Translate

29 Şubat 2012 Çarşamba

622.bölüm..

tokalaştık.. öpüştük.. teşekkür ettiler,bize...
 ben.. içeri koşup.. hazırladığım.. saklama kabını getirdim...

ir--- bu ergün abime... hasta etmişsiniz,kebabı yesin de iyileşsin bari..
zu--- irem.. sağol da.. biz eve gitmiyoruz, kokar bu...

ir--- nereye gidiyorsunuz...
zi--- nikahlanmaya...

kahkahalarla güldük ,yine...

zu--- ziya.. büyüklere veda edelim..
zi---tamam..

içeri girdiler, ikisi..

tu--- irem.. nereye gidiyorsunuz, denir mi..
er--- hee, sana ne...

tuğ---( gülerek.. )evleri de.. hazırmış.. gençlerin..
ir--- yaa.. aşkolsun...

ya--- bizim de,gitmemiz lazım...ziyayı.. takip edeyim ,istersen... nikah dairesine giderse engellerim..

 er-- tu-- tuğ-- ya-- ay-- gö-- ir-- hah hah hah...

ir--- birbirinize, ne çok benziyorsunuz... havasından mı.. suyundan mı.. bilmem..
ağzını açan, takip edelim diyor.. zuhali tanıyorum,neyse ki.. hem siz nereye gidiyorsunuz ki..

ya--- ben.. sizleri görmek için.. mağazayı kapatıp,geldim... annem de.. çok çabuk yoruluyor.. dinlensin.. sağolun,  yıllar sonra görüşmüş olduk..

tu--- senin,gitmen gerekiyorsa ..birşey demem yasin..
ben ,halamı getirirken.. anneni de, bırakırım..istersen ...
otursunlar bırak.. keyifleri yerinde,yorulursa dinlendiririz..

ya--- sorayım..ama.. sana zahmet olmasın...
tu--- ne zahmeti .......

yasin de girdi ,içeri... ayakta konuşuyoruz...

ir--- abilerim.. isterseniz sizde gezebilirsiniz... hatta,sende rehberlik edebilirsin tuna....
er--- ne dersiniz,hanımlar...
ay--- ben uyarım..
gö--- ayline Mersini ,çok anlattım.. gelmişken,gidelim..
tuğ--- sizde gelseydiniz ya..
tu--- olmaz abi.. ayıp olur.. ahmet abilere, halama... firuze hanım,evimize   yeni geldi üstelik..  başka zaman
beraber gezeriz,ne yapalım..

kapı açıldı,o sırada...
mantosunu giymiş halam..firuze hanımla, annemde..arkasındalar..

ir--- halaa.. nereye.. gidiyorsunuz..
firuze hanım.. geliyorduk şimdi.. anne ,size ne oldu yaa....
biz gitmiyorduk ki...

mua--- gidin kızım.. gidin...
ne---(boş sarma tenceresini ,almış o da ) elinize sağlık... biz,çay içmeye gidiyoruz...

babam,kucağında.. ertan ve mügeyle... çıktı...
ah--- siz, ender buluşuyorsunuz.. bize gidiyoruz.. yedik içtik.. sağolun...
sizde.. gezip,gelin ... vee..itiraz da etmeyin... çocukları da ,götürüyoruz...

eren abi.. halamın kolundan tuttu.. merdiveni indiriyor...
yasin de.. annesine yardım edecekti.. önünde, babam olunca... durdu..
tuna koştu hemen.. kadın inemedi de... koluna girdi..

firuze hanımın.. tunaya  bakışını da..
hiiççç
unutamayacağım..içimden birşeyler koptu... sanki...

fi--- sağol,oğlumm...
ay ay.. bayılacağım.. boğazım ,düğüm düğüm olduu...
tu--- rica ederim...

ağır ağır,yürüyorlar..arabalara.. doğru...

tuğrul abi.. ufuğun montunu kapatıyor...
 gönül, mügenin çantasını aldı,içeriden...
aylin de.. ufuğun giyeceklerini getirdi..

 bir ben.. çakıldım yerimde.. tunayla ,firuze hanımın arkasından bakıyorum...

zu--- pişştt.. irem.. ne oldu..

döndüm..
ir--- birşey olmadı.. hüzünlendim biraz...
zi--- niye..
ir--- (içimi çekip... )yaşlılar ya.. onlara bakıyordum... gitme be,işe.. bizimle Mersine gelin..

zi--- ben gelirim... sorun değil de... siz kardeşler olarak.. gitseniz daha iyi değil mi..

zu---bende.. neşe ablaya gidecektim,irem... annem orada ya..

ir--- sana,ben izin alırım...ziya,birlikte de gidebiliriz..
 önce .. büyükleri bir yolcu edeyim de.. bekleyin beni...

koştum.. arabanın yanına....
curcuna tam anlamıyla.. herkes vedalaşıyor.. annem ve babamla...

babamın ,arabasının arka koltuğuna...firuze hanımla,hala.. kucaklarında çocuklarla...oturmuşlar.. ufuk yok..
eğildim içeri...

ir--- güzel bayanlar... yine gelin,tamam mı... başımızın üstünde ,taşırız..

gülerek.. "geliriz"dediler... ikisini de, öptüm...

 kısık sesle..
ir---  tunayı ,ne zaman görmek isterseniz.. beni arayın.. yolunu bulur,getiririm..
bundan sonra.. hiç üzülme,anacığım.. gönlünü ferah tut.. tunaya söyle dersen.. söylerim..
istemezsen.. sırrın bendedir...

sesi titreyerek...
fi--- sağol, güzel gelinim... bu kadar gördüm ya.. allah razı olsun.. senden..
ertunayı da, yasini de.. kaybederim diye korkuyorum..

ir----( gülümsedim.. ) ne yaptım ki.. allah sizden .. razı olsun..
.doğurup,büyütmüşsünüz.. tunamı..

mua--- iremm.. tuna bakıyor..
ir--- (gülerek... ) anlayamadığı için.. deliriyor zaten.. hadi, görüşürüz.. kendinize iyi bakın...

fi-- sende kızım..
mua--- iremm.. gönülle, aylin.. senin eline ,su bile dökemezler...
ir--- hah hah hah... ay halaaa... abilerimle,iyi olsunlar da..

annem ön koltuğa oturdu,ufukla beraber..
onları da.. öptüm...

ir--- nerminim... sağol.. ellerine sağlık..
ne--- sende sağol,kuzum... ıslanma hadi.. hasta olma...
fi--- evlat büyüse de.. yine uyarıyorsunuz değil mi, nermin hanım... allah hepsini esirgesin...
ne--- amin... onlar hala çocuk bizim gözümüzde...

gülerek.. örttüm kapıları....
babamın yanına gidip.. onu da.. öptüm...
ir--- babamm.. eline sağlık..
ah--- afiyet olsun.. prensesim.. hadi.. ıslandınız iyice.. hoşçakalıınn...

bindi arabasına...
yasinle de tokalaştık...
korna çalarak... arka arkaya ,hareket ettiler.. el salladıktan sonra ...
eve doğru yürümeye başladık...


Hiç yorum yok: