Translate

25 Şubat 2012 Cumartesi

567.bölüm..

iki kere daha telefon çaldı.. kesildi herhalde...
geri geldiğimde..
zuhalin yanakları pembe pembeydi.. allahım.. telefonda konuşabiliyorlar ancak..

zu---  kapatıyorum.. hoşçakal.. ........... tamam.................. evet.............
ziyaa almadım daha ,iremin işgüzarlığı dedim ya.. yeni bakacağım, nesini anlatayım..görmedim ki.. .....

anahtarı gösterip...
kapıyı çek diye, işaret ettim...
ir--- gittimmm.. hah hah hah...

asansöre bindiğimde... hala gülüyordum... bizim buzlar kraliçesi.. erimiş...
karşısındaki de.. oralarda eriyor...

acil,saman göndermem lazım diye..
kahkahayla güldüm..
arabaya
otururken...

çalıştırıp.. bekledim..iki dakika sonra geldi.. oturdu yanıma...

zu--- sus.. hiç konuşma...
ir--- hah hah hah...
zu--- gülme len, gülmee...

hareket ettim...
ir--- evinizin adresini versene bana...
zu--- adresi.. niye istiyorsun ki..

ir--- hah  hah... saman.. hah hah hah... saman göndereceğim...
zu--- kız sakinleş.. arabadasın... gözünü sil.. ağlıyormusun ne...

ir--- oyyy.. karnım... gülüyorum kız.. ne istedi.. öpücük mü...
e verseydin sende... nasılsa.. temas yok... samanı hazırlayalım da...
temas kısmına geçebilesiniz..

zu--- eh ziyaa.. şunun diline düşürdün ya beni..
kapatıyorum,bir daha arıyor... Ankara meselesini duymuş da.. aşka gelmiş beyefendi..
üçkere kapadım,aradı ya...
ne dekolte diyorsun ki.. nasıl duruyormuş üstümde.. onu soruyor...
yok ,irem şaka yaptı diyorum... lütfen anlat diyor.. offf ter bastı ya...

ir--- seni konuşturmak için demiş onu..
"çünkü zuhal almaz.. kandıramadın "dedi bana...
zu--- bilmediğinden mi.. beni delirtecek ya..

mağazanın önünde durdum...
ir---- bak.. bir teklifim var.. dekolte alalım...
zu--- yaa.. ne güzel olur.. oramı buramı örteceksem.. niye alayım kız.. hem ben giyemem..
ir---- haklısın..ben,ziyanın yanında giy diyecektim...
 o zaman da.. giysiye , gerek  olmayacak zaten...
zu--- hah hah hah... allahım sabır ver bana..

****

mağazada..
 gösterdim beğendiğimi..hoşuna gitti.. birkaç şeye daha baktı... ama 
kabine, girdi.. onu giyiyor..
bende kıyafet bakıyorum.. kendime..
straples...sade.. vücuda oturan .. siyah.. ipek saten.. bir elbise var..
siyah kadife bolerosu uzun kollu.. boyu da,göğüs hizasında.. 

kol uçlarında.. ve yaka kenarında.. siyah serpme boncuklar,payetler.. işlenmiş..
bayıldım..

zu--- irem.. bak bakalım..

döndüm.. ağzım açık kaldı.. üstüne dikilmiş gibi.. potluk bile yok.. nefis olmuş..
uçuk mavi renk de ,çok yakışmış..

ir--- ne diyeyim ki.. harika olmuş.. zuhal..kimse birşey de diyemez..
tüller gerdanını ,sırtını..gizliyor.. askısız çamaşır yada askı yerine .. mavi kurdale... olabilir..
içine sindiyse... al bence..
zu---- hımm.. beğendim.. çıkarayım..geliyorum..

bende elbiseyi kaptım.. diğer kabinde, aceleyle giyindim... ayy çok güzell..
çıkardım tekrar...
giyinirken... zuhalin sesini duydum..
ir--- geliyorum,zuhal..
zu--  ne diye haber vermiyorsun... aldım.. gidelim hadi..
ir--- dursana be.. elbise denedim..
zu--- yan taraftaki mağazada.. çamaşır bakacağım.. oraya gel..
ir--- tamam...

*******
 parasını verip.. kutuya konmasını bekledim..  yan tarafa geçtim...
ir--- geldim...
zu--- bende.. aldım..
ir--- (poşeti açıp) baak.. bende aldım..
zu--- hayırlı olsun.. kız kararsızlığına ne oldu...
ir--- senden özenmişimdir,belki..

gülerek.. çıktık...
aldıklarımızı,arabanın bagajına koydum itinayla...

ir--- seni, neşe ablaya bırakayım...
zu---işin varsa.. ben giderim... sağol,kısmet buymuş..
ir--- rica ederim..lafı mı olur.. çok yakıştı... dekolte diye anlat ziyaya...
zu--- iremm.. yeter artık..

neşe ablaların, evinin yakınında durdum..
ir--- benim getirdiğimi söyleme.. girmedim diye .. gücenmesin.. neşe abla..
öpüştük...
zu--- tamam.. sağol.. selam söyle tunaya... bak konuştuklarımızı.. duymayacak.. anladın mı..
ir--- hımm.. güle güle.. sende selam söyle... kuaförü ayarladın mı...
zu--- evet.. türkana gideceğim.. ziya bey gelip alacak, fotoğrafçıya gideceğiz..
ir---- tamam canım..

inip, kutuyu verdim.. o apartmana girerken ben de hareket ettim..

***********

evime gelirken...  önce iç çamaşırı satan mağazaya uğradım...
beyaz bir, gecelik görmüştüm.. onu aldım.. zuhalin yanında.. almak istemedim de...

ev de...
elbiseyi  de, geceliği de... askıya astım..hemen.. üstümü değişip.. ev elbisemi giydim...
elimi yüzümü yıkayıp..mutfağa geçtim...
salata malzemesini.. hazırlayıp.. pilav yaptım..
saat 6 yı geçiyordu..tunam geldiğinde..
içeriye girince,sarıldım boynuna...  şapur şupur öptüm..
ir--- özledim seni..
tu--- hımm.. bende seni..
ir---- yemeğimiz hazır..
tu--- elimi yıkayayım...

ben sofrayı hazırladım..
tuna masaya oturduğunda ,sadece kravatıyla cekedini çıkarmıştı...
onu da.. vestiyere asmış.. görünüyor...

ir--- niye çıkarmadın.. tuna..

tu--- büroya, gideceğim de..ondan.. çıkarmadım..

yemeklerimizi yerken.. çok konuşmadım.. gitmesi gerekiyordur,mutlaka ama.. işte ne bileyim..gitsin  istemedim..

tu--- niye suskunsun.. hayatım..
ir--- yoo.. sana öyle gelmiş..

tu--- (gülerek,peçeteye sildi ağzını ).. demek öyle... sen,büroda çalışmak istiyorum demedin mi..
ir---- dediimm..
tu--- gündüz,zamanım yok.. onun için,gece gidiyorum bende...
kurulu düzene..dahil olacaksan,bazı değişiklikler yapılması lazım... hem,sende geleceksin..
görmen ..bilmen gereken çok şey var..
ve hayatım.. iş yapacaksan.. kuralına uyacaksın.. hata istemem..
kabul ediyorsan..

ir--- ediyorum..
gülerek... "tamam" dedi..

tu--- toleransım bir aydır.. haberin olsun.. eline sağlık..çok güzel olmuş..
doyduysan,gidelim bizi bekliyorlar....

ir--- afiyet olsun,kim bekliyor...

tu--- avukat, müşavir.. ve vahide hanım.. yeni patronlarına bilgi verecekler..
ir---- (gülümsedim...) ne patronu,ya.. hemen giyinirim..ama ben yarın giderdim.. şeyden sonra...

kaşlarını çatarak...

tu--- şey?
ir--- bağlama kursuna, yazıldım.. konservatuar hocası.. süheyla hanım..denedi ve kabul etti beni..
tu--- hımm, yeri nerede..

ir--- yakın.... yol üstünde ..gösteririm şimdi.. 
tu--- (gülerek.. ) iyi.. bulvarda gezersin artık.. büro.. taşındı bugün... 
ir--- taşındı mı, bulvara mı..

tu--- evet.. hani bir yerden bahsetmiştik.. ortak alacaktık ya..
sen,büroda çalışmak istiyorum diyince... büroyu sana getirdim.. oraya gitmeni istemedim..

gülerek kalktım, yanaklarını tutup.. dudaklarını öptüm ,içimden geldiği gibi..
ir--- çok düşüncelisin..çookk.... teşekkür ederim..

gülümseyerek.. ellerimi tuttu...
tu---- rica ederim de.. erken ,teşekkür etme.. bence..
çünkü,göstermelik patron olmayacaksın..
sorumluluğun..kademeli olarak artacak..
iş dünyasının,acımasızlığını tanıyacaksın..
ben vazgeçtim,demek gibi bir şansın olmayacak.. gözünü korkutmak gibi bir niyetim yok ama
bilerek başlarsan.. daha iyi olur.. kabul ediyormusun..

ir--- tamam.. ediyorum da,sen patron derken ciddimiydin..
tu--- evet, hemde çok..

sofrayı tuna kaldırdı.. bende gidip giyindim... çabucak...
çıktık evden..
dört apartman ilerimizdeymiş.. büronun yeri.. yürüdük..

ir--- tuna, tatlı alalım.. önce..
tu--- ben karışmam.. patron sensin.. al..

güldüm..
tatlıcıya girip,baklava aldım.. tuna dışarıda, bekledi beni..

zemin üstü,birinci kat zaten.. merdivenleri çıkarken, heyecanım son safhasındaydı..
kapının ziline bastık...

vahide hanım açtı..
güler yüzle..
va--- hoşgeldiniz, buyrun...
ir--- hoşbulduk vahide hanım... ağzımız tatlı olsun..
diyerek tatlıyı uzattım...
va--- amin..
kapıyı örttü..

antre geniş ve ferah.. yerdeki mermerler ışıl ışıl parlıyor.. salon olduğunu ,tahmin ettiğim yerde
birileri var herhalde..sesler geliyor..

tu--- vahide hanım, yerleştiniz mi..
va--- sayılır, efendim.. herşey geldi de... yarın da ..yapılacaklar var...

tu--- tamam.. nedim bey..nerede..
va---- geldi, yarım saatlik.. bir işi varmış.. tuna beye söylersiniz dedi..

tu--- peki... biz etrafa bakalım ..o gelinceye kadar....
va--- tabi, bende tatlıları koyayım... kahve içermisiniz...
tu--- içeriz, vahide hanım.. kendinize de yapın lütfen..

tunayla daireyi geziyoruz.. epeyce geniş.. dört odası var...koltuk  masa ve dolaplar  yenilenmiş.
halı kaplı her yer...
vahide hanımın yeri.. düzenlenmiş tam anlamıyla... bilgisayarı bile bağlanmış...
mutfağa da,şöyle bir göz gezdirdim..

ir--- sen ,ne zaman aldın burayı... eşyalar yenilenmiş.. halı döşenmiş.. ne zaman yaptın.. okulda değilmiydin..sen.. personel mi arttı..

tu--- daha almadım.... sen alacaksın ,yarın.. 
dün akşam, yemeğe gitmeden önce..
cengiz beyin yanına gittim..
hemen taşınabilirsin diyip,anahtarı verdi.. 
üç tane yaptırdım..
 gece ki.. gecikmemin sebebi.. yemekten sonra..
büroya gitmemdi..not yazdım.. vahide hanıma.. bir anahtarı bıraktım...
çok önemli evraklar....para,tabanca falan.. kasadan alıp, buraya getirdim.. iki kasa var burada..
birisi senin odanda.. birisi,vahide hanımın odasında... onları koydum..
 ne gerekiyor diye.. dolaşıp ,notlar aldım..
sabah, halit abiye gidip.. bir anahtarı da ,ona bıraktım.. halı ve perdeler için..
birisini gönder ..ölçü alsın.. acil bitsin ,eşya gelecek dedim...
öğlen bitti diye, haber gelince..
yasin de.. büro mobilyalarını temin etti.. adresi verdim.. gönderdi..

koridorun sonundaki.. odadayız.
normalde,çocuk odası olarak kullanılıyor herhalde.. arka kısımda..
küçük bir balkonu var..
 tuna masaya yaslandı..

ir--- inanılmazsın.. tunam..  benim yerim neresi..
tu--- bilmiyor musun yerini..
ir--- (gülümseyerek.. yanına gidip..önünde durdum.. ) yerimi biliyorum da..
ben buradaki yerimi sordum..

tu--- (ellerimi tutup..) az önce uğradığımda..
senin masa ve dolaplarının..konulma şeklini beğenmedim..
değiştirin demiştim de..
 zaman kazanmak için.. diğer odaları, gezdirdim sana...

ir---- (güldüm.. ) tunamm.. canım benim..
henüz  çömezim,bu oda bile yeter bana...

tu--- yanlış düşünüyorsun.. çömez  olsan da.. belli etmeyip.. çabucak öğreneceksin..
ben, niye getirdim seni ... acemilik çekme diye..
buranın patronu olacaksan.. öyle davranmalısın..
yerin de..ona göre olmalı..
gelen,gidenler.. ağırladıkların için..ilk intiba çok önemlidir.. bu odada
oturursan.. kimse seni kaale almaz.gel...

yürüdük.. salon kapısını açtı.. üç kişi var içeride.. ben donup kaldım... hiii, burası benim mi yani..
ay muhteşeemmm...

Hiç yorum yok: