Translate

25 Şubat 2012 Cumartesi

562.bölüm..

zu--- abi.. haber verecektik eve..  beklerler şimdi..

er--- evden geliyorum. ben söyledim, üzülme.. suzan teyzeler de..bizdelerdi..

zi---- hadi ya.. işe bak,ben hariç herkes.. çat kapı,gelebiliyor...

tu--- e bizde öyleydik.. ziya.. hatta ben eve giremiyordum bile... üstelik ,ahmet abiyle bir problemim olmadığı..
halde...
ergün de,ne bekliyorsun diye.. yakama yapışmıştı...

zi--- sen de.. niye bekliyordun abi.. bu ailenin kızlarının..koruma altında..olduğunu bilmiyor muydun..

tu--- hah hah hah... biz dini nikah bile ,kıymıştık.. ahmet abinin onayıyla.. ama irem evlenmem
diye direnince.. kıyıda köşede ,bekliyordum..işte..

er--- evin önünde.. durmuş.. ireme ders proğramı verecekmiş.. durumu da, bilmiyorum..
öğretmen,öğrencisinin evinin önünde niye beklesin ki.. irem,engel olmasa yumruğu yiyecekti..

zi--- engel olduğuna göre.. o da razıymış.. demek ki..
ir--- ziya.. fasulye alsana...

zi-- er-- tu-- zu--- hah hah hah...

tu--- çok uğraştırdı.. beni.. çokk...
ir---- tunaa.. konuyu kapasak.. diyorum..
tu---(gülerek.. ) peki, hayatım.. kapayalım...

zi--- kapatmayın,canım.. feyz alıyorum..

ir--- tuna benim,haberim bile yokken.. iki yıl önce görmüş ve .. beni beklemiş ziya...
sen olsan beklermiydin... 
zi---- ..........................

ir---- üç günlük sözlüsünüz.. bildiğim kadarıyla hergün gördün zuhali..
yani, bir şekilde.. görüştüğünüz halde... şikayet ediyorsun..
üstelik
abimler arka çıkıyor size.. biraz sabırlı olsana.. ihtimal vermiyorum da, eniştem biraz tanısın seni..

zi---- ( gülerek ) çok açık sözlüsün.. ihtimali ben de vermiyorum..  herkesin.. yapısı,hayata bakışı..istekleri farklı.. sabırsız olduğum da, doğru.. ergün ve alinin yaptıklarını inkar etmiyorum..asla..
sağolsunlar,ben de zamanı gelince onlara destek olabilirim inşallah..
benim,isyanım.. sorup,soruşturup.. onay vermişsin.. sınırlı bir, görüşme dilimimiz var..
karım olacak insanı ,benden neden kısıtlıyor..
 evlenince.. nasıl gönderecek bilmiyorum.

zuhal elini çenesine dayayıp.. ziyaya bakarak...
zu--- ziyaa.. dilerim allahtan... kızın olur..
 ve sen onu..bir başka erkeğe ,elinle teslim ederken.. tüm zorluğunu yaşarsın..
onu kısıtlarsan da.... karşında beni bulursun..

zi--- ne dediğinin ,farkında mısın zuhal..
dua mı,beddua mı belli değil... kızımızın olmasını ,
tabi isterim de... 

zu--- nasıl anladıysan o.. ziya..
herkes şahit...
benim dileklerimin...
çoğunlukla gerçekleştiğini  de.. bilmeni isterim..

ir---- çok içten,diledin zuhal... li...

zu--- ey allahım... bir.. kuzenim var,o da..
 her duyduğunu söylememesi gerektiğini,bilsin lütfen..

kahkahalarla güldüler bana.. pisler..
limit de.. belirt diyecektim.. ne var ki.. bunda...

 gerginlik kalmadı.. nihayet...

zuhalle ikimiz masayı topladık...
yeni masa örtüsünü.. yaydım...

ir--- kahve alırsınız değil mi..
zi--- ben almayım.. çok sevmem de...
ir--- sen bilirsin tabi.. zuhal yapacaktı..fikrini değiştirir mi.. bilmem..
zi--- (gülerek.. ) peki, madem öyle..içerim...

mutfağa gittim...
çay suyunu koyarken....

ir--- hepimiz içiyoruz.. zuhal...
zu--- tamam...

zuhal .. kahveyi yaparken.. yemekleri dolaba koyup... çayı demledim..
sigaralarımızı içiyoruz.....

ir--- ev nasıldı...
zu--- güzeldi..
ir--- nişanlılığı uzatmak istemiyor.. herhalde ziya.. evi kiraladığına göre..
çeyizin de.. tamamdır senin.. .. nikah ne zaman olsun diyor...

zu--- ziya da,ailesi de.. hemen diyorlar.. da.. kısmet bu.. ergün..ingiltere yolcusu..
bir ay yok... alim,Ankaraya..
mülakat için, gidecek..yine.. müşavirlik belgesini alacakmış..
eksiklerim olmaz mı..var..
yorgan ,yatak.. yastık.. yapılacak.. kılıfları , kapakları..dantelleri..
 hayal abla.. saracak..
ziyanın ailesine bohça hazırlayacakmış annem... halalarına şal işletiyor..
suzan hanıma da.. ben işliyeceğim..
anneannem ve babaannem.. tülbente boncuklu işleri, dikiyorlar...duvak mevlidinde dağıtılacakmış.
annem,bana..
gecelik robaları, işletmiş..onları hazırlıyor.. alınacakları söylemiyorum bile...iş çok yani...

ir--- bana da ver birşeyler.. yaparım ha...
zu--- sağol.. senden istediğim birşey yok..şimdilik... sandık eşyası yıkanırken..çağırırım seni..
ir---- tamam... nişanda..o aldığınız elbiseyi mi giyeceksin...

zu---yok,  aldığımız..şık bir elbise
ama nişan için.. tuvalet alacağım.. ben..
yarın,bakacağım..ona da...
yüzükleri alıp.. biraz saçımı kestireceğim.. kuaförde de..işim var... yani..

kahveleri.. filcanlara koyarken..
ir--- kız zuhal.. evde neler oldu..hıı...

zu--- iremm.. git be..ne olacak ki..birde sen başlama...
ir--- hiç inanmadım.. ama..

tepsiyi,eline aldı...
zu--- inanıp inanmamak..sana kalmış..tabi..

***

salona girdik...
er--- kahve yemenden mi.. geldi bacım..
zu--- hımm.. öyle oldu..abiciğim.. ireme laf anlatırken..iyice kıstım..

ikram etti.. herkese...
bizde oturduk.. içiyoruz...

tu--- ergün ne zaman gidiyorsun..
er--- ali,önümüzdeki hafta sonuna.. bilet alacaktı ... aldı mı.. bilmiyorum..

zu--- ali nerede..niye bilmiyorsun..
er--- öğleden sonra.. çıktı o.. görüşemedik.. eve de.. gitmemiş.. arkadaşlarıyla beraberdir..

zi--- muhasebe bürosundaydı.. biz buraya gelirken..
zu--- ben görmedim..
zi---- gecikeceğiz diye, bana söyleniyordun ya... ondan görmemişsindir...

zu--- zamanımız kısıtlıyken.. şebnem hanım ve eşiyle karşılaşınca.. öyle oldu..
zi--- durmaya mecbur oldum,gördün ya.. şebnem arabanın önüne atladı.. seni çok merak ediyorlardı.. anneme,haberimiz gitmiştir mutla ........ka...

durdu birden...
zu--- annen bahseder mi, peki..
zi---- bilemiyorum... gel,gidip evlenelim zuhal...

er--- ir-- tu--- hah hah hah..
zi--- gülmeyin ya.. ben ciddiyim.. açığımız çıkarsa.. baban, beni eve de almaz...
zu--- .....................
ir---- ben .. arayıp.. durumu bir anlayım..

zuhal filcanları alıp.. mutfağa götürürken...
zu--- irem, dikkatli konuş..
ir---- tamam...

**********

Hiç yorum yok: