Translate

26 Şubat 2012 Pazar

593.bölüm..


(dolu dolu yaşadım ama kısa kısa geçiyorum.. )
 
aralık ayındayız.. havalar soğudu artık... 
 annemler de geldiler.. ama iki kere ancak uğrayabilmişimdir..
 
şaziye ve nuri nasıllar dedim..laf arasında..
annem.." vahşi ve yabani.. şaziyenin.. görgüsüzlüğü anlatılır gibi değil.. ele alınacak ,bir yanı yok..
..çokk acıdım oğluma "dedi..
"sevmedin ya.. gözüne hoş gelmemiştir,o kadar kötü olamaz yaa " diyip.. konuyu kapadım...
 
işlere gömülmüş durumdayım... yoğun bir tempoda öğreniyorum herşeyi.. çok yoruluyorum.. 
 
bağlama kursu,ingilizce çeviriler.. sanayi odası.. ticaret odası etkinlikleri.. halim kalmadı yani..
 
tunayla da.. etkinlik yemeklerinde, görüşür olduk... 
gazeteye  röportaj verdim.. yayınlandı.. anı olarak saklıyorum onu da... benim resmimi de,çekmişlerdi.. 
tuna arayıp.. resmi basmayın diye rica edince.. onlarda.. basmamışlar... 
 
teyzemler.. harıl harıl ,çeyiz hazırlığı yapıyorlarmış.. duydum..
 ergün abim yok ya, 
 
 
zuhalin doğum günü de geçti.. arayamadığımdan,ayrıntıları bilmiyorum ne yazık ki.. 
 
ali abim sonuçları bekliyormuş...daha açıklanmamış... 
neşe abla yedinci aydaymış.. epeyce ağırlaşmış yani... 
 
nuri de,hala asker... ama yiğenim olacakmış.. hayret birşey ya... 
hülyaya ,nazire mi yapıyor acaba..
saadet teyzem ,anneannem sitem ediyorlarmış.. gitmiyorum diye... annem de,bizde görmüyoruz demiş.. 
 
ertanı çok özledim.. bir kaç adım atıyormuş ,bacaksız... 
bunları da... tunadan duydum ha... arabada giderken..bana olan biteni ,özet geçti.. 
başka birşeyler daha diyeceğini hissettim ama söylemedi.. bana bakarak ,sustu.. niye bilmiyorum.. 
 
 
************
 
ocak ayındayız.. 
1982  yılına girdik 
ama biz büroda.. Azerbaycanla ihracat anlaşması için.. toplantı yapıyorduk.. misafirlerimiz vardı ..
imza atarken elim titredi.. nasıl bir sorumluluktur bu... tuna başıyla tamam demese ,yine atamazdım ya...
sabahladık sayılır... eve gidince de hemen uyudum.. 
 
allahım çok mutluyum..kendi çabamla ,ilk paramı kazandım... çeki hafızama kaydetmişimdir...
o kadar çok baktım ki..
 
ocak ayı süper geçti... gelecek yılın,fıstığını..sattım ..düşünsenize.. tunanın güvenirliği de ,bana referans oldu tabi... 
hesabımızdaki para çoğaldıkça.. banka müdürleri ,kapılarda karşılıyorlar beni.. 
 
evi otel gibi görüyorum artık.. yemek yapamıyorum.. zamanım yok.. çoğunlukla büroda atıştırıyorum... 
 
tuna ... onu da iki gündür görmüyorum... ben kimseyi görmüyorum ki.. zaten... 
nereye gitmişti, sahi.. haa abisi çağırmıştı..
tabi ben gitmem dedim..işim var ya....  iki gün  kalıp ,geldi..  ne yaptılar,bilmiyorum ..anlatacak bir ortam olmadı.. 
 
***********
 
şubat ayı....
 
dayım geldi bir ara.. ama beni toplantı masasında bekliyorlardı... konuşamadık... 
zübeyde ve maruf.. da uğradılar..  her hafta geliyorlarmış,aynı yerde oturduğumuz halde görüşemedik..
 
..zübeyde hamile değildi, hayret...
beni ,görmek için..büroya uğramışlar..sağolsunlar..
 bir kahveyi zor içtim... onlarla...
ihracatçılar birliğine gitmem gerekiyordu... ne yapayım..
annesi ve kardeşleri  Türk vatandaşı olmuşlar... artık rahatlarmış yani... 
özür dileyip.. gittim... 
 
tunadan çok,nedim ve kemal beyi görüyorum... 
o da,çok  geç  geliyor eve... canım...
ben de..erken gelemiyorum ama uyuyor oluyorum tabi..
 
aramız biraz limoni..yani..
 
hıı, okuldan ..eski arkadaşlarla buluştuk... içim biraz burkulsa da.. çok eğlendim... 
her hafta toplanıyorlarmış.. çamlık cafede.. fırsatım olursa uğrarım dedim, bende.. 
 
galip beyle de..irtibat halindeyiz..
çeviri gönderiyor bana... toplantılarına da katılıyorum... artık asistanı değil de.. 
patroniçe olarak.. bu çok gurur verici birşey.. 
 
ergün abimde dönmüş sanırım... zuhali de arayamadım.. ben hala ertanı göremedim yaa.. 
24 saat yetmiyor bana... 30 saat gerekiyor... koşturuyorum oradan oraya... 
 
bağlamayı da öğrendim sayılır.. kulak tırmalamadan çalabiliyorum... ama henüz tuna duyamadı..
 
geç geliyor ya..neredesin diye de.. sormuyorum.. sen evdemisin sanki demesin yine
...
tam anlamıyla... 
iş kadını oldum.. bakımıma,konuşmalarıma..kıyafetlerime ...  özen gösteriyorum... 
 
necla abla evimin her işini yapıyor sağolsun... 
ütü,çamaşır ..temizlik... ne varsa işte... 
 
bende hergün kuaföre gidiyorum...
gelenler iş adamları,itina ediyorum görünüşüme..  kıyafetlerimi vitrinde görüp...telefonla istiyorum.. 
o derece yani... 
ne yapayım... vaktim mi var.. 
 
***
 
şubat ayının on üçü... bugün, maaş verdim de... ondan biliyorum... 
derya...
gidebilirmiyim dediğinde... saate baktım... akşamın sekizi olmuş... 
 
ir--- tabi tabi.. git sen... vahide hanım gitti mi.. 
de---- yok.. bekliyor.. 
ir--- o da gitsin.. tuna gelir , birazdan.. 
de---- tamam..söylerim,iyi akşamlar... iyi tatiller... 
ir--- (gülümsedim... ) ne tatili.. yemek daveti için.. en az 100 kişiyi arayacağım daha... 
 
zil çalınca.. vahide hanım kapıyı açtı... 
tu--- iyi akşamlar.. 

Hiç yorum yok: