Translate

25 Şubat 2012 Cumartesi

 564.bölüm..

dış kapı açılınca.. mutfak kapısını araladım hemen...
tuna elinde, kocaman bir poşetle içeri girdi..

tu--- merhaba..
ir---- merhaba canım.. zili çaldın mı..
tu--- kokuyu duyunca,çalmadım..

öptük birbirimizi..
poşeti koydu.. yere..
belimden.. tutup.. çekti kendisine..
tu--- kağıtları getirdim.. iyisin dimi.
ir--- hımm..iyiyim..kızartmayla şımartıyorum kendimi..

gülümseyerek.. okşadı yanağımı..
tu--- erken gelmeye çalışırım..
ir---  tuna,ben çalışmak istiyorum...

kaşlarını çatarak...
tu---yapma irem.. fikrimi biliyorsun..  hem nerede..çalışacaksın.. 

ir---- büroda..
tu--- hııııı..  ciddimisin sen..
ir--- evett..
tu--- neyse.. sonra konuşalım.. gecikiyorum.. kağıtlara değerini ver ve
kapıyı kilitle.. ben açarım..

ir---- olur.. güle güle..
öptü dudaklarımı...
sonra da.. gitti..

kilitledim kapıyı...

mutfağa girdim...
*************

son sınav kağıdını  okuduğumda.. gece yarısı olmuştu... 
dosyanın içine koydum.. poşetin üstüne..bıraktım  onu da... sınıfların, genel değerlendirmesi..
tek kelimeyle.. berbat..
çiçek için.. basit,soru cevaplar .. kelimeler ve Türkçe karşılıklarını yazdım..
gözlerim ağrıdı.. saatlerdir..baka baka...
kalktım masadan...

banyoda dişimi fırçalayıp... yüzümü yıkarken, kızartma koktuğumu
fark ettim..
ben nasıl yatayım ki.. kağıtlara not vereceğim diye, hiç anlamamışım..

duşa girdim.. hemen..

banyoyu temizleyip.. saçıma havluyu sararken.. tunanın sesini duydum..

tu--- iremmm...
ir--- banyodayıım..

geldi yanıma..
tu--- hayatım.. geciktim.. pardon..
ir--- hoşgeldin.. farkındayım..

öptüm.. yanağını..
ir--- hadi yatalım...

tuna üstünü çıkarırken... bende saçımı kuruttum...
dişini fırçalamak için.. banyoya geldiğinde...
ir--- sınav kağıtlarını okudum.. bitti..
tu--- nasıldı...
ir---- berbat..

yüzünü kurulayıp...
tu--- bunlar hazırlık sınıflarının dı.. iki ay sonra,toparlanırlar... çiçek kaç aldı..
ir--- 25 i zor verdim..
tu--- bir an önce.. destekle onu.. kendine güveni yok...
ir--- yarın için..kağıt hazırladım..onu ver de.. çalışsın..
tu--- tamam...

geceliğimi giyip.. yattım yatağa... vücudum gevşemişti ..zaten..
tunanın kollarının arasında.. hemen uyumuşum..

*********

sabahımız çok güzeldi ama... -ayrıntıya gerek yok -.. tuna neredeyse.. geç kalacaktı..

gülerek.. balkondan el salladım.. giderken..
içeri girip.. bir bardak çay içtim.. tembel tembel... gazete okudum..

ilanlara bakarken.. "ud ..keman..bağlama ,dersi ,verilir".. yazısını görünce..
numarayı aradım hemen.. konuştuğum bayandan, şartları ve yeri öğrendim..
 konservatuar öğretmeni ders veriyormuş ama önce benim yeteneğim olup olmadığını anlaması gerekiyormuş.. saat on için randevu verdi,açık adresi alıp kapadım..


mutfağımı temizledikten sonra, giyindim.. saçıma çember taktım... boynuma geliyor artık...
bir kahve yapıp.. sigaramla içerken... zuhali aradım...

zu--- efendim..
ir--- günaydın.. hırçın.. nasılsın..
zu--- (esneyerek)günaydın.. sakin.. saat kaç ya..

ir--- uyuyor muydun.. hayırdır,inşallah...
zu--- çok geç yattım da... aşağıda uyudum..

ir---- ziyada yok.. niye geç yattın..  aşağıda hemde..
zu--- (gülerek)sabah sabah.. enerji dolusun, bakıyorum.. şalı bitirdim de....
saçakları, çok oyaladı beni..

ir---- azimli zuhalim..işle ki, bir an önce evlen..
zu--- .şalsız olmaz ,dimi.... suzan hanım,bana oğlunu vermez sonra..
irem kız, yüzümü yıkayayım.. dur..
ir--- beş dakika veriyorum sana... sonra çıkmam lazım..

kapadım...
kalkıp.. makyajımı yaptım.. çantamı , kısa botumu aldım dolaptan...
telefonu elime alıyordum ki.. çaldı...
açtım..
zu--- irem..
ir---- eveet..

zu---- terk edilmişim,kız..  evde kimse yok.. notu yazan..gitmiş..
ir---- iyi ya.. sende bana ,gel ..
zu--- bilmem ki.. annem,neşe ablaya gitmiş.. hastaymış o..
babam.. akşama gelirim ..köye gidiyorum demiş..
ergünle ali de.. iş yerindelermiş.. ziya yok ya.. güvendeyim diye,bırakmışlar beni..

ir--- hah hah hah... ne oldu, o gece.. eniştem birşey dedi mi.. aldıklarımızı beğendiler mi..

zu--- beğendiler.. babam ne diyecek.. ergünle geldim..
suzan hanımlar da
gitmişlerdi.. artan parayı verip...yattım..

ir--- ziyanın arabasına bindin, giderken.. ben onu soruyorum..

zu--- binmeyecektim aslında.. ziya kapıyı açınca.. ergünde..hadi geç dedi.
 giderken.. de.. yeniden özür diledi.. beni,üzmek istememiş..
benimle.. özgürce gezmek istiyormuş.. beyefendi..

ir---- o da haklı, be zuhalim...

zu--- haklı ama..yapacak birşeyimiz yok.. durumu biliyor..
ergün gitmeden,yemeğe çağıracaklarmış.. bizi..
diyor ki,herkes onlardayken.. ikimiz dışarı çıkalım..
mantığa bak.. ben nasıl kabul edeyim.. olmaz diyincede.. bozuluyor..
ergün sokağa dönünce..
ziyada..geride durdurdu arabayı... "hadi,git.. bekletme abini,iyi geceler "dedi..

ir---- eee..
zu--- bende ,iyi geceler .. yolun açık olsun.. diyerek.. masumca,uzanıp..öptüm yanağını...
ir---- vaayyy... mest olmuştur...
zu--- hemde nasıl.. inanamadı.. öptüğüme..
ir--- hiii... ay kız kıyamam...
 allah kavuştursun.. gitti mi..

zu--- herhalde..   sen nereye gidiyorsun..

ir--- ayy daldım,seni dinleyeceğim diye..gecikeceğim neredeyse... ud dersi almak istiyorum da..
bulvarda bir yer varmış.. oraya gideceğim.. öğlen gel de.. konuşalım.. tuvalet aldın mı..

zu--- yok,  yüzükleri aldıktan sonra..baktım.. biraz..
ir--- ben buldum,sana  göre.. ona da bakarız... bekliyorum ha..
zu--- tamam.. gelirim.. 
ir---- görüşürüz...

kapayıp... aceleyle çıktım evden...
adres çok yakınmış.. beş dakikada.. gittim..
giriş katı,hemen...
kendimi tanıttım..
sekreter kız,beni süheyla hanımın yanına götürdü...
 ses geçirmez ,geniş bir sınıf  düşünün..

enstürmanlar... sandalyeler falan var... süheyla hanım.. oturmuş.. akort yapıyordu, kemana...
elli yaşlarında tayyörlü sarışın bir bayan.. neyse tanıştık.. oturdum..
kendini anlat bana dedi..

Hiç yorum yok: