Translate

21 Mart 2012 Çarşamba

1004.bölüm..

odamdayız..
songül masamın tozunu alacak..

ben de amcanın getirdiği çiçekleri ,vazoya yerleştireceğim..
frekans bozucuyu kapadım mı,tam bilmiyorum..
 parmağımı bütona basıp,açtım mı ki diyorum..
tekrar basıp,ya şimdi açtıysam diyorum.. sinirim bozuldu,çektim elimi..

ir-- songül ,canım.. önce bir kahve yapsan bana..

( pencereyi kapatıp,klimayı açtım..kapıyı da ittim biraz.. )
so-- hemen yaparım,şeyy irem hanım.. biraz konuşabilir miyiz..

ir-- ( çiçeklerle uğraşıyorum )  konuşuruz tabi.. otursana..

so-- ( oturdu koltuğa )dün sabah anlatacaktım aslında.. ama olmadı..
sonra da siz gittiniz.. moraliniz bozuktu.. dinlenmişim dediniz..
ben çok pişmanım,keşke söyleseydim.. bağlantısı var mı,bilmiyorum da..
belki üzülmezdiniz..

ir-- (bir sigara yakıp yaslandım ) songüll,ne diyorsun sen..
 pişman olduğun,söyleyemediğin  nedir.. neden anlatmadın ki..

so-- dalga geçilmek istemedim aslında.. çünkü dediklerimi kanıtlayacak
kayıtlar her nasıl olduysa.. kayıt edilmemiş..
burhana nasıl çalışıyor bu kamera,
 nasıl kayıt yapıyor.. göstersene dedim..gösterdi..

ir-- kim geçecek,niye hem.. nasıl bir kayıttan bahsediyorsun..
baştan anlat şunu..

so--  cumartesi telaşınız vardı.. siz gittikten sonra ..
elektrik kesilince,tuna bey bizi erken gönderdi..
 ben de eve gitmeden,bulvarda biraz vitrinlere baktım..
vahide hanım ve kızıyla karşılaştık hatta.. elbise almışlar.. beraber dondurma yiyerek..
büronun önünden geçtik.. bir itfaiye aracı park halindeydi..
lambası, sireni açık olmayınca..dikkatimizi çekti.. .
 ne itfaiyeci, ne de duman gördük ama pek aldırmadan...bir başka iş için gelmişlerdir dedik,yürüdük..
saat altı buçuk gibi ben onlardan ayrılıp,bulvardan tekrar dönerken..
karşı kaldırımdan,gayri ihtiyari buraya baktım..
 ışıklar yanıyordu ve yemin ederim mutfakta iki itfaiyeci gördüm..
araçları yoktu..

ir-- nee,emin misin..
so-- eminim tabi..
ir-- ee ne yaptın..

so-- şaşırdım,etrafıma bakınırken.. tesadüfen bir polis aracı..
tatlıcının önünde durdu.. apartman girişini kontrol ederek,caddeyi nasıl geçtiğimi bilmiyorum inanın..

ir-- yaşa songül.. sonra..
so-- dondurma alacaklarmış.. bir solukta durumu anlattım..
beraber yukarı çıktık..
ayy hala tüylerim ürperiyor.. kapı aralıktı..
 polisler silahlarını çekip.. içeri daldılar..
 birkaç dakika sonra gelip ,kimse yok diyince.. şok oldum..
başka bir giriş yada çıkış yok bildiğim kadarıyla.. üst katların,merdiveni girişi ayrı..
inanmadım onlara..
bütün odalara,banyoya.. dolaplara,balkonlara.. masa altlarına bile baktım...
hiç kimse yoktu sahiden de..pencereler içeriden kapalıydı..
benim görmemle
polislerle yukarı çıkmamız arasında..ancak beş dakika geçmiştir..
buhar olup uçtular sanki..
polislerden birisi .. "hiç bir yer zorlanmamış..
çaycı kapıyı çekmeyi unuttu,bizi de bu meseleye alet etti..
uyanık üçkağıtçıı,başka bir niyetin mi var yoksa" bile dedi..
içimden.. "nasılsa kayıt yapılmıştır,pazartesi  bana hakaret ettiğiniz için..
sizden şikayetçi olurum" diye geçirdim...
o dalgınlıkla..ışıkları kapatmadan,kapıyı çekmişim ..
işte olan biten bu..

ir-- ben dinler ve inanırdım sana.. polis aracının plakasını biliyor musun..
so-- (gülümseyerek ) evet,adlarını.. sicil numaralarını bile aldım..
ir-- ( güldüm,uyanıklığına )
 e songül.. kayıt olmasa da,şahitin varmış işte.. bundan başkasına bahsettin mi..

so-- hayır..kayıt olmayınca,şahit falan aklıma gelmedi ki..
dün nedim bey ifadeniz gerekebilir,ne biliyorsanız anlatın dedi.. bunu da anlatmam gerekir mi ,sizce..

ir-- bence gerekir.. vahide hanım ,bu kapıyı ne zaman kilitledi..
so-- dün,siz gider gitmez.. ve hiç açmadı..
ir-- ( gülerek ) peki canım.. polislerin adını,sicilini yaz şuraya..ben bu olayı bildireyim..

so-- (yazdı ) ben de,kahveyi pişireyim..
ir-- olur..

***
o çıkar çıkmaz,kameranın fişini çekip..
kasayı açtım...içindekilere göz gezdirdim..aceleyle..  herşey yerli yerinde duruyor.. neyse ki..

 dayımı aradıktan sonra,nedim beyi aramak niyetindeydim..
beraberlermiş.. o da paralelden dinledi ... olayı anlattım..
memurların adlarını verip..
ir-- öneriniz nedir.. polis çağırayım mı,parmak izi bulamazlar ama..şikayetçi olurum hiç olmazsa..

erol-- davalar açıldı,ifade için çağıracaktım zaten..
 arama da,geldiğinde şahsen başvurursun.. polis memurlarını buluruz..
nedim beyle beraber.. gidip bakarlar,songül de anlatır..

ir-- tamam ,vahide hanım bankadan dönünce gelsem olur mu..
erol-- bir saat içinde ,burada olman lazım..  emniyete ,adliyeye gideriz..

ir-- peki.. dayıı uzun sürer mi..
öğleden sonra ,üniversiteye gitmem gerekiyor da..

erol-- gidersin,gidersin.. hadi görüşürüz..
ir-- hoşçakal..

kapatıp.. antreye çıktım..
songül de, elinde tepsiyle  geliyordu.. burhana da yapmış..

ir-- burada içerim songül..
so-- peki.. (bıraktı burhanın masasına )

ir-- burhan,bana hafta sonu  kayıtlarını gösterebilir misin..
bu-- tabi.. ama pek bir şey yok.. songüle gösterirken baktım da..
ir-- olsun..

masanın yanına tabure çekip oturdum..  
üçümüz de monitörden ,görüntülere bakıyoruz.. içerideki ve dışarıdaki kameranın kayıtlarından.. cumartesi gelip gidenleri gördük..
saat üçte elektrik kesilmiş.. songülün anlattığı olayların kaydı yok.. saat yedide kayıt tekrar başlamış.. ama görüntü sabit..
pazar günü de,bir hareket yok..

ir-- birde düne bakalım..
bu-- olur..

kayıtlar normal,bizim..vahide hanımla deryanın gelip-gidişlerine baktık..
 tunanın bile gelişi var ama nizamettin bey yok..
hiç gelmemiş sanki.. sonra tunayla beraber gidiyoruz..nedim bey,geliyor..vs..

bu-- (bana bakarak ) 
defterdar beyin geldiği ve gittiği kısım .. yok.. ama nasıl olur..
 
ir-- evet,ya gizlilik gerekçesi ile onların parmağı var..
 ya da başkasının..
soracağım şimdi.. bu da demek oluyor ki.. songül hayal görmemiş..
nasıl bilmiyorum ama büromuza dün de girilip,kayıtsilmişler.. güya kamera var.. han gibi girip,çıkıyorlar..
songül sen burhana anlat..haber verdim.. polis gelip inceleyecek,ifadeni de alacaklar..
nedim bey yanınızda olacak tabi.. ben de adliyeye gideceğim.. eline sağlık, kahve iyi geldi..

so-- afiyet olsun..
bu-- songül ne anlatacak bana..
ir-- (kalktım ayağa ) birileri bizimle oynuyor burhan..
ama sıra bize de gelecek.. beni acımasız yapacaklar,sonunda..

(çantamı aldım odamdan.. kapıyı kilitleyip.. burhana verdim.. )

ir--vahide hanımı bekleyemiyorum..anlatırsınız.. polis odama nedim bey
nezaretinde girsin.. sileni öğrenirsem, size haber veririm.. dikkatli olun..

derya geldi o sırada.. monitörden gördük.. kapıyı ben açtım..
de-- irem hanım ?
ir-- gel derya.. çıkıyordum bende..
de--.............. nereye gidiyorsunuz desem,densizlik mi yapmış olurum..

ir-- (gülümsedim ) ifade vereceğim.. songül deryayı da bilgilendir..
 Azerbaycandan ararlarsa,
fıstıklar bugün toplanıyor desin vahide hanım.. hadi hoşçakalın..

Hiç yorum yok: