Translate

22 Mart 2012 Perşembe

1015.bölüm..

ir-- burhan,abimle konuştum sana bir alet getirip.. kullanmasını gösterecek..
  büroda,böcek kontrolü yapacaksın her gün.. eğer dinlendiğimi anlarsam..
hiç arzu etmesem de,işsiz kalırsın..
 köpeklerinden birisini eğitip.. getirebilirsin bile..izin veririm..
hepinizden istediğim güvenliğimize dikkat etmeniz..
farkında olmadan,samimiyetle söylediğiniz  bir laf..aleyhimize kullanılabileceği gibi..
 önemsiz bulup..söylemediğiniz  bir olay da,başımıza iş açabilir...songülün tesadüfen
gördüğü kişilerin burada serbestçe dolaştığını düşündükçe ,tüylerim ürperiyor.. amaçları farklıymış da..
hırsızlıkla aynı adilikte..görüyorum..o görüntüler, tamamen yok olsaydı..
polisi ikna etmemiz, ne kadar zorlaşacaktı..

bütün kapılar ve pencereler için .. ergün abimin babası  gelip.. kontrol edecek... ben olmazsam,yardımcı olun..ne istiyorsa yapabilir,siz kesinlikle itiraz etmeyin..bizi engelleyecek bir durum olacağını görürseniz,beni arayın..

va-- ailece ustalar desenize.. ergün beye,şaşkınlıkla..seni seviyorum demişim.. öyle mahçup oldum ki..

ir-- olma vahide hanım..niyetini anlamış o..sen kardeşine seviyorum demez misin.. onu da öyle gör..
baba,oğul ve zuhalçok beceriklidir.. diğer abim,tornavida tutmasını bile bilmez..
ama o da farklı,yetenek.. eğer birgün kemal beyle yollarımız ayrılırsa.. mali müşavirimiz olarak
onu görmek isterim.. hepsine ,her konuda.. kayıtsız şartsız.. güvenebilirsiniz..

de-- kusura bakmayın ,irem hanım.. kendi halimi bile inanılmaz bulsam da..
böyle insanların olduğuna inanmakta, hala zorlanıyorum..
ir-- ama gerçek bu.. onlar bambaşka..

telefon çalınca.. vahide hanım açtı..
va-- baha...   veriyorum..
( uzattı ahizeyi.. ) tuna bey..

ir-- (aldım ) efendim..
tu-- kaçabilir miyim..
ir-- malesef,hayır..

tu-- sen kaç öyleyse,lütfenn..
ir-- olamazz..arabada mısın..

tu-- çiftlikteyim,sen müsait değilsin sanırım..
ir-- öyle.. burhan kahve yaptı,biz bayanlara.. konuşuyoruz..
tu-- ohhh,keyfiniz bol olsun..

ir-- senin de.. anar bey gelmiş,öğlen burada olacakmış..tırlar da yüklenecekmiş..
tu-- ziraat mühendisi,hasan bey aradı,.. tırları duydum..
ir-- neden seni arıyor ki.. hem niye okulda değilsin
..
tu--isyan çıkmış,işçileri dinlemeye geldim..
 hüseyin ,mühendise.. fıstık toplarken.. ayıklarken..işçilere eldiven taktıracaksın mutlaka.. elleri kesilir,yara olur..böcek sokarsa senden bilirim..nail de,herşeyden sorumlu.. ona göre demiş..
 mühendisimiz acele etmiş herhalde... ,biran önce toplansın..
 toprak sürülsün diye.. eldivenleri dağıtmamış.. çavuşlar uyarsa da..boşverin,birşey olmaz demiş..
nail de yemek ve barınma işiyle uğraştığından fark etmemiş..
 gece işçilerin ellerini görünce ,kızılca kıyamet kopmuş tabi..
 kısaca fıstık  , kavga gürültüyle.. toplanmış..toprak da sürülmüş,hazırlanmış mısır için.. ama o kadar..
hasan bey gitmeyin dese de.. dinlememiş nail..dün gece işçileri alıp,dönmüş..  onları kollamadığı için..işçiler de çalışmayız demişler..
birde hasan beyimiz..hüseyini,naili.. mısır ekilmesine mani oldukları .. iddiasıyla.. bana şikayet ediyor düşünebiliyor musun..
ben de gelip..sordum..işçilere  eldiveni görmedik bile dediler..artık mühendisimiz yok..
işine son verdim ,patroniçem.. bilgin olsun diye aradım..
vahide hanım,üçüncü şahıslar için gazete ilanı versin..ilişiğimiz kalmamıştır..
tazminatı da ödenecek,senden hiçbir talepte bulunamaz..

ir-- nasıl ödenecek...anladığım kadarıyla, o Osmaniye de..
 tu-- evet,aradım.. gel çiftliğe
 ..sözleşmeyi karşılıklı fesh edelim.. tazminatını al dedim.. peki, fıstıkları göndereyim de dedi.. yarın gelecek..

ir-- e mısır tohumu ne olacak.. satış anlaşmasını o yapacaktı..
işten çıkardın,elimizde mi kalacak..
daha önemlisi bir düşman daha mı kazandık.. olanlar yetmiyormuş gibi..

tu-- işçilerden birisi bile onu dava etse..sürünür..üstelik bilerek beni zarara uğrattı..
.referansını  onaylamazsam.. iş bulamaz.. tazminatı kendi vicdanımın rahatlığı için veriyorum..
hak ettiği için değil.. düşman olmak istiyorsa, olur.. birşey yapamam..
ama bulaşamaması için.. önlemimi alacağım tabi.. tohumları yarın hüseyin ektirecek..satamazsak ,dağıtırız.. hayatım..
ir--  ben onu satarım,hiç merak etme sen..  ürünü görelim de.. büyük ihtimalle anarla beraber Osmaniyeye gideceğim. haberin olsun.. burhana rica edeceğim..
abim gidiyor mu,kalıyor mu.. aradı mı seni..

tu-- sevinçle aradı.. iş yaptığı firmadan aramışlar,Mersin ihalesini aldık..
sorumlu baş mühendis olarak görevlendiriyoruz seni demişler..gidiyorlar da,bir hafta sonra.. döneceklermiş..

ir--çok sevindim..
(zil çalınca,monitöre baktım.. )burhan aç,eniştem geldi.. tuna görüşürüz..hoşçakal..
tu-- sende.. öptümmm..
ir-- anladım by..

kapatıp kalkarken.. vahide hanıma, hemen ilan konusunu söyledim..

eniştem, burhanın nezaretinde.. koridordan geçiyordu..
durdurdum..
ir-- enişemm,hoşgeldin canım..
os--hoşbuldum kızım.. nasılsın..  

Hiç yorum yok: