Translate

22 Mart 2012 Perşembe

1016.bölüm..


ir-- enişemm,hoşgeldin canım..
os--hoşbuldum kızım.. nasılsın..

ir-- iyiyim şükür.. gel,biraz odamda soluklan.. bir kahve yapayım sana..
os-- yook,önce bakmam lazım.. madem acil bir durum söz konusu..ne gerekiyor,bileyim..
ir-- peki,canım.. ben yokken gelirsen,arkadaşlar sana yardımcı olacaklar..
burhan,vahide hanım.. derya ve songül.. osman eniştemle tanıştırayım sizi..

tokalaşıp,memnun olduk dediler..
os-- ben de memnun oldum.. işinizden alıkoymayayım sizi.irem nereden girmişler..
ir-- bilmiyoruz ki.. mutfak balkonundan,olduğunu tahmin ettik.. gel,göstereyim.. canım..
os-- (mutfağa girdik.. balkona kapıya pencereye baktı,inceledi.. )babanın haberi var mı..

ir-- yok.. söylemedim.. daha doğrusu ,başka şeylerle uğraşmaktan..aklımıza bile gelmedi..
os-- ben tüm pencerelere  kapılara.. sürgü ve akardionlu  demir şebeke yapmak istiyorum..
dış kapıya da.. lazım.. uygun mudur..

ir-- sen öyle diyorsan..uygundur..
os-- iyi , yaptırınca.. babanın kamyonetiyle getiririz..

ir-- ikinize de kıyamıyorum.. bitince söylersin..
ben yardım edecek adam gönderirim..
maliyeti belli olunca.. vahide hanımdan parasını alabilirsin..

os-- o sonraki konu.. şimdi ölçüleri alayım..

ir-- teyzem,zuhal nasıllar.. (limonata doldurdum bardağa.. )

os-- (ölçüp,yazıyor kağıda.. )iyiler ,saadete yardıma gideceklerdi bugün.. annen de gidecekmiş..
ir-- hiç birşeyden haberim yok.. kendimizle uğraşmaktan,etrafımı görmüyorum..
hayal abla, bu sefer mutlu olur inşallah..

os-- inşallah ama zor görünüyor.. saadet damadı içgüveyisi alacakmış..teyzen yanlış olur, yapma.. dediyse de.. dinletememiş..

ir-- o nereden çıkmış.. sanki evleri devasa.. nohut oda bakla sofa olsun,
kendilerinin olsun.. teyzem yine mi şaşırdı.. nedir.. damat kabul etmiş mi..

os-- şansı mı var.. gönülsüz de olsa.. ses çıkarmamış.. bize gelip,anlattı
hayal tamam dese.. ev kiralayacakmış.. ama o da mümkün görülmüyor..saadet herkesi sindirmiş..

ir-- bilmem mi.. arif eniştem de, bir sesini yükseltmiyor..
(bardağı uzattım) eniştem iç şunu.. otur iki dakika..

oturdu sandalyeye.. kurabiye de verdim..
os--altı aylık evliydik.. askere gittiğim de..yedeksubay olarak Erzurumda yapacağım... ev kiraladım,
teyzeni de kardeşi getirdi..

ir-- (gülümseyerek ) kardeşi ?

os-- söyletme beni.. saadetle arif de ,nişanlılar..
 tesadüfen arif de,benim birliğime er olarak.. geldi..
evci çıkarırdım, hafta sonları.. üç garip..beraber yemek yer,konuşurduk..arif melek gibidir..
 rahmetli kayınbabam ,saadetin huyunu bildiğinden..onu öyle kabul edeceği konusunda, söz verdirmiş.. yıllardır tanırım,saadete karşı geldiğini hiç görmedim..yani,öyle bir ihtimal dahi yok ..

ir-- yanlışlığı görüyorsun ama eşine  anlatamıyorsun..bu nasıl kabul edilir ki..
os-- bilemiyorum.. saadet bir beni,bir samiyi dinler..yarın beraber gideceğiz..
pek umudum yok ama.. deneyelim en azından..

ir-- sami abiler,dönmüşler mi.. Maraştan.. eşi nasılmış..
os-- bir aydır buradalar.. ama eşinin pek keyfi yok..abisinden sonra, toparlanamamış kadıncağız..

ir-- ölümlü dünya.. yaşarken kıymet bileceksin,biraz hoşgörülü olacaksın..değil mi eniştem.. mutlaka yanlışlıklar yapılmıştır..sana akıl vermek,haddim değil.. çok da severim ,sayarım bilirsin..
şu "kardeşi " büyüklük yapıp affetsen..teyzem ve dayım ne kadar mutlu olurlar düşünsene..  et tırnaktan ayrılmıyor..

os-- ( gülümseyerek... saçımı okşadı.. ) biz evlendiğimizde ikimizin de kardeşleri küçüktü.. hep birarada büyüdüler,sayılır..elimizden geldiğince.. hepsine ben baba oldum,teyzen de anne..
erola okurken,büro açarken ve evlenirken.. karşılık beklemeden özcanla ben,maddi manevi destek olduk..
ama ayakları üstünde durunca.. öyle bir saygısızlık yaptı kiii....allah işini gücünü rast getirsin.. ama affedemiyorum yavrum..keşke baban gibi..var da veremem kusura bakma deseydim.. hiç dargınlık
yaşayıp,üzülmezdik.. çocuklarım da, teyzen de.. başka yerlerde ,görüşüyorlar.. nasılsa..
beni görmesine ,samimi olmaya gerek yok.. anladın mı.. çok bilmiş..

ir-- ( elini tuttum ) ya enişte, ya..  babalar evladını affederr..

os-- sus bakayım.. senin yaptığına, yüz verince astarını istemek denir.. şımarma..

kalkıp,mutfaktan çıktı..
koridorda arkasından yetişip ,koluna girdim..

ir-- küsmedik değil mi..
os-- yok..
ir-- eniştee,elini öpeyim mii..
os-- ir-- hah hah hah..

*******

Hiç yorum yok: