Translate

27 Şubat 2012 Pazartesi

609.bölüm..


çerçeveyi yerine koyarken.. aklımdan ,neler geçiyor neler... 
 
ben amcası sanmıştım.. 
tunanın babasının resmi ,niye onda olsun  ki.. 
 
resmini saklayıp,hatırlayınca yanakları kızaracak ne ilişkileri olabilir.. 
 
 jetonum köşeli ama trink diye düştü bu sefer...
 bingooo.. yasinle, tuna kardeşşş...
 
amca oğlu  sanmıştım ama hiç düşünmemiştim bunu...
 kayın validem o...
 
 oğlunun, çocuğu olacağını rüyasında görüyor.. evladını,ölmeden görmek istedim diyor... 
 
sakladığı eşyasını veriyor...hatıra diyerek..
 ilk gelin olduğumda ..halanın evinde duyduğum sesi hatırladım birden.. ... ayy dua eden ,oymuşşş.. 
 
allahım bu nasıl bir ızdıraptır...
ikizler mi yani.. yaşıtız dedi ,tuna da... "giydirmek nasip olmadı,ertunaya dikmiştim bunu "," yasinden ayırmam hiç,onu da çok severim" lafları  kulaklarımda uğulduyor.. 
 
 midem bir garip.. bulantım var.. birden başım döndüüü.. 
elimle konsola tutunmaya çalıştım ama nafile..  kendimden geçmişim..
 
*******
 
tunanın ,firuze hanımın.. yasinin sesi,o kadar derinlerden geliyor ki.. 
 
yanaklarımda ,bir serinlik hissediyorum... birisi öpüyor beni.. 
hiii, tuna mı.. yoksa... 
 
kulağıma fısıldıyor... 
fi--- aç gözünü yavrum... aç, gelin kızım... oğullarım seni götürmesinler,yanımdan... 
koynumda, yatırayım seni.. 
 
gözlerimden yaşlar akıyor... aklım netleşti,iyice.. yerine oturuyor ,herşey... 
 
firuze hanım,saçımı..yüzümü okşuyor... kolonya koklatıyor,bana... 
 
tu--- firuze hanım.. iremi almaya geldim... 
 
tunanın telaşlı sesini duyunca....gözlerimi açıverdim.. 
 
fi--- allahıma ,çok şükür.. bak kendine geldi.. ,
 
elimi tuttu.... 
tu--- iremm.. ne oldu sana.. niye bayıldın.. 
 
annesinin ,yatağına yatırmışlar beni.. 
yasinde odaya dalınca.. doğrulup...bacaklarımı ,indirdim yataktan... 
 
ir--- iyiyim.. iyi.. yok birşeyim.. telaşlanma.. 
 
ya--- tuna,ambulans geliyor.. götürme...  ben çıkayım.. siz dinlenin.. 
ir--- gitme yasin.. tamam.. birden, başım döndü.. o kadar.. 
 
ayağa kalktım.. 
tuna tuttu, kolumu.. 
 
tu--- irem.. neden döndü ,başın.. ambulans gelinceye ,kadar.. otur bari.. 
 
ir---yok yok... sağolsun, firuze hanım.. senin ,bebeklik tulumunu hediye edince.. 
heyecanlandım herhalde... 
 
firuze hanımla bakıştık... kadın kadına ,gönülden anlaştık bile.. 
 
tu---nee ,tulum mu.. ne tulumu... bunun için mi, bayıldın yani... 
 
masanın üstündeki, tulumu..işaret ederek... 
ir--- evet..bak,orada işte... 
 
****
 
on dakika sonra.. gelen ,ambulans doktoru tarafından.. iyi olduğum, tescillenince.. 
rahat bir nefes 
aldı tuna... 
onlar gidince.. yatak odasından.. salona çıktık,ikimiz... tulum da ,elimdeydi.. 
tabi önce.. sebebe ,tunayı inandırmam gerekti.. 
 
fi--- nasılsın kızım.. doktor ne dedi.. 
ir--- iyiymişim, lütfen.. üzülmeyin.. sizi de,telaşlandırdım.. kusura bakmayın.. 
 
fi--- önemli değil de.. keşke tulumu vermeseydim .. bu kadar,etkileneceğini bilemedim.. 
 
oturdum yanına... elini de,tuttum... tunayla ,yasinde karşımızda oturuyorlar..
 
ir--- aa,olur mu.. hatıra o.. dimi.. 
 
fi--- (gülümseyerek... )evet,yavrum... öyle.. 
 
ya--- yani,iki hanım.. ödümüzü patlattınız.. alacağınız olsun... 
 
ir--- afedersiniz... firuze hanıma suçluymuş gibi ,bakma yasin.. 
 
tu--- irem,biz gecikiyoruz..saat, 6 olmuş.. 
 
firuze hanımın ,hüzünlü gözlerine baktım.. "gitme" der gibiydi.. 
sarılarak.. kulağına yaklaşıp... fısıldadım...
 
ir--- yine geliriz.. annemm.. 
 
firuze hanım.."yavrumm" diye..öyle bir sarıldı ki... bana... 
açıkça ,ağlıyor bir yandan da.. 
 
 erkekler ,şaşkın şaşkın bakıyorlar ..
 
ya--- ertuna sen,birşey anladın mı.. 
 
tu---   yok..ama bence ,senin derhal evlenmen lazım...firuze hanım,gelin istiyor gibi..
 
biraz çekilip... gülerek.. yanaklarını sildim.. firuze hanımın... 
 
ir--- bu da.. bizim aramızda ki,bir mesele.. istiyorsa..onun da, gelini olurum.. 
ne varmış ki...
ne anlamaya çalışın.. ne de.. anlattırmaya.. tamam mı..
 
fi--- işte ,o kadar... yaşa ,gelin kızım...hah hah hah... 
ya--- aa.. annem gülüyor... kahkahayla hemde... 
 
tu--ir-- ya-- fi-- hah hah hah... 
 

Hiç yorum yok: