Translate

25 Şubat 2012 Cumartesi

573.bölüm..

okulun idari,kısmına geçtiğimizde..
bir kapıyı açtı.. öğretmenler odasıymış ama sadece maruf var içeride....

tu--- .. ziya ,arkadaşımız maruf... zübeyde de eşi..

maruf bana da ,elini uzatıp.. merhaba dedi..o da endişelenmiş belli... halbuki ...
neyse, söylemeyim şimdi..

oturduk koltuklara.
marufla, zübeyde aralarında konuşuyorlar....
tu--- ziya,nereden böyle.siz nasıl biraraya geldiniz...
zi---- Adanaya dönüyordum,ben...

ir--- lastik patladı, tuna... ziya, tesadüfen ..yoldan geçmese..
daha gelemeyecektik.. içime sinmez dedi..ondan beraber geldik..

tu--- teşekkür ederim,ziya..
zi--- rica ederim...

ir--- lastiği değiştirdi,sağolsun..okul için de,eşantiyonlardan verdi  ama bana da,kemik kıran dedi..
tu---- nee.. hah hah hah...

zi---- Antakyadayken, nasıl Mersinden geliyorsun ..
kandırıyor musun diyip.. haline bakmadan,hesap sordu abi.. hiç bana göre değil..

tuna bana bakarak...
tu--- derr.. ikna etmek zordur...
zi--- allah sana sabır versin..

ir---- sana ne, kocamın sabrı var belki.. ..ukalasın işte....bakalım zuhal sorunca,ne diyeceksin...
 tuna yaa.. birşey desene..

gülerek...
tu---- senin nazın bana geçer, ziyaya ukala deme.. bak,o olmasa yolda kalacakmışsın..

zi--- yaa, bir de nankör..
zaten..zuhal,sorabilir ancak..neyse.. ben kalkayım.. hayırlı olsun..

ayağa kalktık... maruf ve zübeydeye başıyla..selam verdi..
ma--- tuna, teşekkür ettiğimi söyle... ucuz atlatmışlar.. zübeyde öyle dedi..

tu---tamam,  ziya..maruf da teşekkür ediyor...  burada, yemek vereceğiz akşama..
buyur gel...
zi---- önemli değil.. çok yorgunum... abi..çağırdığın için,sağol da... gelemem herhalde..
hem gelirsem.. irem hanımla, kavga ederiz biz..

ir---- ziyaa, gelebilirseniz gelin... zuhalle..
söz,ağzımı açmam..

zi--- (gülerek...) beraber gelebilmemiz için..zuhali kaçırmam lazım ama osman beyle,ters düşmeyi...
nişan öncesi göze alamıyorum... doğrusu..
size kolay gelsin... yarın görüşürüz... maruflara da..
çağırdığımı söylersiniz.... hoşçakalın...

tu---- güle güle, ziya... Adana-Mersin arasında giderken... yine..sağa,sola bak... ne olur, ne olmaz...
zi--- hah hah hah... olur, bakarım...

*******

offf ne gündü ya... yarım saatlik gecikmeyle, nihayet bakan geldi..
pasta ve meşrubat ikram edildi.. konuklara..
konuşmalar falan..kurdaleyi  kestik....
tunayı,beni.. marufu .. tebrik etti... plaket verdi,bize..

allahım müthiş bir mutluluk bu..
 cıvıldayan çocukların arasında... maiyetiyle beraber, okulu gezdirdik..
 ...müdürle, öğretmenlerle konuştu...
tunaya ilgi büyük,tabi..
fotoğraflarımız çekildi.. yerel ve ulusal gazeteciler de.. gelmişler..
sorularına cevap verdik ,ayak üstü.. ropörtaj talep ettiklerindeyse..

bana baktı..."benimle değil ama eşimle konuşabilirsiniz "diyerek kartvizitimi  verdi.. randevu alacaklar...

 bakan beyi gönderdikten sonra... ortalık biraz sakinleşti,iş yaptığımız kişiler kaldılar...
çoğunu tanıyorum zaten.. biz bize gibiyiz yani.. eşleri yok..onlarda geleceklermiş akşama..
hıı, bu arada tuna ..herkese işleri bana devrettiğini,
muhatablarının ben olduğumu söyleyip..holding kurulacağından bahsetti..


kemal bey ve nedim beyle.. bir imzalama furyası daha gerçekleştirdik...öğretmenler odasında..
 tuna da yanımdaydı..
sabah hakkında bilgi aldı... cengiz beye ,bizim diğer evi satmış..
üstüne de, bir miktar para verecekmişiz.. büro için..

*****

öğrencilerin çıkış saati geldiğinde, ben yanlarından.. usulca ayrıldım...
birinci sınıf,öğrencilerinin
arasına karıştım... her çocuğun yanağını okşayıp, öpmüşümdür..
öğretmenleri, çıkmıştı sınıftan...

 allahım ne kadar güzeller,masumlar..
yalansız bakıyorlar...
varlığıma mana veremediler ama...

saçları ta ,beline gelen bir kız çocuğu... montunu bana uzatıp..
---- giydirir misin ..
gülümseyip... giydirdim..
saçlarını montun dışına çıkardım....
ir---- oldu mu,küçük hanım..
---- adım küçük hanım,değil.. dilara..

ir---- memnun oldum dilara.. bende irem.. evin yakın mı.. sen buralıı değilsin galiba...
---- değilim.. babam gelip alıyor... ne meraklısın sen.. annem yabancılarla konuşma dedi..bana..

ir----  pek ,yabancı sayılmam aslında.. hem,yardım isteyen de sendin...
---- nasıl yabancı değilsin ki...
ir---- bu okulu,biz yaptırdık.. okulunun adı.. irem-ertuna kara ..ya..işte o irem benim..

----yaaaaaaa...
ir----yaa.. baban beklemesin.. hadi git,istersen... bak,arkadaşların da.. gittiler...
---- çantamı da ,omuzuma takar mısın.. çok ağıır..
kaldırdım ,çantası sahiden ağır...

ir---- ben taşıyayım mı..
---- oluurr...

sınıftan... koridora çıktığımızda tunayla karşılaştık..
beni arıyormuş...

tu---- irem.. niye haber vermiyorsun...
ir---- dilarayla konuşmaya dalmışız.. tuna...

ikisini tanıştırdım... dilara cin gibi.. "okulumuzu sen mi yaptırdın.. "dedi..

tuna başını sallayınca..

saf saf "babamı da ,işe alsanaa ".

tu--- babanın işi yok mu..
---- varr.. bu okulda, öğretmenlik yapsın dedim...
tu--- dilara ,o benim elimde değil malesef...

Hiç yorum yok: