Translate

22 Mart 2012 Perşembe

1013.bölüm..


arabaların yanına geldiğimizde..

ya-- dün öğleden sonra.. ben çıkarken ,tuğrul abi geldi.. buraya..
sizi sordum.. sıkıntınızdan bahsetti.. akşam büroya uğradım,gelmedi dediler..
neler oluyor ertuna.. yardımcı olabileceğim birşeyse..
elimden geleni yaparım..

tu-- sağol yasin.. ama işler çok karışık bizim cephede.. iftira, komplo ne ararsan var..
dün,ifadelerle..sorgularla geçti.. beklemedeyiz şimdilik..

ya--hadi ya.. rüyaları boşuna görmemişler desene..

ir-- evet,senin huzursuzluğun da bundandı belki.. sevdiğin birisinin sıkıntısı ayan olur derler.. halam çok uyanık.. huylanmış..ağzımdan laf almaya çalıştı,güya gönülle konuşmuş..
herşeyi öğrendim,uzatma anlat dedi,bana..
ben de.. gönülle konuştuysan.. anlatacak birşey olmadığını anlamışsındır dedim.. çaktırma sakın..

ya-- tamam da.. iftiranın ,komplonun sebebi ne.. kime atılıyor.. atanı ,bir görsek diyorum..

ir--(  gülerek )keşke görebilsek ama  sorguda..
görünüşte bana olsa da.. asıl hedef tunaymış...
ben temize çıktım sayılır ama eski gönül meseleleri ,
bilinse de- komployu bertaraf etmeyi zorlaştırıyor.. tunam,güya beni ve eski sevgilisi güleni kullanıp..ikimizden de kurtulmayı planlamış..

ya-- (rengi attı ) kim dedin,kim.. gülen mi..
ir-- evett,sana ne oldu ya.. tanıyorum dersen.. bayılacağım..
ya-- soyadı,mesleği ne ertuna.. mağazası var mıydı..

tu-- (....... ) mefruşatçı halit abinin yiğeni..
asıl mesleği öğretmenlik ama beyaz eşya sektöründe çalışıyordu ,
 sonra da mağaza açmış..sen nereden biliyorsun.. esnaflıktan mı..

ya-- hayır,evleneceğim kız oydu..

tu--ir-- neee..

ir--oh valla,tek tek avlamış sizi..
tuna,sen ve daha kimbilir kaç sevgili.. mazisi karanlık kızın.. iyi ki vazgeçmişsin..
 nikahlansaydın olacakları düşünemiyorum bile..

ya-- nereden bileyim,irem.. tesadüfen bir kaç şey fark edince..
konduramadım bile..gözümle görünce de.. bitirdim.. çok direndi,taciz bile etti.. baktı ki..umut yok,evlenmişim..arkadaş kalalım dedi..

tu-- kalmadık de,yasin.. lütfen..

ya--onun istediği gibi..kalmadık canım..
 birkaç kere.. mağazayı aramış.. yoktum,görüşmedik..
(şaşkınlıkla, elini ağzına kapatıp )
 bir hafta önce servise binmek için..
sabah sizin büronun önünden geçiyordum ..karşılaştık..
tabi yaa..başıyla tabelayı işaret edip..ziyarete mi geldin diyince..
mana veremeyip.. hayır,ne alaka..geçiyordum sadece..sen o kişileri tanıyormusun ki dedim..
"tunayı gayet iyi tanırım.. karısından da sonsuza dek,kurtulacağım çok yakında..
bu holdingi yönetmeye de,tunaya da ben layığım.. samimi siniz,selamımı söyle..
seninle ilgilenmiyorum artık,hedefim belli.. mutluluklar dilerim sana" dedi..

tu--(gülerek ) emin misin, yasin.. tam olarak bunları mı söyledi..

ya-- evett,tabi ki.. hatta kaldırımda çiçek satan bir amca vardı.. bizi sevgili sandı,herhalde.. elinde bir demet sümbül,almam için..yakınımızda duruyordu ..o da duydu..
 ben çok şaşırdım ,ertunayla ne ilgisi var..
karısından kurtulmak ne demek..başkasından mı bahsediyor ki..diye düşünürken..
o anlamadığım bir sebeple ..acayip sinirlendi.. kovasını kaptığı gibi..
içindeki suyu, gülenin üstüne serpti.. güya yere dökecekmiş de..sıçramış..
elinde çamurlu bir bez.. özür dileyip,silerken.. çamuru bir güzel yaydı,üstüne..
gülen ,öfkeyle.. bir taksiye binip gitti..
ben aklımda sorularla,kalakaldım..
arkamı döndüm,amca yok.. kuş olup uçtu sanki..
sonra da size bahsetmeye zaman olmadı.. nikahlar falan telaşlıydınız..

ir-- yani,tunayı tek görüp  soramadın dimi..
 duysaydık..herşeye en başından engel olabilirdik,belki..
figenin duyması evliliğinde sorun yaratmazsa.. tunanın kurtuluşu ifadene bağlı,yasin ..

ya--  figenin haberi var ama olmasa da, fark etmezdi.... ifadeyi kime vereceğim..
tu-- sağol yasin,bana ne kadar büyük bir iyilik yaptığını bilemezsin..

ya-- rica ederim.. sizin yaptıklarınızın yanında.. ...
ir-- boşversene yasin ,bu bambaşka.. şu anda sen hayat kurtarıyorsun..
dayımın bürosunu biliyorsan oraya git.. bilmiyorsan..

ya-- biliyorum,ziya göstermişti..
ir-- iyi,ben ararım.. dayım ilgilenir,ifadeni verirsin..ama muhtemelen..işine gecikeceksin ..
ya-- önemli değil..
tu-- bir dakika ,şu çiçekçi amcayı  tarif etsene..

(bizim çiçekçi amcayı tarif etti resmen..)

ir-- yasin bir de..yurt dışından dönmüştün..
güleni nasıl ve ne zaman tanıdın.. ilişkiniz ne kadar sürdü..
yani senin tunayı tanıdığını biliyor muydu.. hedefim belli ve samimisiniz demiş ya.. onu anlamaya çaışıyorum..

ya-- Almanya da, beyaz eşya fuarında tanıştık..birkaç kere o geldi.. ben dönünce de.. burada görüştük..
toplam üç aylık bir ilişkimiz olmuştur ancak..
aileleri de tanıştıralım,anneni görmek istiyorum..artık evlenelim diyordu hep.. ben bazı nedenlerle.. biraz ağırdan aldım.. annemle senin yakınlaşmanı görünce..gülenin gelini olamayacağına inandım..  yine de
çiftliğe bizi çağırdığınızda,ziyaya medeni durumum değişebilir,dediğimi hatırlıyorum..
gülenle ilgili , tereddütlerim olmasına rağmen.. o gazla gidip yüzük aldım..
 (içini çekerek )ama sürprizi o yaptı.. ben de bitirdim..
gözümle gördüğüm halde.. kimse beni terk edemez diyen, insandan herşey beklerim..
ertunayı tanıdığımı.. ayrıldıktan sonra,öğrenmiş olmalı.. belki de takip etti..bilmiyorum..
neyse,hoşçakalın..

ir--tu-- güle güle..

o arabasına otururken..

ir-- tuna sen de taksiyle git ama kaçma sakın...hele otostopla asla..
kadın şöför.. şeker,gazoz da yasak..  işim var,hadi canım hadi..

tu--ya-- hah hah hah..  

Hiç yorum yok: