Translate

26 Şubat 2012 Pazar

589.bölüm..


koluma girdi..... ..koltuklara doğru yürüdük... 
oturduk karşılıklı..... 
 
zü--- senden birşey..isteyebilir miyim.. irem.. 
ir--- tabi... elimden gelen ,birşeyse yaparım... 
 
gülümseyerek... 
zü--- kardeşlerim ve annem için... bir koli hazırlattım... onu,Adanadan gönderirmisin diyecektim... ben buradan gönderirsem dikkat çekmiş olurum.. öldüler dedik ya.. 
 
ir--- tabi ki.. zübeyde.. hiç merak etme sen.. 
zü--- teşekkür ederim.. irem.. 
 
marufun sesini duyunca.. aşağıya indik... 
 
hepimiz rahatlamış görünüyoruz... gülerek konuşarak.. yemeklerimizi yerken... 
takım elbiseli.. bir bey girdi,içeriye... başıyla selam vererek... 
 
--- ... iyi akşamlar.. efendim... ..şeyhim, konuşabilir miyiz... 
 
maruf da,izninizle diyerek... kalktı... adamla beraber.. güverteye çıktılar... 
 
zübeyde tedirgin olunca... 
ir---- ne oldu,zübeyde..o kimdi..
 
zü--- marufun danışmanı..iki yada üç kere görmüşümdür.. 
ama her gördüğümde.. mutlaka ,büyük bir olay oldu... boşuna gelmez ,yani.. 
acil olmazsa.. kimse rahatsız etmez..
 
tu---- zübeyde ,marufun sorumlulukları çok fazla...haber vermesi gereken.. birşey olmuştur... 
zü--- inşallah.. öyledir,tuna... 
 
maruf .. yirmi dakika sonra... geldiğinde... sararmıştı resmen.... 
zoraki gülümseyerek.. oturdu yerine... 
 
ma---- pardon... 
 
tu--- maruf.. gitmen gerekiyorsa.. dönelim.. işini erteleme.. başka zaman gezeriz.... 
 
ma---- yok tuna... tadınızı kaçırdığım için.. kusura bakmayın... 
amcam ,benimle görüşmek istiyordu.. iki gündür.. 
bende misafirim var,pazartesine randevu verin demiştim...  sinirlenmiş.. adamlarıyla saraya gitmiş.. orada olmadığıma ,inandıramamışlar... 
danışmanım.. tekneyle ,buraya getirmek zorunda kalmış... onunla görüştüm şimdi..
( zübeydeye dönüp ) 
zübeyde ,annenle herhangi bir şekilde.. bağlantın oldu mu... 
 
 ellerini yanaklarına koyup... şaşkınlıkla... endişeyle... 
zü---- hayıırr...  olmadı..kesinlikle.. 
 
ma---- blöf yaptığını anlamıştım,zaten...
 bana "yaşıyorlarmış,sen kaçırdın onları.. saraydan ,yurt dışı.. aranmış "dedi... 
 
zü---- ayyy... bulmuşlar mı,yoksa... 
 
ma--- bulmuş olsa.. buraya gelir mi..benim ağzımı arıyor. o... 
bende ,"telefonlarımızı dinlemeye nasıl cüret edersin... madem dinlediğini söylüyorsun..
 yarın dökümanlarla gel... eğer aranmışsa.. o adreste de.. bulursan.. şeyhliği sana 
vereceğim... ama bulamazsan... sürgün edeceğim seni.." dedim... 
böyle bir teklifi duymayı beklemediği için... çok şaşırdı ve gitti.. 
 
ir--- vay,sapık vayy...( ................... ) bak.. hala vazgeçememiş.. 
 
kahretsin ya... "sapığı " da ingilizce söylemişim ... tunanın bakışlarından anladım.... 
ir--- şeyy..afedersin maruf... 
 
ma---- (içini çekerek...) ama doğru söyledin... (........................) ne demek... 
 
tu---- sonra söylerim..... (ağzını peçeteye sildi... )bence dönüp... 
otelden arayalım,yalıyı.. 
iyiler mi.. anlayalım... 
 
ma---- (başını salladı iki yana.. ) hayır,tuna..onun da ,amacı o zaten... 
telaş edip, iz bırakmamı ..kuşkusunda ,yanılmadığını görmek .. istiyor... 
 
tu---- ben, bizim bekçiyi arayalım demek istemiştim... 
 
 yüzü aydınlandı... sonra yeniden.. asıldı... 
ma--- çok tehlikeli.. adresler yakın... yer göstermiş, oluruz... 
ir--- abimi arayalım.. o gezinsin.. yalının etrafında... bize haber versin.. 
ma--- abin mi.. ?
 
ir--- evett... tuğrul yada eren.. abim.. 
ma--- onları da ,ateşe atarız... irem..
ir---- ne bu ya.. tüm telefonları,dinleyebilirler mi.. 
ma--- hımm... uydu kanalıyla ,haberleşiyoruz... 
 
(aklıma birşey geldi.. )
ir--- maruff..  dönelim.. çaresizlikle kıvranırken...burada bulunmanın..bir anlamı yok... 
 
zübeyde sandalyede zor oturuyor... düşüverecek sanki... 
ir--- zübeyde de...dinlensin... 
ma--- ..................... 
 
kalkıp.. dışarıya çıktı... biraz sonra.. yatın,yavaşlayıp.. manevra yaptığını anladık... dönüyoruz...
 
tuna masadan kalkınca, kolunu tuttum..
 
tu--- sakin ol,dışarıya çıkıyorum... 
ir--- lütfen,gitme.. 
 
elimin üstüne ,koydu..elini... 
tu---  zübeydeyi yatır sen.. rahat etsin ,istedim... 
ir--- peki ama geri dön.. 
 
korkuyla.. öyle bir bakmışım ki.. 
gülümseyerek... 
tu--- goncam.. kendine gel.. hadi.. 
 
tuna çıkınca... 
bende ,zübeydeyi  kamaraya götürdüm... 
şok oldu kadın.. ne ağlıyor,ne gülüyor... tepkisiz bakıyor ,öylesine...
 
yatağa oturttum...külçe gibi..  omuzlarından tutup... sarstım... 
ir---- zübeyde.. zübeyde.. bana bak... 
 
durumu değişmeyince... 
yüzüklerimi , diğer elime alıp... okkalı ,iki tokat attım..yüzüne... 
 
hıh. iyi.. canı yandı.. oturdum yanına.. sarıldık..
o ağlıyor, ben ağlıyorum.. 
ir----  vurduğum için...affet..  zübeyde.. 
 
hıçkıra hıçkıra boşalttı içini.. 
yatırıp.. komodinin üstündeki... peçeteyle ,yüzünü sildim.. bende temizlendim... 
 
zü--- iremm... onlara birşey olmamıştır ,değil mi.. 
ir--- tabi , zübeyde.. ne olabilir ki.. üzme kendini.. gözlerini kapat, biraz.. hadi, canım... 
 
üstüne pikeyi örterken... elimi tuttu.. minnetle bakıyor... 
zü---- sağol... 
gülümsedim... 
ir---- sende.. bu da geçecek... inan bana... 
 
*********
 
salona geldiğimde... tunayla maruf.. ayağa kalktılar.. saygılı ya.. beyefendi... 
ir---- lütfen rahatsız olmayın... 
viski içiyorlar... 
şişe ..çerez,çikolata ve iki dolu bardak var sehpada.... 
 
tunanın yanına oturdum... 
ir---- bende istiyorum... 
ma--- peki... 
ir---- tuna verir.. maruf.. sen zübeydeye bak,istersen.... çok kötü oldu..
 
maruf birşey demeden.. kamaraya gitti.. 
tuna da... kendi kadehini.. uzattı bana... 
 
tu--- bence bir yudum al.. yoksa.. daha neler,söylersin.. kimbilir...
(fısıltıyla) (.............. ) denir mi,irem.. 
 
bir yudum aldım... böğğğğ..iğrennçç... 
gülerek.. ağzıma çikolata verip, elimdeki bardağı da.. aldı... 
 
ir---- denir,tunam..( ...............) işte... 
tu--- irem suss... artık, ne manaya geldiğini de ..öğrendi maruf... bir daha ,duymasın bari.. 
 
ir--- sen değiştirmişsindir... anlamını.. 
öğrenmiş olsaydı anlardım,marufun suratı morarırdı.. çünkü..
 
tu--- uzatma irem... maruf çok gergin.. zübeyde ,onun eşi.. yanına git niye diyorsun,
 niye karışıyorsun... anlamıyorum ki.. 
o düşünemez mi ,sanıyorsun... 
 
ir--- yoo, düşünür tabi.... ama... karısının yanına başk.............
 
elimi tuttu... 
tu--- sırası değil,lütfen.. 
ir--- peki... sustum.. 
 
 
sigaralarımızı içiyorduk ...on dakika sonra... zübeydeyle maruf geldiler.. yanımıza... 
gözlerime inanamıyorum... 
elini.. zübeydenin beline koymuş...tutuyor..  ama allah bilir... kalk demiştir ,angut.. 
 
solgun,üzgün..  yine de.. dik durmaya çalışıyor.. garibim...
 tuna da saygı babında.. ayağa kalktı tabi.. 
 
oturdular... karşımıza... yanyana hemde... 
ir--- zübeyde... yatabilirdin..neden kalktın ki.. biz yabancı mıyız... 
zü--- değilsiniz tabi.. ama daha iyiyim... tokattan sonra ,kendime geldim.. 
ir---- ya pardon.. ama korkuttun beni.. 
 
tuna bana bakarak.... 
tu--- senn... 
ma--- hah hah hah... 
 

Hiç yorum yok: