Translate

26 Şubat 2012 Pazar

586.bölüm..


kahve içtik, çay içtik... sık sık..uyandılar mı diye soruyorum... ama yok.. çocuklar yorulmuş..
uyuyorlarmış... 
maruf gezelim diyor... ben,bekleyelim diyorum... 
 
tu--- irem.. oyuncakları ,çocukların yataklarına koy..  
(Türkçe.)..istersen, iki de yam yam çiz kağıda..
gidelim, zamanımız yok.. hadi canım... 
 
izin isteyip.. tek gittim,bu sefer... 
bakıcılar da yardım ettiler..oyuncakları içeri taşıyıp..isimlere göre ..yataklara koymama.... 
 
resim kağıdına... etekli,bir çöp adam çizip.. 
 
ağzımdan çıkan , baloncuğun içine de... 
ingilizce... "irem,hepinizi çok seviyor.. harikasınız .. bekleyemediğim,için özür dilerim... oyuncaklarınızı umarım beğenirsiniz.. öpüyorum sizleri.."
yazdım... 
 
panolarına astım... 
içimden bağırıp ,uyandırmak geçti.. ama ... kıyamadım... 
huzurla çıktım odalarından.... 
 
salona gelerek... 
ir--- hazırım.. gidebiliriz..
 
*****
 
sarılıp,vedalaştık.. hepsiyle.. 
teşekkür ettik,karşılıklı olarak... 
zübeyde pantolon bluz giymiş.. o gelecekmiş bizimle... limuzine binerken,el salladım.. hepsine..
 
*******
 
saraydan ayrılınca...
 
ir---  sigara içebilir miyim maruf.. 
ma--- tabii.. 
 
tuna uzatınca.. hepimiz aldık... 
ben dalgın dalgın... içerek... dışarı bakıyorum... her yer ,deniz zaten... 
 
ma--- irem ata binmek istermisin.. yoksa başka yere mi ,götüreyim sizi.. 
ir--- fark etmez,maruf.. ben dopingimi aldım...
ma---  haklısın.. çocukların, etkisi muhteşem.. 
 
zü--- okulu ne yaptın..irem... ben seni,çok aradım ama bulamadım... 
ir--- (içimi çekerek... ) o mazi oldu,artık.. zübeyde...  
zü--- üzüldüm... 
 
tu--- bende üzüldüm zübeyde.. ama.. irem yok dedi.. şimdi,işlerimizi yürütecek.. 
zü---onu da, başaracağına inanıyorum...  
 
ir--- (gülümsedim..)  güvenin için.. sağol,zübeyde.. 
ma--- tuna güvendiyse.. mutlaka bir bildiği vardır... 
 
yanımda oturan..tunaya bakarak... 
ir---  servetini batırmama bile, aldırmayacak  kadar.. gözü birşey görmüyor da,olabilir.. 
 
tu--- hah hah hah... batıracaksan,sen batır.. ne önemi var ki.. yeniden,üretiriz... merak etme... 
 
ir--- ben daha ne diyebilirim .. sağol,tunam... 
 
ma--- bence,kendini hafife alıyorsun.. tunanın sana güvendiği  kadar, kendine güvenirsen.. 
başarırsın.. 
 
tu--- evet.. başaracak..
ir--- inşallah.. 
 
****
 
haraya girip... kalabalığın arasına karışınca.. 
tu--- canım.. 
ir--- efendim... 
tu--- at binecekmisin.. yoksa oturup.. sohbet mi etmek istersiniz... 
ir--- bilmem... ikisi de olabilir... 
 
tek katlı ahşap binaya girdiğimiz de.. klimanın serinliği muhteşemdi.. 
masalardan birisine oturduk... tek tarafı cam tamamen... 
cirit oynayanları,seyredebiliyoruz... 
içecek siparişi verildi.. 
 
ma--- yarış yaparmıyız,tuna... 
tu--- ata bineriz de.. neden yarış yapacağız.. iddiamız mı var.. 
ma--- buluruz.. yenilen.. evinde.. yemek yedirecek.. tamam mı.. 
 
ir--- tamam da... bu hep olabilecek birşey.. iddiası yok.. başka birşey bulun..
 ikinizinde, vazgeçmek istemeyeceği birşey olsun... 
 
ma--- ben inşaat yapacağım ,toprak istiyorum... o yanaşmıyor.. 
 
tu--- mevzusu bile olamaz,maruf.. ne satarım,ne de iddaaya koyarım..
orası ,binlerce kişinin..
ekmek kapısı.. benden sonrada.. satılmaması için.. elimden geleni yapacağıma ,emin olabilirsin..
başka şey iste.. sadece bana ait olsun.. 
 
ma--- sen iste.. öyleyse... 
tu--- meselaa... kaldığımız yeri isteyebilirim.. olur mu.. 
 
ma--- hah hah hah..oluurr... kaybedersen.. ya.. 
ir--- karşılık olarak... yatı koyuyorum bende.. 
 
tu--- iremm.. hayır.. 
ir---- (gülerek.. ) ben sana güveniyorum.. kaybetsen bile..inan ki ,hiiç önemli değil.. 
üretiriz kocacığım... 
 
ma-- ir-- tu-- zü--- hah hah hah.. 
 
ir--- maruff.. o daire.. otele dahil  değil mi... sen nasıl kabul edebildin.. teklifi.. 
 
ma--- değil irem.. ,o .. ve alt kat.. bağımsız.. sadece,otel  hizmetlerinden faydalanıyor... 
kabul ettim,çünkü..benim... 
 
 
içecekler içildikten sonra...
kıyafet giymek için.. .. soyunma kabinlerine girdik... 
 
hazırlanıp,çıktığımızda  atlarımız da gelmişti..   o kadar güzeller ki.. anlatamam.. 
tunayla marufa yarış atı  getirmişler.. 
 
bindik hepimiz... çimlere doğru.. gidiyoruz... padok alanına epeyce var... 
ısınma turları yaptık.. sayılır... 
 
tunayla yanyanayız... 
tu--- irem.. hızlı koşturma.. sakın.. 
ir--- ya ben.. unuttum.. platinlerimizin olduğunu... vazgeçelim.. yarıştan.. ya düşersen.. 
tu--- düşmem,merak etme.. 
ir--- kaldığımız yeri neden, istedin ki.. gelebilecekmişiz gibi.. 
 
tu--- sen beğendin diye..aklıma orası geldi.. tamam diyeceğini ..pek ummuyordum aslında.. 
hem,geliriz.. ne var .. 
 
ir--- (gülümsedim...) ben ,içinde sen varsın diye beğendim.. 
oranın, tekirdeki kulübeden ne farkı var kiii.. 
 
tu--- ir--- hah hah hah... 
 
*******
çok heyecanlandım..korktum...  iddiadan dolayı değil ,canım... 
 
atları koştururlarken .. tunanın atı.. tökezledi de.. 
zübeyde engel olmasa.. gidecektim neredeyse... iki süratli atın arasına... gidilir mi,irem dedi... 
haklıydı.. durdum.. dualar ediyorum devamlı.. 
 
kalbim güm güm atarken.. yerlerini aldılar..
 
ir--- zübeyde.. yatın adını değiştirirsiniz... tamam mı..
zü--- güvenine, ne oldu..  kaybetmiş gibi ,davranıyorsun... 
 
ir--- güveniyorum da... bu sefer.. tunayı sağlam görsem..o yetecek bana... yat umurumda değil..
nereden razı oldum ya.. 
bir daha ,asla yarış yapmasına izin vermeyeceğim.. 
( atı ters tarafa döndürdüm )  bitince.. haber ver bana.. bakamayacağım... zübeyde...
 
o on dakika.. ömür gibi geldi ,bana ... 
 
zü--- bitti,irem...
 
döndüm ,gözlerimi kısarak...görmeye çalışıyorum..pisti... tunayla maruf tokalaşıyorlar.. 
deriinn bir nefes aldım.... 
 
ir--- ohhhh... çok şükür... 
zü--- ee,kim kazandı demedin.. 
 
ir--- ben kazandım,zübeyde.. tunam iyi ya.. 
zü--- hah hah hah... bak ne diyeceğim sana... yıldıznameye bakıldığını, hiç duydun mu.. 
 
ir--- duydum.. 
zü--- baktırmak istermisin... 
 
ir--- cık, korkuyorum  ve çok etkileniyorum zübeyde.. kaderimi bilmek istemiyorum... 
olumsuz birşey söylerse... hayatı zindan ederim,kendime de.. tunaya da... 
ben eğlencesine,kahve falı bile kapatamıyorum.. 
 
zü--- ..................... 
 
tuna ve maruf yanımıza geldiler... 
terlemiş ikisi de... 
 
ir---- tuna.. bir daha yarışmanızı istemiyorum.. bu son olsun,lütfen... 
düşeceksin diye,çok korktum... iyisin değil mi.. 
 
tu---- iyiyim,merak etme.. 
zü--- irem ,yarışa bakamadı.. kimin kazandığını, bilmiyor ve sormadı bile... 
 
ma--- tu--- hah hah hah... 
 
ir---- niye gülüyorsunuz... endişenmem,komik mi.. kaybımız yat ,olsun.. tunam iyi ya.. 
o yeter bana... 
 
ma---o da ,artık yarışmak istemediğini söylüyordu da.. ondan güldüm.....
hep kazanınca ,zevkli olmuyormuş...
 
ir----................. nee.. 
ma--- hayırlı olsun.. daireniz... daha sık gelirsiniz..artık... 
ir--- yani... yani... ... ay inanmıyoruumm.. tunaaa.. kazandın mıı... 
 
gülümseyerek... 
tu--- evet.. hayatım.. 
zü---- kutlarım.. irem.. 
 
ir--- sağol zübeyde.. şok oldum yaa.. 
ma--- biz üstümüzü değişelim... sonra.. kimliğini ve fotoğrafını rica edeceğim... 
tapu için.. hazırlatayım..
 
ir--- tunaa?
tu---- bana bakma.. ben .. memurum,alamam.. tapu senin adına olacak.. (Türkçe) patroniçem.. 
 
(bende Türkçe devam ettim... )
 
ir---- patroniçenin ,acayip planları var... haberin olsun.. bu gecede buradayız..itiraz istemiyorum..
hatta hemen gidelim.. 
 
tu--- hah hah hah... 

Hiç yorum yok: