Translate

28 Şubat 2012 Salı

616.bölüm..


kapıyı açıp.. dışarı çıkınca, ben fırladım...
çakıllı yolda, fatmanın evine doğru, gülerek koşuyorum..
tuna da gülümseyerek ...ağır ağır geliyor...

nefes nefese,kapıyı tıklattım... fatma açtı...
ir--- günaydın fatma..
fa--- günaydın.. ne oldu..hanımım..
ir--- yok birşey ... öğlen kebap yapacağız..

tuna geldi arkamdan...
tu--- günaydın..
fa--- sizede... buyrun.. kapıda kaldınız...
tu--- sağol fatma.. gideceğiz... hüseyin nerede..
fa--- süt getirecekti..

tu--- öğlene en az.. on kişi olacağız.. hüseyine, el kıyması istediğimi söyle ..
çiğköfteliği de hazırlatsın..
sende ne yapacaksan.. burada yap.. saat 11 gibi.. eve götürürsün.. istediğin, eksik birşeyimiz var mı..

fa--- yok da.. ne severler onu,bilmiyorum..
ir--- Adana yemeği özlemişlerdir,fatma..tahinli lahana sarması.. olabilir mesela..
fa--- içli köfte hazırladıydım...
ir--- tamam.. o daha iyi olur..

tu--- yağmur yağıyor... ateşi kapının orada yaksın.. hüseyin.
köpekleri de.. bırakmasın... biz tam öğlen gibi geliriz.. ahmet abi yapacakmış de, o anlar..

fa--- tamam.. beyim..
ir--- hoşçakal.. kolay gelsin...
fa--- size de...

kapıyı kapatınca.. koşacaktım yine.. kolumda.. elini hissedince..

gülerek.. mırıldandım..
ir--- imdat ,imdat...
tu--- hah hah hah...

kolkola yürüyoruz... eve doğru...

tu--- kaçmak çözüm mü..güvercinim, nasılsa yakalanıyorsun..
ir--- tunaa, istemesem yakalanmazdım.. damarıma basma.. sen yuttuğun lafları , unutma asıl.. ıslanıyoruz,yine laf işiteceğiz ...

tu---  iremim, geç bunları da..  konuş ..

ir---  konuşacak ,birşeyim yok tuna...
firuze hanımın ve yasinin de.. gelmesini..birarada ..olmayı  arzu ettim.. hepsi bu..
istemezsen de.. çağırmam..
kendimi ,o kadına karşı yakın hissettim.. birbirimizi sevdik.. suç mu..

tu--- değil de.. bu ani değişikliğin.. sarılmanın.. bayılmanın sebebini.. merak etmem ,suç mu peki..
ir--- sevdim.. başka açıklaması yok.. 30 yıllık,tulumunu saklamış kadın.. duygulandım ne var..

tu--- gizlediğin birşey var.. beni rahatsız ediyor.. bilmek istiyorum...

evin önüne gelince durdum..

ir--- sana birşey diyeyim mi.. tuna..
tu--- eveet ,söylemen için uğraşıyorum burada..
ir--- (gülerek ) ama boşuna uğraşıyorsun... tunam.. ağzımdan laf alamayacaksın.. bilmeyi istediğin şeyi söylemeye yetkili değilim ,çünkü..

el hareketini de, yaptım bu arada...

tu--- hah hah hah... sen, çok oluyorsun ama...
ir--- bu sefer ki,boşa gitmeyecek.. inan bana...

tu--- eh irem.. bende sana bunu ödetmezsem..
ir--- hah hah hah...

**********

abim ve ufuğu da alarak... evden ayrıldık..
eren abimler de.. uyanmışlardı...günaydın dedik..
 o halamı getirecek..


önce büroya gittik..
tuna ,nedim beyi aradı.. ufuğum koşturuyor.. oradan oraya..
abime ,büroyu dolaştırdım bende...

birer kahve sigara içtik.. odamda...
dayımı da aradı.. .. bekliyorum demiş..
 konuştuktan sonra gelecekler... birlikte döneceğiz..

ir--- tuna, yasini sen mi ararsın.. ben mi arayayım...
tu--- sen ara.. geç olur,ben geldiğimde..

tuğ--- yasini ,çok merak ettim.. ya... ne oluyor.. böyle...

tu--- bende anlamış değilim.. abi.. bu kez irem de,ser veriyor.. sır vermiyor...
annesi beni görmek isteyince..yasin de not bırakmış..hastalanmış,hastanede kalmış falan..
beraber,dün tepebağdaki evlerine ziyaretine gittik... ikinci görüşleriydi birbirlerini..
 on dakika yalnız kaldılar... ne olduysa artık..irem bayılmış...
benim bebeklik,tulumumu hediye etmiş te.. ona ,heyecan yapmış güya..
ayıktıktan sonra da.. sarılıp durdular.. ana kız gibi..
olan biten bu işte..
yasinle,biz anlamadık.... sen birşey anladın mı...

tuğ--- yok.. garipmiş gerçekten... irem,neler çeviriyorsun..
ir--- aaa, ne çevireceğim ayol... abi dedik, bağrımıza bastık...hani,benim yanımdaydın sen..
 sevdim kadını.. ne var bunda..

tuğ--- iyi de..
ir--- hadi hadi,gecikiyorsunuz... hayırlı haberlerle gelin,inşallah...

tuğ--- inşallah.. kovulduk tuna...
ir--- dua et.. tabanca yok,bu sefer..

tu--- ir--- tuğ-- hah hah hah...


saat ona yirmi vardı.. ikisi gittiler..
ben de..yasini arayıp.. annesiyle beraber,çiftliğe davet ettim..abimler geldiler ,hep beraber olalım istedik diyince..   memnun oldu.. iki saatliğine,gelecekler..

Hiç yorum yok: