevk için,konuşamadık bile..
tu-- biz konuştuk..haber vermen gecikince,soramamış.. pazartesiolsun,çok önemli değil dedi..  geçerken eve bıraktım onu da..
 
ir-- (içimi çekerek ) revü mucizeler yaratmış..gitmeleri şart oldu desene.
tu-- birde orada heyecandan fenalaşırlarmış..huri de burada diye enişten gidebilir.. olan ziyaya olur..
ir-- beraber gidersiniz,sen babamla..ziyada eniştemle ilgilenir..
tu-- ilgilenmek mi.. hah hah hah..
ir-- hoşuna gitti bakıyorum..
tu-- yaa ne demezsin.. kim nereye.. nasıl giderse gitsin.. hiç işim olmaz...
ir-- (döndüm ona doğru.. ) yapma bee.. karşınızda sülün gibi kızlar, dans edecekler..değişiklik olurdu..

tu-- ( o da bana dönüp.. oturdu )değişiklik isteyen gitsin ,öyleyse.. goncam,bana yetiyor..
ir-- ( gülümseyerek ,tuttum ellerini )denedim ağam,gönderecek değildim ki..

tu-- (güldü ) ben de öyle tahmin etmiştim zaten..
ir--- tunamm, hadi yatalım.. geç oldu..

kalktık,çatı katına  girerken..

ir-- burada mı,aşağıda mı yatalım..
tu-- aşağıda.. sana birşey göstereceğim..
ir-- hımm..neymiş..

merdivenleri indik..
tu-- sen yat.. arabadan çantamı alıp geleceğim..
ir-- iyi.. gecikirsen uyurum..

tu-- hiç sanmıyorum.. meraklısın ya..
ir-- hah hah hah.. numaracııı,merak ettireceksin güyaa..

tuna gülerek indi aşağı kata.. ben de duşa girdim..
saçımı ıslatmadan ferahlayıp,havluya sarıldığımda.. tuna seslendi..

tu-- geldimm..
ir-- ( ikili koltuktaydı yanına gidip,oturdum.. ) hoşgeldin..
tu-- (çantasını açıp..içinden şeffaf bir dosya çıkardı ..boynuma sokulup.. derin bir nefes alarak)çok hoşbuldum.. ellerini kurulasana..bu önemli.. okuldan,senin için getirdim..  

Hiç yorum yok: