Translate

26 Şubat 2012 Pazar

591.bölüm..


açıldı telefon... 
ero--- alo..
ir--- dayımm.. merhaba.. 
 
ero--- iremm.. merhaba.. bu saatte aradığına göre ..beni çokk özlemiş ,olmalısın...
ir---- hemde nasıl dayıcığım... çok özledim.. sesini duymak istedim... 
 
ero--- iyi yaptın.. canım... yine eskiden olduğu gibi.. masal anlat mı, diyeceksin... 
kocaman oldun ,be kızım... hah hah hah....
 
dudak büküp... tunaya işaret ettim.. gel diye.... 
yanıma oturunca... aramızda tuttum ahizeyi... 
 
ir--- ama uyuyamıyorum dayı... senden ,masal dinlemeye öyle alışmışım ki... hadi,n'olur  anlat..
 
 
ero--- dinle öyleyse..pamuk prensesi anlatayım sana.. .ama benim istediğim gibi..
öncesini bilirsin.. iyiler ve kötüler var.. o hikayede de............................................................................................................................
............................................................................................................................
...............................................................................................................................
 cüceler,prensesleriyle mutlularmış.. yeni bir heyecanla.. ormanda çalışıp.. 
evlerine dönüyorlarmış.. prenses onlara yemek yaptığı için.. 
uyuşuğun yaptığı... tostu yemek zorunda ,değillermiş artık... hah hah hah... 
 
tunaya baktım... gül gül diye işaret ediyor... 
ir--- hah hah hah.... 
ero--- espriyi anladığına sevindim... senin tostlarına benziyormuş, demiştim de..
küsmüştün bana.... 
 
ir--- dayııı... 
tuna suss diye ,elini dudağına götürdü... 
 
ero--- kızma canım... tostunun ekmeğindeydi, kabahat... 
şimdi,herşey değişti.. dış  etkenlerden korunuyor ekmekler.. poşete konuluyor ya.. 
üç tost yaptım az önce ,nefisti..
 
ir---- dayımm... bende sabah yiyeceğim.. canım istedi.. valla..
ero--- ye canım.. bu gecelik bu kadar olsun.. şimdi, sütünü iç.. doğru yatağa... inşallah uykun gelmiştir, rahatla ve güzel rüyalara bırak kendini..... 
 
esnedim...yalancıktan...  
ir----kabus olmasın da..
 
ero--- kabus görmeni gerektirecek,ne var ki.. 
benim izin vermeyeceğimi biliyor olmalısın..  uykuna bile müdahale ediyorum dimi.. hah hah hah.. 
 
 ir--- (gülümsedim )dayımm,biliyorum.. rahat uyuyorsam sayende..  
 teşekkür ederim..hikaye için.. .iyi geceler ... 
ero--- sana da.. 
 
kapatıp.. derriin bir nefes aldım... 
 
ir---- önce top tu.. şimdi tost... t harfiyle başlayan, en uzun kelimeye kadar gitmeyiz dimi, tunaa..
izin veriyorum,yalan söyle..
 
tu--- hah hah hah... 
ir---- gülmee.. tost istiyorum.. 
 
tu--- hah hah hah... 
 
kolumu boynuna koyup,çektim kendime... 
 
ir---- eğlendin bakıyorum... kremalı pasta da, istiyorum... bıyıklarına süreceğim, yanlışlıkla...
 
tu---- olmazz.. o benim..fikrim..
sende muhteşem duruyor...
 
dudaklarımız birbirine yaklaşırken...... 
ir--- benim... 
tu--- beniimm... 
 
****
 
on dakika sonra.. ben ayakkabılarımı giyebildim.. nihayet... 
tekini ancak buldum da.. 
tuna da.. anahtarı aldı... kapıyı çekip.. merdivenlerden ,aşağı kata indik...
marufların kapısında
dört kişi var... 
tuna "misafiriyiz.. maruf beyin.. bir konu hakkında konuşacaktık.. haber verirmisiniz "dedi... 
 
gönülsüz gönülsüz.. tıklattılar kapıyı... 
 
maruf açtı hemen.... 
bizi görünce şaşırdı tabi..... 
 
ma--- tuna?
tu---- sigaramız kalmamış da...
ma----... buyrun... 
 
kapıyı ,sonuna kadar açıp... içeri aldı, bizi.. 
ikisi de.. spor birşeyler giymişler.. hoşgeldiniz dediler... ama.. garipsedikleri aşikar... 
maruf sigara paketini aldı... açıyor... . 
 
tu--- maruf..otur.. sigara bahaneydi...
ma---bahane mi..  ne oldu,oğlum.. ne... nee.. 
 
ir---- pasta istiyoruz.. maruf... 
ma--- ...............................  
zü---- buyrun.. ayakta kaldınız.... pastayı.. nasıl isteyeyim..
 
otururken... 
ir--- kakaolu ve çikolata soslu olsun.. zübeyde... ben cola istiyorum... ama siz şampanya
ikram ederseniz ,ona da yok demem... 
 
delirdiğimizi düşündükleri çok açık... 
zübeyde telefonu eline alınca... 
 
tu---- (gülerek...)  zübeyde.. arama..arama , şaka yaptı...  irem...
 
maruf da.. sigara ikram etti.. içiyoruz.. onlarda bize bakıyor... maruf dayanamadı... 
 
(benim yatta amcası için ettiğim küfürü... tuna ona... 
"insanları olmadık zamanlarda rahatsız edenler "için kullanılan bir deyimdir diye çevirmiş..
tabi ben bilmiyordum...)
 
ma--- tunaa (...........................). misin sende...
 
ben dumur oldum... ağzım açık kaldı ... tuna da,şaşırdı önce... 
sonra ,ikisi kahkahayı koyverdiler...
 
ir---- tunaaaa... ne dedin buna.. 
tu--- offf..  of, sorma irem... sonra.. söylerim... 
 
maruf la.. zübeyde birbirlerine bakıyorlar... kaçık demişlerdir bize.. o kesin... 
ir--- ben boğarım bunu... 
tu--- dur dur... niye geldiğimizi unutma... 
 
tu--- maruf ,burası güvenli değil mi.. 
ma--- (kaşlarını çatıp..)  evet.. neden... 
 
tu----  sizi yukarıya çağıracaktık, aslında... gelemeyebilirsiniz diye...düşündük... 
telefon etmeyi de ,uygun bulmadık...
az önceki lafı.. bir daha söyleme... ben sana,iyi çevirememişim.. 
çok farklı, bir anlam çıkmış... 
 
ma---- (dudak büktü...) peki..
 
tu--- zübeyde.. nasıl,niye.. nereden öğrendin diye... sorma... ama annen ve kardeşlerin iyilermiş..
 
zü---- neeeeeeeeeeeeeeeee... sahi mi..  
ir--- evet.. canım...tos.. gayet iyilermiş.... 
 
zü----( gözleri dolu dolu... . ellerini yanaklarına dayamış.. konuşamıyor..)
ma--- sen ... nasıl.. anlayamıyorum... 
 
tu---- sorma maruf... biz,onu haber vermek istemiştik... 
istanbulu da, aramadık... için rahat olsun..
 
ma--- ne diyeceğimi ,bilemiyorum... ben öğrenemiyorum ama sen biliyorsun.. 
çok şaşırdım,doğrusu... ama yine bir yeri aradın ,değil mi... 
 
tu--- evet,Adanayı aradık.. dinleseler de.. hiç birşey çıkmaz.. inan bana.. 
 
ma--- o aradığınız kişi.. 
ir--- ooo ,maruf.. yeter.. o kişi kendisine ulaşılmasını..istemezse.. değil,amcan.. kim olursa olsun..
bulamaz... tehlikede değil yani... sakinleş.. 
 
zü--- emin misin,irem... 
ir--- evet, zübeyde... eminim.... 
zü---- ohhhhhhhhhhhh....
 
tu--- size,tekrar iyi geceler... biz kalkalım... 
ma--- oturun tuna..şok oldum,inan ki..çok teşekkür ederim... 
tu----( gülerek.. )yok,maruf... rica ederim.. senin, iyiliklerini düşünürsek.... 
 
ayağa kalktık hepimiz... 
zübeyde ,bana.. maruf da ,tunaya sarıldı... 
 
neyse.. 
kuşlar gibiyim.. onun huzuru, sevinci.. bambaşkaydı... 
ayaklarım yere basmıyor sanki... 
 
************
 

Hiç yorum yok: