Translate

25 Şubat 2012 Cumartesi

576.bölüm..

sabah.. mahmur mahmur..
karşımda giyinen ,tunaya bakıyordum..

tu--- niye hala yatıyorsun,birtanem...
ir---- uykum vaar..

oturdu yanıma... saçlarımı okşarken.. eğilip. öptü ..
tu---- öğlen işimiz bitince.. uyu tamam mı.. bizi bekliyorlar.. patroniçem..

ayıkıverdim birden..
ir---- ayyy.. unuttum been.. resmimi de alacağım.. fotoğrafçıdan..


beş dakikada giyindim,yeşil süet ..eteğimi.. uçuk yeşil gömleğimi.. kahverengi topuklu çizmemi..... saçlarıma şekil verdim.. aceleyle...
odada koşturuyorum.. yatağımı kapatıp,makyajımı yaptım...

tu--- irem..
ir--- hıı..
kravatını bağlıyor,aynada...
tu--- aşkım, sirküleri unutma.. ve eteğinin arkasını indir,istersen.. gerçi şikayetim yok da..
dışarı çıkacağız... malum..

aynadan baktım,kendime... eteğin arkası ,kilotlu çorabıma sıkışmış.. düzelttim..
ir---- çok kötüsün,tunaa.. daha önce söyleyebilirdin dimi.. cık cık cık..
tu--- şikayetim yok demiştim dimi..
ir--- sinir şey..
tu--- hah hah hah..

süet cekedimi ve kahverengi çantamı aldım.. sirküleri ve kimliğimi kontrol ettim...
ir---- hazırım.. aşkım..
tu--- (gülerek... ) görüyorum.. çok güzelsin..sevgilim..çook..
ir---- sende çok yakışıklısın.. sevgilim.. ve ben heyecandan bayılacağım neredeyse...
saat yedi buçukmuş daha.. kahvaltı yapsaydık ya...

elimi tuttu...
tu---- bekliyorlar dedim ya,irem... kahvaltıyı beraber yapacağız... gel hadi..


****
arabayla gideceğiz diye beklerken.. büroya gidiyoruz diyince.. şaşırdım..

ir--- börek, simit falan alalım bari..
tu--- geel.. vahide hanım alacaktı.. bugün taşınacak o da.. komşu oluyor bize..

ir--- iyi,hayırlı olsun.. cengiz bey takastan bahsetti.. eski evimizi mi ,kast ediyordu..
tu--- evet.. bugün tapusunu  ve parayı vereceksin..

ir---- dur zili çalma.. anahtarla açalım..

tu--- bak,sizin düzeninize karışmam... ama şimdi.. baskın yapmaya gelmiş gibi ,olmasın..

"peki" diyerek.. zile dokundum... apartman kapısı hemen açıldı...
merdivenleri çıktık...

vahide hanım ,çok hoş giyinmiş..
... gülerek...

va--- buyrun efendim.. hoşgeldiniz..
tu--- hoşbulduk, vahide hanım.. nasılsınız...
içeri girip.. kapıyı kapadık..

va--- teşekkür ederim.. mutfağa geçelim.. buyrun..

mutfakta büyük bir masa ve sandalyeler var.. pırıl pırıl etraf...
kahvaltı hazırlanmış.. çay demlenmiş..

ir---- size zahmet olmuş.. vahide hanım.. önce ,biz mi geldik..
va--- zahmet değil... oturun lütfen.. nedim bey de, kemal bey de..
geldiler efendim.. içeride.. son rötuşları yapıyorlardı..
tu--- ben bakayım öyleyse.. çayları koyunca,seslenin..

****

hepimiz, konuşa konuşa kahvaltı ediyoruz...
kemal beyin evli ve liseye giden iki oğlunun olduğunu öğrendim.. .
nedim bey, müzmin bekar anladığım kadarıyla...
vahide hanımın,eşinden ayrıldığını  ve kızı olduğunu biliyordum zaten... annesiyle oturuyormuş..

tu--- iş için.. başvuranlarla görüştünüz mü, vahide hanım...
va--- evet.. iki kişinin referansları,  uygun bize..birazdan geleceklerdi..
tu--- görüp,iki kelime konuşayım.. hangisi olacağını söylerim size...
ir----............................

tu--- sen seç istersen... irem..

ir--- yok yok... tecrübenden faydalanmak için..konuşurken ,yanında olmak istiyorum sadece..
ke--- tebrik ederim,irem hanım.. başaracağınıza inandım..
ir---- teşekkür ederim, kemal bey... çabuk öğrenip.. güveninizi boşa çıkarmayacağım..

tu--- nedim bey ve vahide hanımla dört yıldır..çalışıyoruz...kemal bey.. beni daha iyi tanırlar..
iremi.. eşim olduğu için getirmedim.. holdingin başkanlığına..
başaracağına,inandığım için..burada..

 kavram kargaşası olmasın aramızda... irem,herşeyin tek sorumlusu ve yetkilisi ..
sizler,işinizi iyi yaparak ..ona destek olacaksınız...
ben, bir müddet daha yönlendireceğim..
ama sonra..yöneticiliği ireme devredeceğim.. anlaştık mı..

ne--ke-- va--- evet..

tu--- pekii.. yönetim kurulunda olacaksınız.. sizlerde.. başarımız,hisselerinize yansıyacak..
eren,gönül ..ahmet abi ve eşinden....tam vekaletnameler geldi mi ..vahide hanım...
va--- geldi.. efendim..
tu--- gidelim öyleyse...

ayağa kalktık.. hep beraber...
zil çalınca..
tu--- vahide hanım.. .. içeriye yollayın.. gelenleri... beyler ,beş dakika verin bize...

ke--- biz,notere gidelim..isterseniz..
tu--- peki,gidin..  gülderen hanım.. hazırlamıştır zaten...

biz odama girdik.. televizyon.. ve bilgisayar konulmuş..
tu--- otur yerine.. irem..

vahide hanım.. kapıyı tıklattığında.. yeni oturmuştum...
tu--- irem.. gel desene..
ir--- hıı, gelll..

kapı açılıp,
va--- sekreterlik için.. başvuran ..
tu--- gelsinler, vahide hanım...

iki bayan girdiler içeriye...
tu--- hoşgeldiniz.. buyrun,oturun lütfen...

oturdular ,önümde duran koltuklara.. ikisi de.. bakımlı hoş bayanlar..
tuna da.. toplantı masasındaki, koltuğu çekip oturdu... 
bana bakarak.. sor dedi.. eliyle.. işaret etti yani..

sarışın olana döndüm.. ..
ir--- lütfen , birkaç cümlede kendinizi tanıtır mısınız..
---- adım, betül.. ticaret lisesi mezunuyum.. 23 yaşındayım..bekarım..
beş yıldır, sekreterlik yapıyordum.. iki aydır,işsizim...
 .. ayrılma sebebim..  işyerinin kapanmasıydı.. referansımı bırakmıştım.. xxx maaş istiyorum..
teşekkür ederim...

ir---- sağolun,betül hanım... (saçlarını ,at kuyruğu yapmış olana döndüm... )buyrun,sizi de dinliyelim...
---- ben derya saraylı.. 22 yaşında.. bekar.. lise mezunuyum..
 buraya başvurma sebebim,ciddiyetinizi bildiğimdendir..
aynı iş hanındaydık,yakut muhasebe de ... iki yıldır,çalışıyorum.. bu kadar..

ir--- sağolun.. sizi arayacağız.. geldiğiniz için.. teşekkür ederiz..
iyi günler.. betül hanım.. ve derya saraylı..

iyi günler diyip.. çıktılar ...
tu--- evet.. düşüncen ne..
ir---- derya saraylı ..biraz daha ,gözü tok gibi geldi bana.. sadece,iş amaçlıydı sanki..
sen hangisini öneriyorsun..

tu---- gel,giderken konuşuruz...

çekmeceden dolma kalemi alıp.. çantama koydum.... tuna görmedi..

****

çıkmadan önce..
vahide hanıma.. "derya saraylıyı işe alıyoruz.. ücretini, siz belirleyin.. diğerini de arayıp
.. teşekkür ettiğimizi söyleyin" dedi...

arabadayız..tuna kullanıyor...
ir--- eee..
tu--- iki hanımda.. eşit gibiydi.. ama betül hanım .. oturuşu ve tavrı.. ile.. eksi puan aldı..
derya saraylı,biraz daha toy olabilir.. ama iş adabını öğrenmiş.. çalıştığı yeri de,biliyorum..
ayrılmak istemesiyle ,artı puan aldı.. umarım yanılmamışızdır..

ir---- umarım... hı,tuna..  resimlerimi alacağız... dur şurada..
yanaştı kaldırıma....

ben kapıyı açıyordum ki..
tu--- sen dur, ben alırım.. parasını verdin mi..
ir---- verdim.. bu da makbuzu..

alıp.. indi..arabadan...

iki dakika sonra... geldiğinde...
tu--- harika çıkmışsın.. hayatım...
ir---- hadi ya.. ver bakayım...

bana uzatıp... hareket etti..
dört poza da baktım...

ir---- evet.. iyi çıkmış.. sahiden... hangisini daha çok beğendin..

cekedinin iç cebinden.. çıkardı ,fotoğrafımı ...
tu--- bunu beğendim..
ir--- (güldüm..) ne ara aldın onu.. bende ,senin resmini isterim ona göre..

cebine koydu tekrar...
tu--- veririm de.. istesen,alabilirdin.. kasada duruyordu..
senin, o kadar çok fotoğrafın var ki bende...
 gerçeği benimken,suretini almak için ..izin isteyecek değildim dimi..

ir--- haklısın.. izin konusunda.. resmini almak,istemek.. benim aklıma bile gelmedi,itiraf ediyorum..
suretine bakmaktansa.. gerçeğine dokunabilmek,daha cazipti çünkü..
(elimi uzatıp.. şakağındaki saçlarına dokundum... )
sen hep yanımdaydın.. fotoğrafına ihtiyaç duymadım.. duymak da istemiyorum...
yine de, bir tane bulunsun.. imzalayıp verirsin dimi..

gülümseyerek...
elimi avcunun içine aldı...
tu---- olur.. canım...

*********

Hiç yorum yok: